|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva har du opplevd i forbindelse med fyllakjøring? (Flervalgspoll) | |||
Jeg har kjørt selv etter en halvliter /et glass vin. Det er jo lov |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 9,43% |
Jeg kjører aldri om jeg har drukket bare litt |
98 | 61,64% |
Jeg smaker ikke en slurk en gang om jeg skal kjøre, det har med holdninger og grenser å gjøre |
79 | 49,69% |
Jeg har kjørt bil i berustet tilstand |
13 | 8,18% |
Jeg har kjørt moped / annet motorisert kjøretøy (som ikke er bil) i beruset tilstand |
6 | 3,77% |
Jeg har syklet i beruset tilstand |
81 | 50,94% |
Jeg kjenner noen som har kjørt (motorisert kjøretøy) i beruset tilstand |
88 | 55,35% |
Jeg kjenner noen som har syklet i beruset tilstand |
94 | 59,12% |
Jeg har satt på frivillig med noen som kjørte i beruset tilstand |
25 | 15,72% |
Jeg har satt ufrivillig på med noen som kjørte i beruset tilstand |
17 | 10,69% |
Jeg kjenner noen som har blitt drept av å kjøre i beruset tilstand |
9 | 5,66% |
Jeg kjenner noen som har drept noen av å kjøre i beruset tilstand |
8 | 5,03% |
Jeg kjenner noen som ble drept av at en fyllekjører |
7 | 4,40% |
Noen jeg vet hvem er har blitt drept ifb fyllekjøring |
14 | 8,81% |
Noen jeg kjenner har blitt skadet ifb med egen fyllekjøring |
18 | 11,32% |
Noen jeg kjenner har blitt skadet ifb andres fyllekjøring |
10 | 6,29% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 159. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerPromillesaken har engasjert meg mye, og har laget en spørreundersøkelse for å undersøke hvor vanlig det egentlig er med kjøring i beruset tilstand. Sist redigert av DM : 22-05-08 kl 12:59. Årsak: La til NB-setningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg kjører aldri om jeg har drukket bare litt
![]() |
#3 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg har syklet i beruset tilstand
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg har kjørt etter et glass vin (leeeenge etter, vel og merke. Snakker kanskje 4-5 timer). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg kjører aldri selv om jeg har drukket bare litt, men jeg kjenner noen som har bedrevet promillekjøring. Og så har jeg syklet i beruset tilstand mange ganger, og kjenner mange som gjør det.
![]() |
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg svarte ut i fra at "beruset tilstand" er det samme som å være litt brisen eller mer.
![]() |
#7 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerEn kompis av meg døde etter fyllekjøring på motorsykkel (guttetur i syden). Har nulltoleranse for fyllekjøring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg kjører aldri om jeg har drukket bare litt
![]() |
#9 |
Live and let live
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg har to ganger bedt en bil om å stoppe slik at jeg kunne gå istedet for når jeg oppdaget at vedkommende hadde drukket. Og en gang bedt en sjåfør om å stoppe bilen når jeg oppdaget at vedkommende bare hadde sovet to timer etter fest, og vedkommende ikke stoppet selv om jeg kjeftet.
![]() |
#10 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg har ikke lappen selv, og drikker uhyre sjelden.
![]() |
#11 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg smaker ikke en slurk en gang om jeg skal kjøre, det har med holdninger og grenser å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
I mål
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg kjører aldri selv om jeg bare har drukket litt |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg har null og niks respekt for fyllekjøring, og drikker aldri alkohol hvis jeg skal kjøre samme dag. Har hendt et par ganger at jeg har tatt to slurker vin (bare for å smake)når jeg skal kjøre fem timer etterpå, men det føler jeg er helt innafor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg har syklet i beruset tilstand. Ellers har jeg fullstending nulltoleranse, og hverken kjører eller sitter på med noen som har drukket.
![]() |
#15 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerAlkohol og bil hører ikke i hop.
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg har syklet i brisen tilstand, og har en venninne som har blitt alvorlig skadet i fyllesykling. Jeg har også sittet på med noen som har kjørt i fylla, desverre var det temmelig vanlig der jeg bodde i USA som tenåring. Nå idag ville jeg aldri sittet på med noen som fyllekjørte, og jeg ville aldri kjørt i fylla selv, ei heller om jeg bare hadde drukket litt (om jeg hadde hatt lappen).
![]() |
#18 |
Peppy!
|
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg kjører ikke når jeg har drukket, og sitter ikke på med andre. Har heller aldri gjort det. (Eller, det vil si, jeg husker ikke å ha sittet på med noen i fylla i hvert fall.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg drikker ikke, og har ingen forståelse for fyllekjøring. Som ungdom i Latin-Amerika var jeg ufrivillig passasjer ved fyllekjøring flere ganger. Jeg husker ikke om faren min kjørte i fylla - men jeg husker at han satt meg i minst én bil der føreren var full. Og det var nok den skumleste opplevelsen jeg hadde hatt så langt i mitt liv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåførerJeg har drukket en flaske øl og kjørt flere timer etterpå en gang. Vi pleier ofte å kjøre til et vennepar av oss, og ta taxi hjem igjen. Men denne dagen fikk jeg litt vondt i hodet etter den flasken med øl og derfor stoppet jeg. Selskapet dro imidlertid ut over i de små timer, og da vi skulle hjem regnet jeg meg frem til at jeg ikke kunne ha promille. Følte/føler meg helt trygg på at jeg var edru til å kjøre bil da. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|