Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dusjer du, hunden og barna dine hver dag?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-08, 19:31   #41
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dusjer du, hunden og barna dine hver dag?

Jeg og mannen dusjer hver dag. Jeg MÅ dusje for å våkne jeg, så de dagene jeg trener blir det dusjen 2 ganger på en dag. Mathias bader et par ganger i uken.

Gammel 24-05-08, 20:36   #42
B@mbi
Aktiv

B@mbi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
B@mbi er litt kul
Standard

Vi har ikke hund, og katten har bare dusjet en gang i sitt liv. Etter å ha ramlet i do...

Men gutta MÅ bade hver kveld. De er skitne og svette etter en hel dag ute. Vinterstid hender det vi nøyer oss med klutevask, og på hytta.
Selv dusjer jeg minst hver dag og kommer ikke til å slutte med det. Føler meg ikke skikkelig ren kun med klut. Dessuten tar det jo mye lenger tid enn en kjapp dusj da.

Gammel 24-05-08, 20:45   #43
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Vi har tre hunder, de har aldri vært i dusjen. Det har hendt at de har badet i badekaret, men da må de vært ekstrmt skitne.
Jeg dusjer vel annenhver dag.

Gammel 25-05-08, 17:17   #44
Lano
Nybegynner

Medlem siden: May 2008
Lano har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Ja, selv barna må vaske seg i underlivet oftere enn en gang i uka.. Eller?

Mine skifter truse hver dag, pluss at de tørker seg jo etter å ha vært på do. så å vaske seg morgen og kveld i underlivet blir ganske unødvendig synes jeg. ansiktet vaskes enten med rennende vann eller klut på kvelden, og ellers hvis de er skitne. blir selvsagt noe annet når de kommer i puberteten, men håper det er lenge til enda........
ellers bader eller dusjer mine 2-3 ganger i uka.

Lano er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 17:45   #45
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dusjer hver dag, hvertfall så sant jeg skal ut. Glitterbarnet blir vakset med klut hver kveld og morgen, og bader en gang i uka. I sommerhalvåret litt oftere siden han blir mer støvete.
Jeg syns ikke det holder å skifte truse og tørke seg når man går på do, det blir ikke ordentlig rent av det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 18:11   #46
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Dusjer du, hunden og barna dine hver dag?

Jeg og mannen dusjer annenhver dag, det hender jo det blir hver dag pga. trening eller andre ting da. Og ellers vasker vi oss. (Og skifter undertøy hver dag, men hvem gjør ikke det liksom.)
Ungene dusjer en eller to ganger i uken, evnt. ved behov hvis de er mer møkkete, og blir vasket utenom. (Eldste vasker seg selv da.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 18:17   #47
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

http://www.oa.no/article3561497.ece

Er dette normalen?
Er jeg helt rar og uhygenisk som ikke dusjer meg selv og barna hver dag??
Selv dusjer jeg når jeg har trent. Som oftest 2. hver dag (hvis jeg ikke trener flere dager etter hverandre dusjer jeg ca 2. hver dag lell). De to eldste dusjer/bader 2, max 3 ganger i uka, og minsten 1 eller 2 ganger i uka. Nå har ikke vi hund, men hadde hund da jeg var yngre, og den badet inne max et par ganger i året.
Hvis dette er vanlig, da skjønner jeg at det skrikes om fuktskader i hus.

Sånn er det her i huset også.

Gammel 25-05-08, 18:42   #48
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Her dusjer alle i huset hver dag. Katten får seg ofte en dusj, den også - flåtten må holdes unna i disse sommertider.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 20:28   #49
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dusjer vel annenhver dag eller så. Huden min dør om jeg dusjer daglig.
Mannen dusjer hver morgen, og poden tørker vi støv av fra tid til annen.
Han elsker å bade, og nå for tiden er det nesten daglig. Greit å få vekk sand og solkrem.

Gammel 25-05-08, 20:30   #50
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg dusjer hver dag, mannen også som regel. Lillegull bader stort sett annenhver dag, noen ganger hver 3. dag.

Gammel 25-05-08, 20:33   #51
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg dusjer hver dag å dusjer mini 3-4 ganger i uken.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 20:42   #52
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg dusjer hver dag, av samme årsak som Veronal. Håret må vaskes, likeså underliv og under armene. Mannen dusjer også daglig.
Gutta bader en gang i uka, sånn ca. Men de vaskes selvsagt med klut hver dag.

Klærne tørkes på vaskerommet i kjelleren.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 20:43   #53
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Her dusjer vi voksne annenhver dag, Nr 1 dusjer 2-3 dager i uka og nr 2 og 3 dujer/bader 1 gang i uka. Nå om sommern blir det selvsagt oftere da de går mye barbeint ute og er skitne fra topp til tå etter en hel dag utendørs.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 22:17   #54
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

LøveMannen og jeg dusjer hver dag. LilleVenn dusjer/bader 2-3 ganger i uken. De dagene hun ikke dusjer/bader blir hun selvsagt vasket godt med klut.

