|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva ville vært verst for deg å kutte ut?Syns det blir vanskelig å putte sunn mat (som frukt, grønnsaker og kjøtt) i samme bås som PepsiMax, potetgull og sjokolade. Det er jo ingen grunn til å klare seg uten variert sunn mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hva ville vært verst for deg å kutte ut?Cola light og karbohydrater. Jeg drikker altfor mye cola light og det er en fryktelig dårlig vane. Jeg tar tak i det med jevne mellomrom og kutter ned helt til en 1/2 l om dagen... Men så bare sklir det ut.
![]() |
#43 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville vært verst for deg å kutte ut?
Skjønner hva du mener, men samtidig er det jo noen som vil eller må kutte ut sunne matvarer også (etikk, miljø, allergier osv) og da kan vi jo tenke oss om det hadde vært vanskelig eller ikke. For meg hadde det feks. vært døden å få beskjed om at jeg måtte kutte ut feks. hvitløk.
![]() |
#44 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hva ville vært verst for deg å kutte ut?Jeg vet ærlig talt ikke. Om noen hadde spurt meg for fire år siden, hadde jeg trodd at jeg ikke skulle klare meg uten melkeprodukter. Det gikk bra. Jeg har også klart meg uten gluten, den var verre. Fisk savner jeg. Egg; |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Fortynnet
|
Dødd hadde du ikke, Iset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva ville vært verst for deg å kutte ut?Kaffe og rødvin.
![]() |
![]() |
#48 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hva ville vært verst for deg å kutte ut?Nå er det jo bare halvannet år siden jeg ble nødt til å kutte ut mye godt som jeg savner fælt, pga cøliaki-diagnose. Det som har vært verst å kutte ut, er wienerbrød og napoleonskake. Brød og boller går ganske greit å bake glutenfritt (selv om jeg savner helt vanlig kneip innimellom!), men wienerbrød er visst tilnærmet umulig. Da jeg gikk og venta på gastroskopien og uansett måtte spise normalt med gluten, spiste jeg et wienerbrød nesten hver dag i et par uker
![]() |
#49 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hva ville vært verst for deg å kutte ut?Nr. 1 : kaker og kjeks
![]() |
#50 |
Sviiisj!!
|
Det har vært mottoet mitt etter at jeg begynte på glutenfritt! Det, og "hvorfor skal jeg på død og liv leve sunnere bare fordi jeg er på diett?"
![]() |
#51 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hva ville vært verst for deg å kutte ut?Rent bortsett fra at mat og vann ville være håpløst å kutte ut, så må jeg si at jeg ikke hadde likt å leve som 100% avholdskvinne. Dvs, jeg kunne kuttet ut all alkohol, men jeg hadde ikke blitt særlig begeistra om jeg aldri mer fikk nyte et glass vin i ny og ne. Høres jeg litt alkis ut nå?
![]() |
#52 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva ville vært verst for deg å kutte ut?Jeg tror jeg ville hatt store problemer med å klare meg uten karbohydrater, fett og proteiner. |
![]() |
![]() |
#54 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hva ville vært verst for deg å kutte ut?Maarud potetgull med paprika er min store lidenskap.
![]() |
#56 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville vært verst for deg å kutte ut?Vi snakker om usunne ting her nå regner jeg med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville vært verst for deg å kutte ut?Kaffe. Nykvernet kaffe fra presskanne er virkelig noe jeg nyter i hverdagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|