|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Ja, er det greit å høytrykkspyle i dag, egentlig? Eller? Er det mer greit enn i morgen? Og hva med søndag og mandag, er mandag mer greit enn søndag, eller er det uansett ikke greit? Lørdag må vel være innafor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Jeg tenker at det ikke er greit med støyende arbeid. Lørdag er greit, men ikke helligdagene.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Jeg sier nei til høytrykksspyler alle påskedagene hvis man bor tett på andre.
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Ja, det var egentlig det jeg også tenkte. Lurte bare litt på om det kanskje var litt gammeldags å tenke sånn nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Tilnød lørdag, tenker jeg.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Jeg tenker også at lørdag må være greit. Men begynner faktisk å lure litt etter å ha laget denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Lørdag, kjør på. Også kommer det an på nabolaget. Mange steder er skjærtorsdag og andre påskedag mindre hellig enn langfredag og første påskedag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Ja, det er knapt mulig å bo tettere enn vi bor uten å bo i rekkehus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Jeg hadde unngått fredag og søndag, samt kirketid på mandag. Ellers tenker jeg at høytrykksspyling må være innafor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
koko
|
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Dette er vel meir eller mindre fasit:
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Ja, jeg kjenner til loven om helligdagsfred. Og jeg respekterer at andre vil ha ro, og jeg kan selv irritere meg over mye støy på fine fridager. Men jeg opplever vel også at denne loven brukes med skjønn, eller at den i praksis ikke håndheves. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Lørdag er greit uansett, resten kommer an på naboene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Her er det russefest like ved, er det innafor på helligdager?
![]() |
#17 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Her jeg bor er det nesten sånn at helligdagene er de beste, for da er alle "på landet"
![]() |
#18 |
Stadig underveis
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Jeg synes den loven er gammeldags og lite hensiktsmessig i den tiden vi lever i nå. Jeg kan forstå det i påsken, men at man ikke kan klippe gresset på søndager, den eneste dagen man som travle foreldre har reelt med tid, er jeg sterkt uenig i. Hva slags helligdags fred gir det for foreldre som har stått på hele uken å måtte se gresset gro over på søndager? Det samme gjelder å bruke høytrykksspyler til nødvendige formål. I vår gate er det et gammelt ektepar som synes det er viktig.
Nooria Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008. Sist redigert av Nooria : 20-04-25 kl 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
frakoblet
|
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Jeg syns den loven er viktig i den tiden vi lever nå. Ikke fordi den er religiøst betinget, men fordi det er vanskelig å skjerme seg fra støy. Høyttrykksspyling er temmelig støyende aktivitet, motorgressklipping likeså. Hvis man ikke tåler å se gresset gro søndager, kan man alltids gå til innkjøp av en gressklipper uten motor. Den lyden bærer ikke langt, og er ganske koselig. Men det må vel gå an å få til å klippe gresset en av de andre dagene?
![]() |
#20 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Er det innafor å høytrykkspyle i påsken, og i tilfelle når?Jeg høyttrykkspylte etter kirketid i går, mandag. Har mer eller mindre avklart det med de naboene som var hjemme (og blandet sement torsdag og søndag). De andre var bortreist, og ingen er nevneverdig opptatt av kristne høytider.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|