Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er dette humoristisk?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-08, 19:01   #1
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Er dette humoristisk?

Baby til salgs (Dagbladet) :
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/24/536154.html

Gammel 24-05-08, 19:08   #2
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er dtte humoristisk?

Ikke i mine øyne.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 19:10   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det klarer jeg virkelig ikke å se humoren i.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 19:11   #4
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er dette humoristisk?

Ikke i mine øyne heller. Stakkars ungen. Tenk når h*n blir større og får høre hva foreldrene gjorde på fleip. Foreldre kunne heller prøvd å selge hverandre eller noen andre som har samme syke form for humor.

Gammel 24-05-08, 19:12   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Merkelig form for humor. Jeg er glad de ser så alvorlig på det og vurderer morens psykiske helse. Jeg skjønner forsåvidt at noen kan mangle gangsyn nok til å ikke se at det kan være litt morsomt å legge ut "ektemann til salgs" for morro skyld sammen med en artig tekst som tydelig viser at man er sur for noe og at det ikke er seriøst, men at det er en helt annen ting å gjøre det med en baby, uten noen morsom tekst (og primært fordi salg av barn er noe som dessverre foregår, og at det ikke minst er veldig lite morsomt fordi barn er så hjelpeløse og vergeløse og det er så mange fæle ting som skjer og kunne skjedd om dette var en realitet).

Jeg er spent på hva som kommer frem av den psykologiske vurderingen av moren.

Gammel 24-05-08, 19:13   #6
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, den sansen for humor har i allefall ikke jeg.

Gammel 24-05-08, 19:14   #7
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Synes ikke nødvendigivis det var så innmari morsomt, men hvis det kun er på grunn av annonsen at hun er fratatt omsorgsretten, så må jeg si jeg stusser litt.

Det er jo i utgangspunktet ikke mer alvorlig enn da vi var helt nybakte her i huset, rimelig slitne etter noen uker med lite søvn, og spurte de som jobba på Babyshop om "det er hit vi går for å bytte sånne" og pekte på babyen i vogna. Selvsagt en spøk. Ikke det samme som å legge ut en annonse, nei, men det er vel sånne ting alle spøker litt med når utsikten om å noengang få igjen overskuddet virker uklar?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 19:16   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vurdert å avertere mine på finn.no mange ganger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 19:28   #9
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis det var humoristisk ment, så er det tragisk at det får sånne følger. Det som kan være humoristisk i RL, sagt med glimt i øyet og på en måte som gjør at det ikke er noen tvil om at det bare er tull, kan se helt annerledes ut lagt ut på nett.

Selv om jeg ikke tror at de som driver handel med mennesker gjør det åpenlyst på nettet, så er det utrolig hva folk kan finne på.

Den psykiatriske evalueringen av moren vil vel gi svar på om hun er skikket til å ta seg av barnet sitt.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 19:29   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Hvis det var humoristisk ment, så er det tragisk at det får sånne følger. Det som kan være humoristisk i RL, sagt med glimt i øyet og på en måte som gjør at det ikke er noen tvil om at det bare er tull, kan se helt annerledes ut lagt ut på nett.

Jeg vil tro at hvis det bare er ebay-annonsen de har å gå etter, så vil saken snart være ute av verden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 19:30   #11
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 20:06   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har vurdert å avertere mine på finn.no mange ganger.

Nemlig.

Det er vel kanskje ikke kjempemorsomt det hun gjorde, og jeg synes heller ikke at det nødvendigvis sier noe om omsorgsevnen hennes, det sier noe bare om humoren.

Og så tror jeg som Teofelia at dersom det ikke er noe mer feil på moren enn platt humor så blir det ikke noe mer ut av det.

Gammel 24-05-08, 20:15   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Humor og intelligens henger tett sammen. Har jeg hørt.

Gammel 24-05-08, 20:30   #14
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Nei, ikke morsomt. Men ingenting å ta fra noen omsorgen for i mine øyne.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 20:33   #15
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Enig med Snippa. Det går da ikke an å tro for alvor at dette er barnehandel?

Gammel 24-05-08, 21:32   #16
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Finnes ikke humoristisk i det hele tatt! Skrudde folk etter min mening!

Gammel 24-05-08, 21:35   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klarer ikke helt å se humoren i dette, nei!

Gammel 24-05-08, 21:44   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må vel innrømme at jeg har tenkt tanken et par ganger i den verste kolikkperioden (som varte i godt over ett halvt år). Men jeg gjorde det aldri, og her ligger det jo en ganske stor forskjell.

Hvis hun er fratatt foreldreretten, så antar jeg at det må ligge en del mer bak.

Gammel 24-05-08, 23:05   #19
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser ikke humoren. Lite gjennomtenkt er det også, om det er en spøk.

Gammel 24-05-08, 23:08   #20
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Må vel innrømme at jeg har tenkt tanken et par ganger i den verste kolikkperioden (som varte i godt over ett halvt år). Men jeg gjorde det aldri, og her ligger det jo en ganske stor forskjell.

Å ja, tanken tenkte jeg og etter et halvt år helt uten noe særlig mer enn to timers sammenhengende søvn.
Men vi gjorde det ikke, da.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.