|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Paris - hva skjer?Ja, herlighet. 18 personer døde. Så 26. Nå 40. Hvor høyt er tallet når vi våkner i morgen tidlig?
|
|
|
#5 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Paris - hva skjer?Jeg er lamslått! "Min" by på mange måter. Er det ikke et fp-medlem som bor der?
|
|
|
#7 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Paris - hva skjer?
Helt avsindig, det eskalerer jo minutt for minutt. De erklærer unntakstilstand,ser det ut for.
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Paris - hva skjer?Folk...? Jeg har lyst til å si noe særdeles ufordelaktig om en viss religion nå, men jeg skal la det være. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Paris - hva skjer?Dette er jo bare forferdelig
Ingen vet vel ennå hvem som står bak, så å trekke slike konklusjoner synes jeg er upassende. Enn så lenge...
|
|
|
#12 |
|
Halloen!
Å rope "Allahu akbar!" mens man skyter rundt seg, burde vel være en ledetråd. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Jo, klart det kan gi en ledetråd, men samtidig så kan hvem som helst lire av seg fraser som det, for å nettopp gi en "ledetråd".
|
|
|
#14 |
|
Halloen!
Ja, vi trenger ikke spekulere i hvilken islamsk terrorcelle som står bak, men jeg tviler på at Alluah akbar er en bevisst avledningsmanøver. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Nei! Nei, for faen! Ikke på dette forumet også! Les en bok. Lær om hva IS egentlig er. Lær om hva islam egentlig er. Og skjønn at terror og IS ikke er islam, like lite som ku klux klan og Breivik er kristendom. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Hæ? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Det er du som innleder med å ha lyst til å si stygge ting om en "viss religion". |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg har tenkt og tenkt på om jeg skal si noe. Men jeg kan bare ikke la dette stå uimotsagt. Av alt du har ytret på dette forumet så langt tar dette kaka. Jeg håper du selv ser hva du ikke bare antyder, men går langt i å hevde. Terrorisme har ingenting med religion å gjøre. Ingenting. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg har tenkt på denne siden i går. Du en en fresk røst på forumet mange ganger, rine. Men dette syntes ikke var ok. Holdt du den norske kirken ansvarlig for ABBs gjerninger?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#20 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Men nå er det jo sånn at disse IS-terroristene (om det nå er dem som står bak eller ikke) vinner territorium i Midt-Østen, og finner mye av legitimiteten sin i religion. Så kan andre si hva de vil om at de ikke er religiøse, og sånn er ikke islam - eller kristendom for den saks skyld - men de innfører sharialovgivning fordi de selv legitimerer seg i religion. Det samme gjør Boko Haram i Nigeria. De har innført sharia i flere områder i nord. I min verden hadde korstogene noe med religion å gjøre, det samme hadde inkvisisjonen, og det har også islamittisk terrorisme. Mest av alt handler det om makt, og dessverre gir mange religioner i verden legitimitet til en del grupper i det de er i ferd med å bygge opp makt. Nå skriver islamske ekstremismer på twitter: Gud er stor. Paris brenner. Vi kan ikke late som om dette ikke (også) handler om religion. Lik det eller ei. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|