Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Paris - hva skjer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-15, 00:32   #1
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Paris - hva skjer?

Hva skjer med verden i dag? For noen forferdelige nyheter fra Paris.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 00:33   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Paris - hva skjer?

Ja, herlighet. 18 personer døde. Så 26. Nå 40. Hvor høyt er tallet når vi våkner i morgen tidlig?

Gammel 14-11-15, 00:34   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forferdelig...

Gammel 14-11-15, 00:34   #4
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Hørte rundt 60 uoffisielt og hørte rykter om at noen medier melder om lik uten hoder.

Gammel 14-11-15, 00:36   #5
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er lamslått! "Min" by på mange måter. Er det ikke et fp-medlem som bor der?

Gammel 14-11-15, 00:53   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Jeg er lamslått! "Min" by på mange måter. Er det ikke et fp-medlem som bor der?

Jo. Hun er heldigvis OK.

Men ellers - bare tragisk.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 00:55   #7
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jo. Hun er heldigvis OK.

Men ellers - bare tragisk.

Helt avsindig, det eskalerer jo minutt for minutt. De erklærer unntakstilstand,ser det ut for.

Gammel 14-11-15, 00:37   #8
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Det er fryktelig, og det er skremmende hva folk kan få seg til å gjøre.

Gammel 14-11-15, 00:38   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neineinei. Dette er forjævlig!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 00:39   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk...? Jeg har lyst til å si noe særdeles ufordelaktig om en viss religion nå, men jeg skal la det være.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 01:21   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Dette er jo bare forferdelig

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Folk...? Jeg har lyst til å si noe særdeles ufordelaktig om en viss religion nå, men jeg skal la det være.

Ingen vet vel ennå hvem som står bak, så å trekke slike konklusjoner synes jeg er upassende. Enn så lenge...

Jeg får litt flashback til 2011 da vi ankom Oslo og fikk høre at Al Qaida hadde angrepet Oslo. Selvfølgelig var det dem liksom. Men det var ikke så selvfølgelig allikevel.

(ok, jeg tenker også IS her, så fordomsfull er jeg, men samtidig velger jeg å ikke dømme før vi vet)

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 01:23   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Dette er jo bare forferdelig

Ingen vet vel ennå hvem som står bak, så å trekke slike konklusjoner synes jeg er upassende. Enn så lenge...

)

Å rope "Allahu akbar!" mens man skyter rundt seg, burde vel være en ledetråd.

Gammel 14-11-15, 01:30   #13
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Å rope "Allahu akbar!" mens man skyter rundt seg, burde vel være en ledetråd.

Jo, klart det kan gi en ledetråd, men samtidig så kan hvem som helst lire av seg fraser som det, for å nettopp gi en "ledetråd".

I 2011 så stilte jeg meg tvilende til at det var Al Qaida, pga fremgangsmåten. Jeg stiller meg nå like tvilende til at dette er IS, pga fremgangsmåten. Mest pga gisselsituasjonen. Slik jeg har oppfattet IS, og deres likesinnede, så går de inn for å drepe, ikke ta gissler.

Mulig jeg tar feil, og mulig du tar feil. Inntil videre synes jeg vi skal holde oss for gode til å dømme på forhånd.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 01:34   #14
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jo, klart det kan gi en ledetråd, men samtidig så kan hvem som helst lire av seg fraser som det, for å nettopp gi en "ledetråd".

I 2011 så stilte jeg meg tvilende til at det var Al Qaida, pga fremgangsmåten. Jeg stiller meg nå like tvilende til at dette er IS, pga fremgangsmåten. Mest pga gisselsituasjonen. Slik jeg har oppfattet IS, og deres likesinnede, så går de inn for å drepe, ikke ta gissler.

Mulig jeg tar feil, og mulig du tar feil. Inntil videre synes jeg vi skal holde oss for gode til å dømme på forhånd.

Ja, vi trenger ikke spekulere i hvilken islamsk terrorcelle som står bak, men jeg tviler på at Alluah akbar er en bevisst avledningsmanøver.

