|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Unødvendig å publisere sjåførens promille?http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/20/535740.html |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Mulig jeg er naiv, men jeg tror og håper det kan virke prevantivt. Jeg synes det er helt greit at politiet går ut med slik informasjon i media, særlig siden det er en ulykke som det har vært skrevet mye om.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Veldig vansklig å formulere,men enkelte har det med å bagatillisere ulykker som skyldes rus.Jeg vet ikke. Sorgen blir jo ikke mindre for de etterlatte, men kanskje en del sympatisere mindre når de hører grunnen.
|
|
|
|
#7 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Jeg syns ikke det er unødvendig.. selvfølgelig er det trist for familien å få sønnen "svertet" på den måten, men han gjorde noe forferdelig dumt og han tok to andre mennesker med seg i døden, og jeg syns faktisk folk bør få vite at dette var fyllekjøring så kanskje flere "lærer"..
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?
Men helt ærlig: De jentene gjorde også noe forferdelig dumt. De satt på med en de visste hadde drukket. Jeg er enig med dem som sa at det var "enda godt" at de visste det. De tok også et valg. Det hadde kostet like mye med taxi hjem som to halvlitere på Lektern. Sist redigert av apan : 22-05-08 kl 21:57. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Feil. Det skjer ikke HELE tiden, men det skjer allikevel for ofte. I 11% av dødsulykkene i 2007 var det promille med i bildet. Det er selvsagt altfor høyt. Dersom slik publisering kan virke preventivt, som jeg faktisk tror det gjør, så synes jeg det er helt ok.
|
|
|
#10 |
|
Pauset
|
My god som du leser ting bokstavelig. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Live and let live
|
Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Jeg synes ikke det er unødvendig, og jeg tror det virker preventivt. Informasjon virker preventivt, det vet man, det er jo derfor man driver med informasjonskampanjer. (Russen blir sendt på foredrag med trafikkofre ol.)
|
|
|
#16 |
|
Live and let live
|
Samfunnet er i endring, og grenser flyttes hele tiden på alle områder. Jeg er overbevist om at de når ut til mange og at tallene kunne vært mye høyere. Jeg er tilhenger av informasjon, for opplysning er det beste virkemidlet. Så kan de jo foreta strenge straffer og andre preventive tiltak i tillegg. Men alltid: Ja til opplysning.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?DM sier det jeg også mener. |
|
|
|
#18 |
|
rakkarpus
|
En vet vel ikke hvor mange ulykker som hadde kommet til å skje hvis at det at føreren hadde en høy promille ikke hadde kommet ut? Så da får en bare håpe på at det virker preventivt, og veie opp dette med en mulig families gode rykte settes på prøve. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Pauset
|
Les linken. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|