Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Fantastisk film-anmeldelse, jeg ler meg ihjel

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-08, 23:38   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fantastisk film-anmeldelse, jeg ler meg ihjel

Morsomt, men veldig dårlig skrevet.

BM: Jeg leser ikke anmeldelser fordi de ALTFOR ofte røper for mye av handlingen. Hvordan jeg velger film? På måfå. Neida, jeg myser litt, og velger litt utfra overskriften i anmeldelser jeg tilfeldigvis ser ("vakker", "strålende", "mesterverk" o.l. pleier å trigge en interesse). Jeg ser på terningkast. Aftenposten-anmeldelsene er jeg ofte på nett med. Ikke de i DN og tabloidene.

Og så hører jeg hva andre anbefaler. Foreslår Skilpadda en film, så sier jeg som oftest "ok", for å si det sånn.

Gammel 17-05-08, 23:42   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og så hører jeg hva andre anbefaler. Foreslår Skilpadda en film, så sier jeg som oftest "ok", for å si det sånn.

Og jeg har gjerne fått anbefalingene fra BM, som i sin tur igjen har fått dem fra blant annet A.V. Club.

Gammel 17-05-08, 23:46   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og det er jo supert. Han gjør jobben, jeg slipper, og slipper i TILLEGG å få vite for mye om filmen. (Jeg har VELDIG lav terskel for hva som er for mye informasjon. Alt utover "veldig bra", er egentlig for mye. Derfor ser jeg så godt som aldri filmer jeg har sett traileren til).

Gammel 18-05-08, 00:36   #4
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg leser ikke anmeldelser fordi de ALTFOR ofte røper for mye av handlingen.

Det er jeg naturligvis veldig enig i. Og jeg leser da virkelig ikke filmanmeldelser i norske dagsaviser. Ikke ser jeg på «terningkastene» deres heller; det fins unntak, men jeg syns det faglige nivået jevnt over er for lavt til at det er verdt å finne ut hva de syns. Men det fins altså anmeldere som tar film på alvor og gjør en innsats for ikke å ødelegge filmopplevelsen for noen som vurderer å se filmen. Jeg leser som sagt primært omtaler i A.V. Club, de er stort sett veldig gode, men hvis det er en film jeg allerede har bestemt meg for å se, som f.eks når den er laget av en regissør jeg har stor respekt for, så leser jeg ikke omtalen der heller før jeg ser filmen.

MetaCritic er også verdt en kikk; de summerer opp filmomtale fra seriøse amerikanske og britiske anmeldere, og om man sjekker score samt ser på listen over fordelingen kan man få et veldig greit inntrykk av hvordan det ligger an uten å finne ut noe om handlingen. Det hjelper å vite litt om hvordan de forskjellige avisene og tidsskriftene forholder seg til film da. Når det gjelder norsk film er jo det verre, men der slipper jeg stort sett unna med å spørre folk jeg stoler på som ser veldig mye norsk film, og det er jo også en form for anmeldelse. Unntaksvis var det faktisk en norsk film øverst på filmlisten til MetaCritic akkurat nå: Joachim Triers Reprise. Jeg har ikke sett den, men ser at amerikansk omtale, som er veldig god, stemmer godt med den norske for denne filmen, jeg har imidlertid inntrykk av at europeisk film ofte får litt bedre omtale i USA enn jeg syns de fortjener; det er mulig amerikanske anmeldere blir litt mer blendet av f.eks rumensk tale og undertekster enn jeg blir.

Ben "will watch anything with colour and sound" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.