Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innlegg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-08, 16:51   #41
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innlegg

Jeg synes at man har for lite å bruke tida si på om man henger seg opp i slikt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 16:57   #42
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Innkallelse til sykehus, spesialister, brev fra kommuner etc kommer i våre barns navn.
Og frem til de er gamle nok til å ta slike avgjørelser er det vi som forvalter slike brev.
Kort og private brev hvor avsender står skrevet får de ha i fred. Men det er ikke aktuelt ennå.

Kun kort fra besteforeldre etc, men de er da myntet på alle tre ungene sammen.

Dette tenker jeg ikke over en gang.
Bankutskrifter også kommer i deres navn, allt som har med dem og gjøre i det offentlige.
Er vel fra 16 år de kan dra til legen uten at vi vet om det og de har tausehetsplikt er det ikke?

Så for meg er den alderen der grei å forholde seg til når det gjelder offentlige innkallelser, sykehus etc.
Har ennå ikke opplevd å få brev hvor både oss og barnet står som mottaker. Det er enten oss eller barna.

Var slik når jeg vokste opp også, ser ikke noe galt i det.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 18:15   #43
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, dette er en bagatell og det er helt sikkert viktigere kamper man kan ta.
Jeg synes ikke det skaper godt samarbeidsklima ved å plukke på slike ting.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 18:43   #44
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

All kommunikasjon mellom skolen og oss i forbindelse med Lilles skolestart har vært adressert til henne. Vi har åpnet det sammen, siden hun ikke kan lese. Hun har likt å få brev, og ble veldig stolt. Prinsippielt er jeg enig med Teo, og mener hun kunne fått velkomstbrev, og så kunne vi fått de brevene som inneholder frister, informasjon til voksne, svarslipper osv.

Men jeg har slækk for en klønete flettefunksjon.

Kan jeg lese hennes kjærlighetsbrev før hun er myndig, forresten? MSN? Mail?

Gammel 27-05-08, 18:49   #45
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

All kommunikasjon mellom skolen og oss i forbindelse med Lilles skolestart har vært adressert til henne. Vi har åpnet det sammen, siden hun ikke kan lese. Hun har likt å få brev, og ble veldig stolt. Prinsippielt er jeg enig med Teo, og mener hun kunne fått velkomstbrev, og så kunne vi fått de brevene som inneholder frister, informasjon til voksne, svarslipper osv.

Men jeg har slækk for en klønete flettefunksjon.

Kan jeg lese hennes kjærlighetsbrev før hun er myndig, forresten? MSN? Mail?

Jaja, hvis kjærlighetsbrevet er fra en boliviansk kokainsmugler eller MSN-samtalene er med en 50 år gammel chatter med forkjærlighet for småpiker.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 19:00   #46
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Vi fikk brev adressert til barn + foresatte, i tillegg fikk poden et eget brev fra klasseforstanderen som var bare til han, innholdet også.

Det er stort for de håpefulle å få eget brev fra skolen, men om det er meningen at de voksne skal lese det som står så bør det stå på konvolutten, syns jeg.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:29   #47
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg synes at man har for lite å bruke tida si på om man henger seg opp i slikt.

Men tid til å svarer på tråder på internettforaer hvor man ikke engang er interessert i problemstillingen, det har du?

Forøvrig synes jeg det er interessant å diskutere prinsipper, uten at jeg vil kalle det å henge seg opp i problemer akkurat. Jeg synes det er en bra måte å bli mer reflektert på.

Gammel 28-05-08, 15:05   #48
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men tid til å svarer på tråder på internettforaer hvor man ikke engang er interessert i problemstillingen, det har du?

Da jeg gikk inn i tråden så jeg for meg at noe alvorlig var skjedd. Som lærer og mamma er jeg opptatt av samarbeid hjem-skole og ville jo gjerne undersøke hva den "alvorlige" forbrytelsen var. For å finne ut det måtte jeg lese. I og med at hovedinnlegger lurte på om hun var urimelig var mitt svar til henne en pekepinn på at jeg synes at hun er det, ja. Hun ønsket jo synspunkter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.