Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-08, 10:19   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?

Stå og gå. Litt selvmotsigende, men det burde ikke herske noe tvil om hva jeg mener.

Og lar du den i så fall stå lenge? 5-10 minutt, kanskje? Mens du skraper is eller spiser frokost? Lar man den stå lenge nok slipper man å skrape. Er du med andre ord ein miljøsyndar?

Sist redigert av Skremmern : 11-12-08 kl 10:27.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 10:21   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du bilen stå og gå på tunggang for å varme opp/avise?

Nei. Vår bil har en tidsinnstilt motor- og kupevarmer som slår seg på så bilen er varm og isfri til klokka 8 og 16, den går på diesel så vidt jeg har skjønt. Men motoren går jo ikke. Veldig greit når man ikke har garasje.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 10:24   #3
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Nei. Vår bil har en tidsinnstilt motor- og kupevarmer som slår seg på så bilen er varm og isfri til klokka 8 og 16, den går på diesel så vidt jeg har skjønt. Men motoren går jo ikke. Veldig greit når man ikke har garasje.

Samme her.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 10:54   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Det har hendt, ja. Dersom det er kaldt her, hiver me over eit teppe når me setter frå oss bilen. Det er imdlertid ustabilt klima her og temperaturen kan svinge mykje i løpet av natta. Dersom det setter seg sånn type is som er utruleg vrien å få av, lar eg bilen stå på tomgang medan eg skrapar.

No har me kjøpt bil med kupévarmar. Det er alldeles genialt. Trykker på fjernkontrollen litt før me skal ut og vips! isfrie ruter og ein fin lunk inni bilen.

Gammel 11-12-08, 10:59   #5
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?

Ja.

Gammel 11-12-08, 18:42   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja.

Ja.

Gammel 11-12-08, 13:07   #7
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg starter bilen og så skraper jeg is for å så å sette meg i bilen og suse avgårde,

Gammel 11-12-08, 14:01   #8
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Siden jeg ikke finner nøkkelen til garasjen står jeg ute.
Og jeg starter bilen, skraper, setter meg inn og kjører.
Står aldri lenge på tomgang og står aldri på tomgang der det er tett bebyggelse.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 15:05   #9
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det har vi også, dog innstillt på litt andre tidspunkt .

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 10:21   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg lar den stå og gå mens jeg skraper.
Jeg har stor bil og er bitteliten, jeg rekker ikke opp så jeg får skrapet frontruta midt på så jeg må vente til bilen har tinet den.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 19:34   #11
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Ja, jeg lar den stå og gå mens jeg skraper.
Jeg har stor bil og er bitteliten, jeg rekker ikke opp så jeg får skrapet frontruta midt på så jeg må vente til bilen har tinet den.

Signerer
Jeg er ikke bitteliten, men jeg har også stor bil så problemet er øverst midt på frontruten...

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 10:22   #12
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg starter den når jeg kommer ut, og lar den stå og gå mens jeg skraper.

Gammel 11-12-08, 16:32   #13
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Slik gjør jeg det også.

Gammel 11-12-08, 20:08   #14
Laura
Aktiv

Laura sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Signerer!

(Eller viss jeg tar hovudbilen så står den i garasja)

Gammel 11-12-08, 22:50   #15
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:57   #16
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg lar den stå og gå mens jeg skraper bilen, må det pga. dugg også.

Gammel 12-12-08, 10:23   #17
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Samme her, men vi har motorvarmer med tidsur, så det tar skjelden lange tiden om det ikke er beinkaldt.

Gammel 11-12-08, 10:23   #18
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har garasje så det gjør jeg ikke - det er ikke is på bilen

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 10:24   #19
Left
Passiv

Standard

Det hender jeg starter den før jeg går ut for å skrape is, men som oftest ikke.
Det er som du antyder unødvendig forurensning. Dessuten bor vi slik til, at å starte bilen på parkeringsplassen her, og latt den gå en stund ville forstyrret de i den nærmeste blokka som ikke behøver å stå opp før småfuglene fiser.
Så det skal være svært mye is for at jeg ville vurdert det. Det går helt fint uten egentlig.

Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 10:24   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har garasje.
Om bilen likevel har stått ute hele natten og er gjenfrosset, så ville den nok muligens stått på tomgang mens jeg skrapte. Dog bare hvis guttungen var med, for å få varme i bilen. Om det bare var meg, hadde jeg skrapt først og startet etterpå.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.