Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sitronen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-06, 22:54   #461
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sitronen

Opprinnelig lagt inn av Doxa, her.

Det å svare en diskusjonspartner ved å tiltale velkommende nedlatende med utbrudd á la “nek” for sine synspunkter, er en måte å få seg selv og sine argumenter til å fremstå i et bedre lys. Da kritiserer man vedkommende som person og ikke de meningene vedkommende har. Dette er en form for hersketeknikk.

At den som kommer med slike nedlatende karakteristika ikke opplever dette som hersketeknikk er ikke ensbetydende med at den som blir kalt et “nek” ikke opplever dette som ubehagelig.
Og som “nek” er det mest sannsynelig at man gir seg i diskusjonen for å slippe å bli tiltalt på en slik måte igjen.

Jeg har sakset litt fra Wikipedia om emnet:

Professor Berit Ås skrev om i 1979 da i forhold til menns hersketeknikk ovenfor kvinner i diskusjoner.
Flere har kommet med tillegg til den opprinnelige listen til Berit Ås, og i dag brukes begrepet hersketeknikk ikke spesielt i forhold til kvinneundertrykkelse men som en generell beskrivelse av metoder for å undertrykke diskusjon og opposisjon med midler som alle er enige om er uredelige når de blir avslørt.
Her er noen slike:
- Blande sak og person, kritisere personen og ikke det han eller hun står for.
- Rakke ned på andre.
etc.

http://no.wikipedia.org/wiki/De_fem_hersketeknikker

Jeg skjønner hva du sier her, og selvfølgelig er jeg enig i at det kan føles ubehagelig å bli kalt "nek". Jeg skjønner imidletid fremdeles ikke spørsmålet du stilte meg i det forrige innlegget ditt jeg siterte, men denne diskusjonen er vel egentlig avsporet/avsluttet for lengst (der får jeg for å gjøre noe annet hele søndagen, jeg må slutte med det, tror jeg!), så jeg tror bare vi lar det ligge.

Gammel 12-11-06, 22:56   #462
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Er det ikke herlig?

Jo, faktisk.

Gammel 12-11-06, 23:28   #463
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 11:48   #464
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Jøss, er diskusjonen over allerede?

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 11:49   #465
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Tja, den har hittil nådd 24 sider. Du slenge ut et eller annet. Jeg er tom.

Gammel 13-11-06, 11:51   #466
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Er det du som går rundt og bærer på Guniss, Kisha?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 12:25   #467
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne diskusjonen har blitt veldig morsom. Den har ikke vært det hele tida. Jeg satt med en lett geip da bildene av diverse sitroner rullet over skjermen. Hadde jeg vært Sitron, hadde jeg likt dette fryktelig dårlig. Jeg er ikke Sitron, men jeg liker det ikke likavel.

Gammel 13-11-06, 12:41   #468
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Denne diskusjonen har blitt veldig morsom. Den har ikke vært det hele tida. Jeg satt med en lett geip da bildene av diverse sitroner rullet over skjermen. Hadde jeg vært Sitron, hadde jeg likt dette fryktelig dårlig. Jeg er ikke Sitron, men jeg liker det ikke likavel.

Også jeg som tenkte jeg skulle legge inn et lite rosinbilde. Får vel nesten avstå fra det da.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 13:58   #469
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Også jeg som tenkte jeg skulle legge inn et lite rosinbilde. Får vel nesten avstå fra det da.

Om bilder av rosiner/korinter osv hadde blitt lagt inn der jeg var med på spøken, hadde det bare vært artig. Men dersom tråden handlet om kritikk av meg, og plutselig halve FP la inn mer eller mindre usøte rosinbilder, hadde jeg ikke syntes det hadde vært spesielt gøy. Det er forskjell på å le med og av.

Gammel 13-11-06, 14:21   #470
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Om bilder av rosiner/korinter osv hadde blitt lagt inn der jeg var med på spøken, hadde det bare vært artig. Men dersom tråden handlet om kritikk av meg, og plutselig halve FP la inn mer eller mindre usøte rosinbilder, hadde jeg ikke syntes det hadde vært spesielt gøy. Det er forskjell på å le med og av.

Ypper til bråk:

Gammel 13-11-06, 14:24   #471
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Det er greit å spøke med ting, så lenge det ikke går ut over noen. Det går det en grense, synes jeg.

Rosiner er godt!

Jeg synes det ser ut som en sjokolade.

Gammel 13-11-06, 14:26   #472
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg synes det ser ut som en sjokolade.

Disser du rosinen?

Gammel 13-11-06, 14:27   #473
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Disser du rosinen?

Hva betyr disser?

Gammel 13-11-06, 14:30   #474
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Standard

Hva betyr disser?

"Å disse" er ifølge ungdommen "å snakke nedlatende om". Jeg prøver å være ung og hip.

Gammel 13-11-06, 14:32   #475
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Hvor har det blitt av Skremmern og Sitron????

Gammel 13-11-06, 14:32   #476
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Jeg sa jo nettopp at rosiner er godt. Er det nedlatende?

Jeg tror nok at sitronen sa takk for seg for mange sider siden. Skremmern aner jeg ingen ting om.

Gammel 13-11-06, 14:36   #477
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Standard

Jeg sa jo nettopp at rosiner er godt. Er det nedlatende?

NEI, men du sa at den superduperfine rosinfiguren så ut som en sjokolade! Nå fikk jeg veldig lyst på sjokolade, forresten.

Gammel 13-11-06, 14:37   #478
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nesten 500 sider!

Gammel 13-11-06, 14:38   #479
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nesten 500 sider!

Du mener vel innlegg!

Uansett, veldig imponerende. Skulle bare ønske den het noe annet!

Gammel 13-11-06, 14:39   #480
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nesten 500 sider!

Neida...bare 25 av dem. men innlegg er det besten 500 av.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.