Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg kan jo ikke annet enn å smile litt...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-08, 01:55   #1
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan jo ikke annet enn å smile litt...

http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=520321

...for vi har hatt en knallflott 17 mai. Litt kald vind til tider, men strålende sol.

Gammel 18-05-08, 12:06   #2
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg kan jo ikke annet enn å smile litt...

Jeg blir litt matt, på radioen greide de å ha dette som førstesak på nyhetene - før det tragiske drapet i Mo i Rana til og med.

Jeg kan faktisk tenke meg ganske mange ting som er atskillig mye verre enn at de snør i hovedstaden på 17. mai.

Gammel 18-05-08, 12:18   #3
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva var det å smile av, Senna? I skadefryd for dem som opplevde det?

Gammel 18-05-08, 12:23   #4
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dette forstår jeg veldig godt Senna.
Ikke skadefryd, men om de som bor sør i landet ikke har hatt en strålende 17. mai så betyr ikke det at alle har hatt dårlig vær på 17. mai.

Er faktisk ganske lei av VG sine påstander om dårlig eller fint vær.
Landet vårt består faktisk av mer enn Oslo og Sør- Norge.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 12:27   #5
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Ikke skadefryd, men om de som bor sør i landet ikke har hatt en strålende 17. mai så betyr ikke det at alle har hatt dårlig vær på 17. mai.

Klippet fra artikkelen:
Snø, sludd, regn og vind har satt sitt preg på 17. mai-feiringen i store deler av landet.

- Det har vært helt fryktelig. Eldre folk sier de aldri har opplevd så dårlig vær på 17. mai i Kirkenes, sier ordfører Linda Beate Randal i Sør-Varanger kommune til NTB.

Også i Trøndelag og Møre og Romsdal har det vært mye bygevær.

Lese artikkelen først, kanskje? Det handlet faktisk ikke bare om østlandet.

Gammel 18-05-08, 12:28   #6
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg håper i allefall det på grunn av at VG slår det opp som stor nyhet....

Å unne noen en kald og sur 17. mai har jeg aldri gjort.

Vi hadde nå en fin dag tross alt vi... Men kontrasten fra lørdagen en uke før var stor - 20 grader i differanse faktisk.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 12:28   #7
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du leser artikkelen som det er linket til er første setning etter ingressen denne:

Sitat:

- Det har vært helt fryktelig. Eldre folk sier de aldri har opplevd så dårlig vær på 17. mai i Kirkenes, sier ordfører Linda Beate Randal i Sør-Varanger kommune til NTB.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 12:36   #8
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg kommer fra Møre og Romsdal og syns egentlig været var helt greit. Finest var det om morgenen. Vi grillet faktisk i går også vi, men måtte spise inne. Folk nordpå har nok adskillelig større grunn til å klage på 17. mai været, enn vi som bor i resten av landet. Tror nesten været nordpå må oppleves, før man skjønner hvor stor forskjell det er. Unner ingen dårlig vær 17. mai, men skulle faktisk ønske at finnmarkingene fikk det absolutt fineste været en 17. mai.

Gammel 18-05-08, 12:39   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Resten har liten betydning.

Gammel 18-05-08, 13:21   #10
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

I Trøndelag (les:Trondheim) hadde vi da slett ikke bygevær. Sola skinte hele dagen, så vidt jeg vet.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 13:23   #11
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jeg blir litt matt, på radioen greide de å ha dette som førstesak på nyhetene - før det tragiske drapet i Mo i Rana til og med.

Jeg kan faktisk tenke meg ganske mange ting som er atskillig mye verre enn at de snør i hovedstaden på 17. mai.

Altså drape var ikke her på Mo. Men i utskarpen. noen mil dit.Men det er i Rana da hehe

Angående været: Altså om Oslo har dårlig vær så har jo hele landet dårlig vær. Det er jo noe alle vet :P
Vi hadde ganske så bra vær i går jaSol og greier

Gammel 18-05-08, 13:24   #12
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

I Trøndelag (les:Trondheim) hadde vi da slett ikke bygevær. Sola skinte hele dagen, så vidt jeg vet.

Ikke på nyhetene, for der var det gråvær.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 13:38   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sier det igjen jeg, les artikkelen, den handler faktisk om hele landet.

Gammel 18-05-08, 13:50   #14
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Sier det igjen jeg, les artikkelen, den handler faktisk om hele landet.

Har faktisk sluttet å lese slike artikler for de handler faktisk alltid om det samme. Selv om dette faktisk sikkert var den værste 17. mai-en på 50 år.

Leser overskrifter hele tiden der det står "strålende vær i pinsen", "nå kommer sommeren" osv. Så er det faktisk bare øst- og sørlandet som får fint vær.
Jeg unner ingen dårlig vær. For vet utrolig godt hvordan det er å gå i 17. mai tog i sludd og regnvær, men når vi har hatt pyton vær 17. mai står det i blant annet VG "strålende 17. mai vær" osv.

Ville bare si at jeg forstod Senna.
Vi hadde veldig bra 17. mai vær selv om det faktisk var mye bedre forrige lørdag, men vi er fornøyd. Sur vind overlever vi. Er utrolig glad vi slapp nedbør og at sola var fremme mesteparten av dagen.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 15:52   #15
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

He he, rart hvordan været kan provosere.

Men neida, jeg unner ingen stygt vær på 17mai. Det er jo det vi stort sett har hvert år her. Men det hadde jo vært litt kjekkere om overskriften hadde vært : Nydelig 17mai vær på Vestlandet...men det hadde kanskje ikke vært nyheter som selger like mye.

Gammel 18-05-08, 15:56   #16
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

når det hagler/sludder eller pøsregner på 17 mai her på vestlandet så er det ingenting om det i avisen dagen etter.. bare østlandet som er så klagete..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 15:58   #17
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Det var ikke så mye været som provoserte, Senna, men skadefryden som lyser gjennom.
Og at aviser (spesielt VG) bruker overskrifter som skal lokke lesere er vel ingen nyhet. Artikkelen tar jo for seg hele landet, og sier faktisk også noe om godt vær på vestlandet.

Gammel 18-05-08, 16:00   #18
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Og dere er virkelig opphengt i at østlendinger klager, men artikkelen sier faktisk mest om været i Kirkenes - men det fikk dere kanskje ikke med dere? Snakk om å gå på autopilot.

Gammel 18-05-08, 16:02   #19
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

når det hagler/sludder eller pøsregner på 17 mai her på vestlandet så er det ingenting om det i avisen dagen etter.. bare østlandet som er så klagete..

Og du skjønner ikke hvorfor det er slik? La meg forklare det for deg. Siterer meg selv fra en annen tråd:

Sitat:

Man fokuserer på normalen, eller avvik fra denne. Sitter man med solskinn 300 dager i året er det et avvik når det plutselig snør på 17. mai. Bor man et sted hvor det regner 300 dager i året, reagerer man hvis det plutselig blir opphold.

Det er med andre ord ikke overraskende med regn på vestlandet, ergo niks og nada å skrive til avisen om.

Gammel 18-05-08, 16:09   #20
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Været får bli som det blir, det er holdningene ovenfor østlendinger enkelte her inne har som sjokker meg litt. Men nå gidder jeg ikke kaste bort mer tid på det, uttalelsene virker bare så fulle av komplekser. (Trodde faktisk det var myter, men ser ikke helt slik ut likevel )

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.