Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fargete juletrelys?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-06, 16:26   #61
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg vet at jeg er sær på dette området, men det er jammen meg du også.

Jeg syns ikke du er spesielt sær på det området, heller litt for vanlig.

Jeg syns for øvrig at det er stor forskjell på å ha bilvrak og søppel i hagen og å pynte utenfor normen. Hvorfor skal man alltid gjøre ting likt?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 16:29   #62
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns ikke du er spesielt sær på det området, heller litt for vanlig.

Jeg syns for øvrig at det er stor forskjell på å ha bilvrak og søppel i hagen og å pynte utenfor normen. Hvorfor skal man alltid gjøre ting likt?

Tenk at noen synes at jeg er vanlig. Det er virkelig årevis siden noen har sagt det.

Jeg gjør faktisk veldig få ting likt som mine naboer, kollegaer og venner. Kanskje jeg endelig har funnet mange som er som meg her inne?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 16:47   #63
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva som er estetisk er forskjellig fra person til person. Noen legger vekt på matching, andre legger vekt på humor, noen legger vekt på hvem som har designet det, noen legger vekt på glede, noen legger vekt på barnas ønsker osv. Jeg for min del syns personlighet og glede er viktigere enn at det ser ut som en boligannonse.

Bra skrevet, Glitter. Jeg personlig har julepynt jeg laget i barndommen, julepynt barna mine har laget, julepynt jeg har fått fått /arvet og lys jeg har arvet, både hvite og fargede. Jeg er ikke typen til å bestemme meg for at "i år skal stilen være sølv", f.eks. Selv om jeg satser på å kjøpe kvalitet når jeg kjøper noe nytt, betyr ikke det det jeg kaster det gamle. Så snobbete håper jeg at jeg aldri at jeg blir.

Vel, jeg møter meg selv kanskje litt i døra der, for når mannen min og jeg feirer jul i hjembyen hans i England, går vi alltid gjennom nabogata (som er fullt av kommunale boliger) og ler av den glorete utendørspynting til "the lower classes". Dobbeltmoralen lenge leve!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 16:56   #64
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt har jeg ikke det, men jeg tenker faktisk på om ting er til sjenanse for det offentlige rom før jeg setter det utenfor huset mitt. Det være seg blinkende lys, bilvrak, dyr som bråker eller annet rot. Det overrasker meg om mange synes at det er greit at naboen har bilvrak i gata.

Det er vel forskjell på hva naboen har i gata og hva naboen har på sin egen eiendom?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 16:56   #65
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Ja det syns jeg er fryktelig harry..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 17:08   #66
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er vel forskjell på hva naboen har i gata og hva naboen har på sin egen eiendom?

Ikke slik som vi bor.

Gammel 13-11-06, 17:09   #67
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vel, jeg møter meg selv kanskje litt i døra der, for når mannen min og jeg feirer jul i hjembyen hans i England, går vi alltid gjennom nabogata (som er fullt av kommunale boliger) og ler av den glorete utendørspynting til "the lower classes". Dobbeltmoralen lenge leve!

Men ler man så er man jo glad! Jeg syns sånt er litt rørende jeg. Og fra et litt sånn sosialantropologisk ståsted syns jeg det er spennende. Hvordan overklassen toner ned og er høytidelige og underklassen jazzer opp og er uhøytidelige.

Gammel 13-11-06, 17:13   #68
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Men ler man så er man jo glad! Jeg syns sånt er litt rørende jeg. Og fra et litt sånn sosialantropologisk ståsted syns jeg det er spennende. Hvordan overklassen toner ned og er høytidelige og underklassen jazzer opp og er uhøytidelige.

Finnes det fortsatt klasser i dagens samfunn? Hm.

Gammel 13-11-06, 17:15   #69
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Finnes det fortsatt klasser i dagens samfunn? Hm.

Nå snakket jo Divine om England. Og jeg svarte henne på det. Jeg mener også at det norske samfunnet er klasseinndelt, til en viss grad.

Gammel 13-11-06, 17:17   #70
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Nå snakket jo Divine om England. Og jeg svarte henne på det.

Nå er jeg ikke så bevandret i det engelske samfunnet, men jeg trodde faktisk at de også hadde sluttet med slikt tull.

Gammel 13-11-06, 17:22   #71
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke slik som vi bor.

Betyr det at naboene dine ikke har egen eiendom?
I så fall kan jeg skjønne at du ikke liker at bilvrak står der. Altså om det er offentlig plass.
Om naboene velger å pynte fellesareal med blinkende lys mot din vilje kan jeg også forstå misnøyen.

