|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Hjelper det å boikotte Nestlé?Det kan riktignok være vanskelig å være bevisst hele tiden, de eier jo fryktelig mye, men tror dere som aktivt boikotter Nestlé at dere utgjør en forskjell?
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hjelper det å boikotte Nestlé?Vel, jeg har vært på Lidl en gang, og det er vel trygt å si at den boikotten virket.
![]() |
#3 |
*_*
|
![]() Sv: Hjelper det å boikotte Nestlé?En rettesnor for meg generelt, uansett hva det måtte gjelde, er at tanker som "en fra eller til" eller "lille meg utgjør ingen forskjell" er forbudt.
![]() |
![]() |
#4 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hjelper det å boikotte Nestlé?Jeg er absolutt ikke enig i at man velger dårligere produkter når man ikke kjøper Nestlé barnemat.
![]() |
#5 |
trøtt
|
![]() Sv: Hjelper det å boikotte Nestlé?Jeg tenker at det i hvert fall ikke gjør noe om jeg boikotter. Ikke er det vanskelig å finne alternativer heller, særlig ikke i det siste. Var litt mindre utvalg i de fleste butikkene da Storesøster var liten (2004). Det er klart, vi har tatt med ett og annet middagsglass i kafeen på Ikea, men jeg tror jeg kan telle på omtrent to hender de gangene vi har brukt Nestlé-produkter - til begge barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelper det å boikotte Nestlé?Jeg og teker at jeg hjelper litt, og om alle tenker at de ikke teller så hjelper det ihvertfall ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hjelper det å boikotte Nestlé?Jeg er litt nysgjerrig på om Nestléboikottere også boikotter andre større selskap? F.eks Telenor?
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hjelper det å boikotte Nestlé?
Jeg boikotter en hel del, deriblant NetCom. Telenor får jeg bare ha, enn så lenge.
![]() |
#9 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hjelper det å boikotte Nestlé?Hvorfor Netcom og Trygge barnehage? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
Fordi NetCom er et j**** møkkafirma og jeg har brukt åresvis på å krangle med idiotene.
![]() |
#12 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Det er jo ikke at de er et stort selskap i seg selv som er problemet. Det er måten de bokstavelig talt går over lik og utnytter folk på.
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
Jeg fant ingenting om rovdrift i artikkelen, jeg. Har du noe dokumentasjon på at Trygge barnehager driver rovdrift på sine ansatte i større grad enn andre barnehager? |
![]() |
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
Vel, når man plutselig river vekk tariffavtalen (og PBL-avtalen lønner barnehageansatte BEDRE enn KS sin), og man kun driver barnehagen selv i 5 år, inntil det begynner å komme utgifter på driften, og man da gjør den om til foreldredrevet barnehage, med alle de fordelene det har mtp. personalet og krav til utdanning, de ansetter i STOR grad bare ufaglærte; det er jo mye billigere, og i det hele tatt.
![]() |
#16 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Ja, jeg antydet da heller ikke at det var problemet.
![]() |
#17 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Vi kjøper konsekvent ikke Nestlé-produkter, og kjøper aldri bensin på Esso. Utover det er vi ikke så konsentrert om boikott av spesielle firmaer som å heller positivt velge ut kles/mat -merker med god vandel som vist ved anerkjente merkeordninger som Max Havelar og Debio (med underlevrandører på den ene siden og multiple underselskaper med ulike merker på den andre er det jo ofte vanskelig å identifisere hvem som eier og gjør hva dessverre, så det er lettere å gjøre det på den måten.)
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
Gjør Trygge barnehager om alle barnehager til foreldrebarnehager til foreldrebarnehager etter 5 år? Ansetter Trygge barnehager flere ufaglærte enn de har lov til? |
![]() |
![]() |
#19 |
Ringskrømt
|
Det er ikke en annen sak slik jeg ser det. Hvis ikke påvirkningen er stor nok til at Nestlé bryr seg, er svaret på spørsmålet i HI nei, det hjelper ikke å boikotte. (Sett bort ifra for egen samvittighets skyld.)
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 26-05-08 kl 00:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nattrangler
![]() Sv: Hjelper det å boikotte Nestlé?Da det gjelder barnemat her hvor vi bor, så var det så og si bare Nestle på butikken, så da mine var babyer så kjøpte vi det. Ungene likte den best også.
![]() |
|
|