Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?
Opprinnelig lagt inn av Joika, her.
Jeg tror liksom det er disse unntakene som gjør dette jeg da. Har ikke inntrykk av at det er noe alle gjør egentlig.
Jeg tror nok ulykker er veldig forebyggende for nettverket rundt ofrene, men sånne som meg tenker mer "åh.. enda en ulykke". Det er liksom ikke store nyheter lenger da. 
Min oppfatning er at denne ulykken har gjort stort inntrykk, og at det ikke er en dagligdags hendelse.
Nå må vi huske på at ikke all fyllekjøring avgjøres i fylla heller. Det blir vanskelig å forklare hva jeg mener uten at det blir spekulering av bilførerens handlinger, og det liker jeg i utgangspunktet ikke. Men for å si det sånn: i det man tar en øl og bilen står og venter, så tar man gjerne avgjørelsen om å kjøre med promille i edru tilstand. Jeg tror ikke det er uvanlig. Det samme gjelder tablettbruk uforenlig med kjøring, mange tar nok tablettene i forvissning om at de faktisk har en avtale de må kjøre til senere på dagen. Det er ikke slik at kjøring i påvirket tilstand nødvendigvis gjøres av ungdommer i blackout eller i forbindelse med grøftefyll.