Hva naboer gjør hjemme hos seg selv og i sine hager bryr jeg meg fint lite om så lenge det ikke forstyrrer nattesøvnen min.

Gammel 13-11-06, 17:43   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ingen bilder?

Gammel 13-11-06, 17:45   #73
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

De må ha litt av en strømregning.

Gammel 13-11-06, 17:45   #74
Guava

Guava sin avatar

Standard

Ingen bilder?

De var visst ikke så gira på at bildene ble vist fram

Gammel 13-11-06, 18:03   #75
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Betyr det at naboene dine ikke har egen eiendom?
I så fall kan jeg skjønne at du ikke liker at bilvrak står der. Altså om det er offentlig plass.
Om naboene velger å pynte fellesareal med blinkende lys mot din vilje kan jeg også forstå misnøyen.

Hva naboer gjør hjemme hos seg selv og i sine hager bryr jeg meg fint lite om så lenge det ikke forstyrrer nattesøvnen min.

Det betyr at naboens innkjørsel er på samme plass som en av min parkeingsplasser.

Gammel 13-11-06, 18:16   #76
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg var liten syntest jeg det var det vakreste i verden!

Nå syns jeg de er glorete, ja. Men, på den annen side: Jula ER jo glorete, så hva betyr litt fra eller til?

Gammel 13-11-06, 18:18   #77
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg ikke så bevandret i det engelske samfunnet, men jeg trodde faktisk at de også hadde sluttet med slikt tull.

I England, nei?! Langt i fra. Svigers tilhører "the upper middle class", dvs. de eier et vanlig engelsk "rekkehus", har to OK biler, har jobber og er rimelig kultiverte. Broren til svigerfar jobbet seg derimot oppover og har blitt jurist. Han er nå i "the upper class" og kan knapt nedverdige seg å prate med resten av familien.

Det går en sti mellom gata til svigers og nabogata. Halvveis på denne stien kan du tydelig se på asfalten hvor deres gate slutter og nabogata begynner. Fra å være rent og pent, velstelte hager og nyvaskede biler går det plutselig over til å være massevis av søppel på veien, gresset som er fullt av søppel og dritt, plener som er ustelte og overfylte av skrot og bilvrak osv. osv. Det er helt tydelig at her bor "the lower classes". Det er som å komme fra en verden til en annen i løpet av ett minutt. Så klasseskillet er ekstremt synlig i England den dag i dag, dessverre.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 18:31   #78
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

I England, nei?! Langt i fra. Svigers tilhører "the upper middle class", dvs. de eier et vanlig engelsk "rekkehus", har to OK biler, har jobber og er rimelig kultiverte. Broren til svigerfar jobbet seg derimot oppover og har blitt jurist. Han er nå i "the upper class" og kan knapt nedverdige seg å prate med resten av familien.

Det går en sti mellom gata til svigers og nabogata. Halvveis på denne stien kan du tydelig se på asfalten hvor deres gate slutter og nabogata begynner. Fra å være rent og pent, velstelte hager og nyvaskede biler går det plutselig over til å være massevis av søppel på veien, gresset som er fullt av søppel og dritt, plener som er ustelte og overfylte av skrot og bilvrak osv. osv. Det er helt tydelig at her bor "the lower classes". Det er som å komme fra en verden til en annen i løpet av ett minutt. Så klasseskillet er ekstremt synlig i England den dag i dag, dessverre.

Slikt er fryktelig trist. Jeg er glad de ikke er så synlige skiller i Norge, selv om jeg ikke er blind og ser selvsagt at det forskjell på de virkelig rike, meg selv og de som virkelig sliter med å få endene til å møtes.

Nå har jeg sjelden vært i England, og som turist så blir det jo sjelden ekskursjoner så veldig langt utenfor hovedgatene. Ja, jeg tusla noen dager i York, men fant bare pyntelige og helt normale gater.

Gammel 13-11-06, 18:34   #79
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forskjellene ser man jo ekstra tydelig akkurat i jula her også. Det ER forskjell på pyntingen fra øst til vest i Oslo.

Gammel 13-11-06, 19:09   #80
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ikke bare LITT heller! Grøss og gru!

Huff, ja.
Mannen er vokst opp med juletrebelysning med farge på lyset/sokkelen, men ikke pæra (om dere skjønner) - jeg synes til og med det er harry, og kjemper med nebb og klør for at noe slikt ikke skal komme i hus her.

Hm. Nå har jeg akkurat sett treet til Monsoon, og må innrømme at jeg faktisk synes det var fint.

Sist redigert av Beckett : 13-11-06 kl 19:20. Årsak: Tilføyelse, så plutselig treet til Monsoon.
Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:11.