Sv: Hva er ditt forhold til sangtekster?
Det spørs veldig på hva slags musikk det er snakk om. Jeg er for eksempel glad i viser og da er teksten absolutt en stor og viktig del av pakka. Oftest da. Ellers er jeg glad i rock og litt heavy og da kan det jo også være tekster med et budskap, men ofte så er det jo bare "Baby, baby I'm sad and blue" eller "Baby, baby you're hot and so is your mama" eller en eller annen crazy LSD-tekst som egentlig ikke gir mening selv om mange leter til de finner en mening.
Dette spørsmålet var i grunnen vanskeligere enn jeg trodde siden jeg har sangtekst-klisterhjerne og trodde at tekstene var viktige for meg. Men når jeg tenker meg om så er det slik at det finnes noen låter med tekster som virkelig gir meg en mening på et mellommenneskelig eller samfunnsmessig nivå. Og så er det endel tekster som jeg syns er veldig fine, melodiøse, poetiske eller morsomme. Ellers er det mye feelgood og ord som passer til melodier, men som har et ellers tynt budskap.
Det hjelper heller ikke med en nydelig tekst hvis musikken ikke er bra. En dårlig tekst derimot trenger ikke å skjemme ut en ellers bra låt.
Syns jeg.
|