Maverick: Jeg burde selvsagt sagt "deler av en viss religion", men pulsen var litt høy.

Gammel 14-11-15, 01:26   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei! Nei, for faen! Ikke på dette forumet også! Les en bok. Lær om hva IS egentlig er. Lær om hva islam egentlig er. Og skjønn at terror og IS ikke er islam, like lite som ku klux klan og Breivik er kristendom.

Gammel 14-11-15, 01:29   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nei! Nei, for faen! Ikke på dette forumet også! Les en bok. Lær om hva IS egentlig er. Lær om hva islam egentlig er. Og skjønn at terror og IS ikke er islam, like lite som ku klux klan og Breivik er kristendom.

Hæ? Helt unødvendig å fortelle meg at ikke alle muslimer er terrorister. Dessverre gjør IS litt mer ut av seg i våre dager enn ABB og KKK.

Gammel 14-11-15, 01:32   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hæ? Helt unødvendig å fortelle meg at ikke alle muslimer er terrorister. Dessverre gjør IS litt mer ut av seg i våre dager enn ABB og KKK.

Det er du som innleder med å ha lyst til å si stygge ting om en "viss religion".

Gammel 14-11-15, 10:44   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt og tenkt på om jeg skal si noe. Men jeg kan bare ikke la dette stå uimotsagt. Av alt du har ytret på dette forumet så langt tar dette kaka. Jeg håper du selv ser hva du ikke bare antyder, men går langt i å hevde. Terrorisme har ingenting med religion å gjøre. Ingenting.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 11:50   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt på denne siden i går. Du en en fresk røst på forumet mange ganger, rine. Men dette syntes ikke var ok. Holdt du den norske kirken ansvarlig for ABBs gjerninger?

Jeg skulle ønske at alle kunne tenke at dette handler om terrorisme, ikke en viss religion. Jeg tenker at vi skal leve videre i verden og hvis verden skal bli bedre, så må vi slutte og både si og tenke slik som dette. Vi må holde dem som har ansvaret for dette ansvarlig, og ikke alle som har felles nasjonalitet eller religion med dem. Hvis vi gjør det, vil jo aldri dette ta slutt. Og en sånn verden kan vi ikke ha.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 12:03   #20
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har tenkt på denne siden i går. Du en en fresk røst på forumet mange ganger, rine. Men dette syntes ikke var ok. Holdt du den norske kirken ansvarlig for ABBs gjerninger?

Jeg skulle ønske at alle kunne tenke at dette handler om terrorisme, ikke en viss religion. Jeg tenker at vi skal leve videre i verden og hvis verden skal bli bedre, så må vi slutte og både si og tenke slik som dette. Vi må holde dem som har ansvaret for dette ansvarlig, og ikke alle som har felles nasjonalitet eller religion med dem. Hvis vi gjør det, vil jo aldri dette ta slutt. Og en sånn verden kan vi ikke ha.

Men nå er det jo sånn at disse IS-terroristene (om det nå er dem som står bak eller ikke) vinner territorium i Midt-Østen, og finner mye av legitimiteten sin i religion. Så kan andre si hva de vil om at de ikke er religiøse, og sånn er ikke islam - eller kristendom for den saks skyld - men de innfører sharialovgivning fordi de selv legitimerer seg i religion. Det samme gjør Boko Haram i Nigeria. De har innført sharia i flere områder i nord. I min verden hadde korstogene noe med religion å gjøre, det samme hadde inkvisisjonen, og det har også islamittisk terrorisme. Mest av alt handler det om makt, og dessverre gir mange religioner i verden legitimitet til en del grupper i det de er i ferd med å bygge opp makt. Nå skriver islamske ekstremismer på twitter: Gud er stor. Paris brenner. Vi kan ikke late som om dette ikke (også) handler om religion. Lik det eller ei.

Det blir jo helt fjernt å si at IS (den islamske stat) ikke har noe med religion å gjøre.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.