Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?
Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.
Virkelig? er det mange som tenker sånn? Jeg kan godt finne på å bare si dat jeg er opptatt utn å si hvorfor. Ikke nødvendigvis fordi jeg ikke vil si noe, men jeg tenker i grunn at det sikkert er temmelig uinteressant for mine venner om det er komitemøter, medlemsmøter, kommunestyremøter, lønningspils eller en kafetur med andre jeg skal på med mindre de kjenner vedkommende. Jeg tror og håper ikke det blir oppfattet som særlig mystisk eller kryptisk. Så nteressant er jeg nok ikke.
Noen spør og det syns jeg er helt greit og svarer da på det...
Helt i orden om jeg ikke får noen utbrodering, men jeg er bare vant til at mine beste venninner sier kort hvorfor det ikke passer. Typ "Jeg er så sliten, så jeg tror jeg velger sofaen i kveld", eller "Svigermor kunne ikke passe ungene likevel", eller hva_har_du. Godtar selvsagt et ubegrunnet "Det passer ikke", men tror som jeg skrev tidligere, at jeg hadde stusset, vel og merke uten å grave. Og det kunne ikke falle meg inn å begynne å argumentere og organisere bytte av avtaler eller overtale folk til å prioritere annerledes av den grunn.
Mulig jeg er en utypisk FP'er, men jeg er selv vant til å fortelle mine venninner hvorfor jeg må avlyse en avtale, og forventer, men krever ikke, dermed at andre også gjør det, med mindre det er noe veldig privat.
Sist redigert av ming : 24-05-08 kl 13:59.
|