Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Waterresistant - hva betyr det?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-08, 11:16   #1
Left
Passiv

Standard

Waterresistant - hva betyr det?

Pr. min definisjon betyr det at noe er vanntett. (Skrev feil - waterresistant = waterproof)
Vi har kjøpt et ekstra par med vintersko til storebror fra Skofus, og har god erfaring med disse fra tidligere. De kostet 499,- så ikke spesielt billige heller, men vi fikk dem til halv pris pga. fjorårsmodell. Et godt kjøp.
Når jeg skulle betale, poengterer damen bak kassen på Skoringen, at nei - vanntette var de ikke! Men det står da visselig det her sier jeg, og viser henne lappen. Ja, sier hun, men de er ikke vanntette, og hun ville gjøre oss oppmerksom på det, for vi vil ikke få byttet dem om vi skulle finne ut at at de ikke var vanntette.
Da er spørsmålet mitt:
Når produsenten merker produktet sitt med waterresistant, skal det ikke da være vanntett? De holder jo ikke det de lover, og da må man jo få bytte dem til noe som fungerer? Eller få igjen pengene sine? Har denne damen lov til å nekte oss å returnere et par sko som ikke holder det de lover? Påtross av at hun har "opplyst" oss om at de ikke er vanntette ved kjøp? Det var jo uansett mitt valg å kjøpe dem altså.
Jeg bryr meg forsåvidt ikke så mye om pengene, det er mer et prinsipp. Varen holder ikke det den lover, og da bør ikke produsenten love det heller? Det er jo strengt tatt en sak mellom produsent og forhandler?

Sist redigert av Left : 22-12-08 kl 11:21. Årsak: Skrivefeil!
  Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.