|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Pauset
|
Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?
My god som du leser ting bokstavelig. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Sånn passe sane
|
|
|
|
#85 |
|
mmmmskeptisk
Medlem siden: May 2008
Hvor: 66 02N 008 05E
![]() |
Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Selvfølgelig bidrar opplysning til å dempe statistikk, men nå må dere huske at statistikk også er den enkleste måte å utføre en løgn på ! Det er mange ukjente faktorer her fks ungdoms tilgang på raske biler, bruk av andre rusmidler etc. (generelt sett) trafikkbildet er jo også i stadig forandring. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Praksis er ikke at man offentligjør navn i slike saker. Et raskt søk i avisene på nett vil fortelle deg det, man bruker utelukkende alder. Selv om forbrytelsen er av verste fyllekjørersort. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
mmmmskeptisk
Medlem siden: May 2008
Hvor: 66 02N 008 05E
![]() |
Vel...regner med at dette var et veldig lite nærmiljø da..... når det gjelder offentlig-gjøring så skrev jeg ikke at jeg mente det var riktig utført jeg henviste til praksis i lignende saker... personlig syns jeg navn er unødvendig ja. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
saftig
|
Enig. Og jeg blir skremt av venninnen til Joika, hun er ikke den eneste som har det slik. Hvorfor i all verden fortsetter de å drikke gang på gang når de vet hva som skjer?! Sånt både forundrer meg og provoserer meg.
|
|
|
#89 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men da er vi enige. Det som er kjernen her er vel egentlig at to vanlige praksiser forenes, offentliggjøring av navn på omkomne og offentliggjøring av bakgrunnen for en ulykke, også blir det hele en ekstra belastning for en uskyldig tredjepart. Jeg vet jo ikke noe om hvordan foreldrene opplever dette. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Jeg er for å offentliggjøre sjåførens promille. Jeg kan faktisk ikke tenke meg et eneste motargument som holder mål. Det betyr ikke at man mangler medfølelse og sympati for sjåførens foreldre, men vi som ikke ble direkte berørt av hendelsen bør være i den posisjonen at vi klarer å se det prevantive.
|
![]() |
|
|