Hunden dusjes ved behov. Sjelden han vaskes med hundeshampoo, men han må jevnlig en tur under dusjen for å skylle bort skitt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 22:20   #55
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen og jeg dusjer to ganger daglig. 12- og 14-åringen dusjer daglig. Femåringen dusjer hver tredje dag.

Jeg trodde ikke det var vanlig at hunder dusjet særlig ofte?

Gammel 25-05-08, 22:52   #56
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg trodde ikke det var vanlig at hunder dusjet særlig ofte?

Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men jeg har hund som har relativt langt hår under buken og på beina, er det sølete ute er bikkja full av søle og sand og da må han dusjes når vi kommer inn. Det hjelper ikke bare å spyle av han, kan spyle helt til deg ikke kommer mer sand og dritt, når jeg så tar på shampo og skyller han på nytt så kommer det utrolig mye dritt igjen. Vi har hund som få lov til å ligge i sofaen, så vi må være ganske nøye med å holde han ren. I tillegg har han bart som blir full av matrester og andre fornøyelige ting, så selv om ikke resten av bikkja må vaskes så må bartene vaskes med jevne mellomrom.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 22:57   #57
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi voksne dusjer ca hver 2 dag, daglig på sommeren da det er så varmt og klamt.
Barna bades oftere på sommeren enn på vinteren da de blir mer møkkete, så på sommeren er det etter behov.
Vinteren er det 2 ganger pr uke. MAX 2.

Bikkja vaskes etter behov.
Skulle vi bare vasket bikkja et par ganger i året så hadde jeg flytta ut av huset.
Han begynner å stinke etter 2 uker. Så vi gir han en dusj ca hver 2-3 uke etter behov.
Når han begynner å lukte, så vaskes han.
Det er sjokkerende å se på vannet vi skyller av han i dusjen, da ser vi hvor JÆ....møkkete pelsen hans er og han blir ekkel å kose med og vi må vaske hendene hver gang vi har tatt på han.

Jeg vi gjerne kunne ha han på fanget uten å få flekker på hvite klær eller lukte bikkje etterpå.
Vil også kunne være i samme rom som han uten at det stinker bikkje.

Så etter behov på ham, men er forsiktig med såpe, bare bittelitt pga huden hans. Han har sin egen sjampo kjøpt på klinikken.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 03:25   #58
TBM
Passiv

Standard

Jeg tror egentlig jeg skal avstå fra å svare, i fare for å bli sett veldig rart på. Men grundig klutvask på ungene både morgen og kveld i tillegg til 2-3 ganger i dusjen per uke? Det høres veldig mye ut i mine ører...

Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 03:52   #59
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg forsøker å holde hårvask på 2-max 3 ganger i uka nivå, jentungen 1-max 2 ganger, gubben og guttungen har så kort hår at det ikke trengs noe antall-regime. Vi svømmer en gang i uka og utfra svømmedagen avgjøres intervallet på hårvask til oss jentene. Dusj/spyl armer og underliv for meg og gubben er vel ca en gang om dagen, evt flere ved behov, som f eks trening. Ungene dusjer eller bader jeg kanskje en gang til i løpet av uka i tillegg til svømminga, men underliv får seg som regel en runde daglig for dem også.
Jeg syns klut er skikkelig ekkelt og grisete, og tar mye heller nødvendige kroppsdeler i dusjen enn klut eller våtserviett. :grøss:
Ved behov dusjes det oftere; f eks søle, sand, uhell (tissa på seg og sånn..)...
Jeg bruker ikke såpe til kroppsvask; kun shampo og balsam til håret.
:vann duger i lange baner:

Gammel 26-05-08, 08:45   #60
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

http://www.oa.no/article3561497.ece

Er dette normalen?
Er jeg helt rar og uhygenisk som ikke dusjer meg selv og barna hver dag??
Selv dusjer jeg når jeg har trent. Som oftest 2. hver dag (hvis jeg ikke trener flere dager etter hverandre dusjer jeg ca 2. hver dag lell). De to eldste dusjer/bader 2, max 3 ganger i uka, og minsten 1 eller 2 ganger i uka. Nå har ikke vi hund, men hadde hund da jeg var yngre, og den badet inne max et par ganger i året.
Hvis dette er vanlig, da skjønner jeg at det skrikes om fuktskader i hus.

Jeg har ikke lest svarene, men ja, jeg dusjer hver dag, noen ganger to ganger. Jeg ville følt meg ekkelt hvis jeg ikke gjorde det, men jeg sier ikke at det er uhygienisk å ikke gjøre det, altså. Det er jo også mye enklere å dusje enn å vaske seg med klut og vann.

Ungene dusjer etter behov. Ofte hver dag, om vinteren sjeldnere.

Hund har vi ikke, takk og lov.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.