Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-08, 17:24   #701
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg har akkurat lest Nick Hornbys "Slam". Har lagt fram Mankells siste, men ikke begynt ennå.

Ina er ikke aktiv  
Gammel 24-05-08, 17:56   #702
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Nå ligger Robert Wilson; "De skulte morderne" på nattbordet, virker lovende for behagelig lesing, liker godt Falcon-skikkelsen til Wilson.

Gammel 24-05-08, 20:48   #703
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Hva synes du om den? Jeg koste meg med Populærmusikk fra Vittula, men syntes Knølhølet ble for sær for meg. Skal jeg gi ham en sjanse til?

Jeg har bare såvidt begynt, men har i hvert fall likt de tjue første sidene, kan oppdatere når jeg har kommet litt lenger! Likte Populærmusikk jeg også.

Pingis er ikke aktiv  
Gammel 24-05-08, 20:51   #704
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

siste utgave av pocketboken "jordmoren"

Gammel 26-05-08, 08:59   #705
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

We are a family av Josie Lloyd og Emilyn Rees.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv  
Gammel 26-05-08, 18:55   #706
Alva
Fullverdig medlem

Medlem siden: May 2008
Alva har et hav av muligheter foran seg
Standard

Berlinerpoplene, Bridget Jones på randen og shopoholic

Alva er ikke aktiv  
Gammel 26-05-08, 19:50   #707
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

"Et glass melk, takk" av Herbjørg Wassmo.
Skrekkelige greier.

Gammel 26-05-08, 19:58   #708
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøvde meg på Tiden det tar av Hanne Ørstavik, som jeg trodde jeg hadde strandet i tidligere. :desperat: Etter 32 sider fant jeg ut at jeg faktisk leste den ut i 2006. Nå skal jeg ta fatt på Gjøre godt av Trude Marstein - en av mine favorittforfattere.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 26-05-08, 22:29   #709
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Jo Nesbø- Rødstrupe.

Gammel 27-05-08, 13:40   #710
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Philip Pullman: The Amber Spyglass

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 27-05-08, 13:41   #711
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Elinblu, Tiden det tar synes jeg var en fantastisk bok! Likte du den? Eller det husker du kanskje ikke.. .

Hos meg ligger nå Jenta som lekte med ilden av Stieg Larsson. Synes kanskje den forrige var hakket mer spennende.

Gammel 27-05-08, 13:49   #712
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Elinblu, Tiden det tar synes jeg var en fantastisk bok! Likte du den? Eller det husker du kanskje ikke.. .

Det stemmer, jeg husker ikke hvordan boka forløp, men så i lista mi at jeg hadde gitt den en firer med merkelappen "velskrevet, men tungt og traurig familiedrama" eller noe sånt. Akkurat hva jeg forventet av Hanne Ørstavik, med andre ord. Det var nok en annen roman av henne jeg ga opp ganske raskt - med bilde av en kirke på omslaget, tror jeg.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 27-05-08, 15:32   #713
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

"Storm i juni" av Irène Némirovsky. Har kun lest innledningen, men håper på å få lest resten i løpet av helgen.

Frances er ikke aktiv  
Gammel 28-05-08, 12:48   #714
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

"Skogen" av Tana French.

Fengende bok. En sånn bok jeg lengter til i løpet av dagen.

Omtale
Tolv år gamle Adam lekte i skogen sammen med de to beste vennene sine. Han så dem aldri igjen. De ble aldri funnet. Tjue år senere er Adam, eller Rob som han kaller seg nå, etterforsker i Dublin-politiet. Rob og Cassie får saken da en jente blir funnet drept på et steinalter midt i en arkeologisk utgravning. Først da de kommer til åstedet skjønner Rob at dette er det samme stedet som der vennene hans forsvant den gangen for lenge siden. Er det en sammenheng mellom det som skjedde den gangen og mordet de skal etterforske nå? Rob vet at dersom han avslører sin fortid kommer han til å bli tatt av saken, han tar en skjebnesvanger avgjørelse om å tie. Sammen med Cassie skal han oppklare mordet på Katy Devlin, og han håper at han dermed også vil løse gåten i sin egen fortid.

Dronningen er ikke aktiv  
Gammel 28-05-08, 13:12   #715
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hører "Doppler" på lydbok, og ler så jeg griner. Han har en egen måte å fortelle på godeste Erlend Loe!

Gammel 28-05-08, 21:25   #716
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

"Et glass melk, takk" av Herbjørg Wassmo.
Skrekkelige greier.

Orket nesten ikke lese den ferdig, grusom fortelling. Får helt vondt i magen bare av å tenke på den!

Gammel 28-05-08, 21:50   #717
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

"Om Forlatelse" (Ian McEwan) ankom nattbordet i ettermiddag.
Strong Poison (Dorothy L. Sayers) ligger der fremdeles, men ble avsluttet i går.

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 30-05-08, 00:28   #718
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Arnaldur Indridason - Vannet

Turte er ikke aktiv  
Gammel 30-05-08, 10:08   #719
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bienes hemmelige liv av Sue Monk Kidd, den startet veldig bra, men så har jeg ikke hatt ork til å lese i det siste. Skal ta meg noen kapitler idag!

Gammel 31-05-08, 00:46   #720
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå har jeg utsatt så lenge med en fagbok jeg skal lese. Fått av sjefen sjøl og regner med at det blir tema på neste samling.

Less is more av Jason Jennings. Innledningen var morsom, håper boken fortsetter med det. :leser litt hver kveld:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.