Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Støtter du lærerstreiken? (Gammel tråd)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sympatiserer du med de streikende?
Ja 80 74,77%
Nei 17 15,89%
Jeg driter i hele streiken 9 8,41%
Dustepåll 1 0,93%
Deltakere: 107. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-08, 19:03   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Støtter du lærerstreiken? (Gammel tråd)

Støtter du de streikende i Unio?

Som lærer selv er jeg vel nokså inhabil, men jeg vil gjerne sjekke deres meninger.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 19:06   #2
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støtter du lærerstreiken?

Ja, så klart!

Gammel 28-05-08, 19:09   #3
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Ja, det gjør jeg. Har stor sympati med de som må forhandle med KS ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 19:32   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 19:37   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle hatt et alternativ som sa; Jeg er lærer og inhabil, men jeg stemte ja. Jeg støtter den selvsagt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 19:39   #6
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg skulle hatt et alternativ som sa; Jeg er lærer og inhabil, men jeg stemte ja. Jeg støtter den selvsagt.

Gjelder meg også, bare at jeg er førskolelærer.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:00   #7
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Inhabil lærer her. Støtter selvsagt streiken

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:03   #8
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, lærerene er en av de yrkesgruppene jeg synes tjener skammelig dårlig. Skjønt jeg skulle ønske det var andre ting som kunne vunnet frem enn streik

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:20   #9
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jeg er førskolelærer med videreutdanning (får IKKE tillegg i lønn for den så lenge jeg jobber i bhg!) som skal begynne som adjunkt i skolen til høsten. Innhabil- mulig det, men jeg stemte JA!!!!!

Gammel 28-05-08, 20:21   #10
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som førskolelærer så støtter jeg streiken til lærerne ja - så håper jeg lærerne støtter "min" streik

Gammel 28-05-08, 20:38   #11
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjølvsagt.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:48   #12
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvorfor "lærerstreiken"? UNIO dekker TI medlemsforbund!

Utdanningsforbundet (144 186)
Norsk Sykepleierforbund (84 408)
Forskerforbundet (16 001)
Politiets Fellesforbund (11 668)
Norsk Fysioterapeutforbund (8 531)
Norsk Ergoterapeutforbund (3 199)
Presteforeningen (2 649)
Universitets- og Høyskoleutdannedes Forbund (2554)
Det Norske Diakonforbund (513)
Skatterevisorenes Forening (466)

Denne streiken er faktisk ingen lærerstreik, men en streik hvor mange yrkesgrupper kjemper for sine rettigheter!

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:50   #13
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men for å svare på spørsmålet, ja jeg støtter streiken. Men jeg er mulig inhabil som medlem i utdanningsforbundet.

Jeg er forøvrig mest spent på av hvilke grunner dere som stemmer nei legger til grunn for å ikke støtte opp om denne streiken.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:23   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også inhabil lærer og stemte ja. Men jeg synes også det er uheldig at man må bruke slike virkemidler.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:48   #15
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Støtter du de streikende i Unio?

Som lærer selv er jeg vel nokså inhabil, men jeg vil gjerne sjekke deres meninger.

Jepp, det gjør jeg.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:03   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Denne streiken er faktisk ingen lærerstreik, men en streik hvor mange yrkesgrupper kjemper for sine rettigheter!

Jeg vet det, og det var derfor jeg bevisst skrev "de streikende i Unio" under.

Gammel 28-05-08, 22:09   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg hadde forresten håpet på en livligere diskusjon!

Mannen min (også lærer) er på et annet forum hvor det kritiseres lærerne for fullt. Det er så mye rart som sies der at jeg hadde håpet på litt varierte meninger også her.

Gammel 28-05-08, 22:14   #18
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er også inhabil lærer og stemte ja. Men jeg synes også det er uheldig at man må bruke slike virkemidler.

Veldig enig!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:21   #19
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Beklager, jeg kan heller ikke bidra til noen livlig diskusjon. Ja, selvsagt støtter jeg denne streiken.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:22   #20
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som sykepleier i kommunen så støtter jeg streiken fullt ut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.