Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Blir dere berørt av streiken?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-08, 09:08   #21
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blir dere berørt av streiken?

Vet ikke om ting her skal streike.
Vi har privat bhg

Gammel 29-05-08, 22:56   #22
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skolen til guttene er tatt ut, ja.
Førsteklassingen har SFO-tilbud 4,5 t hver dag. Ellers ordner vi provisoriske løsninger fra dag til dag. (Være med på jobb, hos bestemødre, sammen med storesøstre etc.)
Niåringen storkoser seg med skolefri. Ca 8 timer fotballspilling pr. dag er helmaks i hans øyne.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 22:58   #23
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagen til poden har vært stengt siden mandag.
Det går på nervene løs, når mor er hjemme fordi hun er syk og må være barnepasser i tillegg.

Gammel 29-05-08, 22:59   #24
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagen til S er ikke tatt ut. Skolen der jeg jobber er heller ikke tatt ut. Men hvis streiken blir langvarig, kommer det.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 23:29   #25
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja. Bigtime. Siden mandag. Det er et fordømt slit,

Hvordan slit? :nervøs:

Jeg skal i streik fra i morgen, og ungene skal nok være med meg... Jeg så for meg en del fri, men...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 23:34   #26
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Vel, man må passe barn. Det er ikke alle som er skapt for det. Spesielt ikke når man er syk. :sutre:

Gammel 29-05-08, 23:36   #27
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Du fleiper nå?

Alenemor, i ny jobb. Fortsatt i prøvetid. Kollegene mine jobber seg fordervet for tiden. Jeg drar ikke tilsvarende del av lasset selv til vanlig, siden jeg må hjem og hente barn. Og så streiker de som skal passe på barna mine på toppen av det hele.

Jeg tror aC er i omtrent samme situasjon.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 23:37   #28
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vel, man må passe barn. Det er ikke alle som er skapt for det. Spesielt ikke når man er syk. :sutre:

Hadde jeg kjent poden din bedre, kunne du kjørt han opp hit, men han husker neppe meg.

Her er vi hjemme alle mann, bortsett fra gubben.

Gammel 29-05-08, 23:39   #29
Lotte
Aktiv

Lotte sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Lotte er litt kul
Standard

Ingen her er tatt ut i streik foreløbig. Heller ikke etter 3. streike uttak. Men fortsetter det er det ikke umulig det blir streik her også om ikke lenge.

Lotte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 23:39   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ser ikke ut for at vi blir berørt på lenge enda, men elevene mine har ønsket seg streik ei stund nå.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 00:05   #31
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Både barnehagen og skolen stenger i morgen. Ser ut som det det kan bli langvarig også.

Gammel 30-05-08, 00:09   #32
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Jeg blir tatt ut i streik fra tirsdag. Jeg vet ikke enda om skolene og barnehagen til guttene mine blir tatt ut.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 00:15   #33
Albertine
Passiv

Standard

Både barnehagen og skolen er tatt ut i streik. Barnehagen har tilbud om tilsyn fra 9.30-13.30, og SFO har tilbud fram til 9.30 og etter 13.30. Fantastisk. Så da blir det tre unger hjemme fra i morgen.

Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 00:46   #34
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Både barnehagen og skolen stenger i morgen. Ser ut som det det kan bli langvarig også.

Er det helt sikkert at det blir fortsatt streik i morgen? Største tulla skal egentlig på skolen på siste bli-kjent-dagen, men de tok utgangspunk i dag at det ikke ble noe tror jeg. Barnehagen vår er ikke stengt foreløpig heldigvis.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 00:53   #35
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Er det helt sikkert at det blir fortsatt streik i morgen? Største tulla skal egentlig på skolen på siste bli-kjent-dagen, men de tok utgangspunk i dag at det ikke ble noe tror jeg. Barnehagen vår er ikke stengt foreløpig heldigvis.

Streiken blir utvidet i morgen hvis partene ikke kommer til enighet innen midnatt. Noen få minutter igjen...

Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 00:55   #36
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Streiken blir utvidet i morgen hvis partene ikke kommer til enighet innen midnatt. Noen få minutter igjen...

OK. Så om det ikke har blitt noe enighet da, så er det helt sikkert at vi ikke skal møte på skolen i morgen?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 08:35   #37
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så vidt jeg kan se fra skolens sider skal storebror være hjemme i dag. Nå er han sås tor at det ikke hadde påvirket oss i nevneverdig grad i forhold til jobb og barnepass. Men det går jo utover læringen.

Gammel 30-05-08, 08:39   #38
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Barnehagen til veslesnuppa er stengt. Avd til mellomste jenta har redusert åpningstid.

Gammel 30-05-08, 18:30   #39
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Du fleiper nå?

Alenemor, i ny jobb. Fortsatt i prøvetid. Kollegene mine jobber seg fordervet for tiden. Jeg drar ikke tilsvarende del av lasset selv til vanlig, siden jeg må hjem og hente barn. Og så streiker de som skal passe på barna mine på toppen av det hele.

Jeg tror aC er i omtrent samme situasjon.

Nei, jeg tullet ikke, men jeg kan godt forstå at du synes dette er slitsomt. Det høres ikke moro ut.

Selv er jeg heldigvis ikke alenemor, jeg har barnehageplass til guttungen fra 10-14 og jeg er stort sett hjemme, men tilgjengelig på telefon under streiken. Jeg har med meg jentungen som er skolejente og ikke liker SFO, selv om de har åpent fra 11-16.30. Jeg er nok heldig, men jeg synes dette (foreløpig) er adskillig mindre slitsomt enn å gå på jobb..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 18:42   #40
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vet vi noe om hvem som tas ut ved neste korsvei?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
streik

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.