Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Soving i Phil&Teds med søskensete oppå

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-08, 06:12   #1
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Soving i Phil&Teds med søskensete oppå

Vi vurderer å selge alle vognene og kjøpe en Phil&Teds sportsvogn med søskensete. Men jeg lurer på én ting:

Hvor god plass er det til barnet som skal sove mens søster/bror sitter oppå? Hannah kommer til å være 14-15 måneder når vi begynner å bruke den, og Aurora over 3,5 år. Er dette vogna for oss?

Gammel 01-06-08, 06:20   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soving i Phil&Teds med søskensete oppå

Jeg har ikke greie på vogner jeg altså, men når Aurora er over 3,5 år trenger hun å sitte i vogn da? :bare lurer:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 06:59   #3
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg har ikke greie på vogner jeg altså, men når Aurora er over 3,5 år trenger hun å sitte i vogn da? :bare lurer:

Ja.
Når jeg skal rusle rundt i Oslo noen uker alene mens mannen er igjen her borte.
Når vi går turer i skogen og hun blir lei.
Når hun skal være med og hente lillesøster i barnehagen tre km. unna, med kryssing av ganske trafikkerte veier.

Er det greit?

Gammel 01-06-08, 07:46   #4
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Nå på sommeren så er det mer enn nok plass, fordi H bare vil ha noe tynnt over seg.
På vinteren blir det litt mer knotete, fordi setet vil presse på den tykke posen/dyna.

Oda er jo like gammel som Aurora, og Albert blir 2 til sommeren.
Han har fortsatt god plass i vogna, og sover i den hver dag.
Vet barnehagen ofte setter et barn oppå også, dersom de skal på tur.

Det er ved bena problemet er, dersom den som ligger har noe tykt over seg.
På vinteren løste vi det bare med at vi flyttet til på bena til Albert når han hadde sovnet (eller eventuelt bare kjente etter at de ikke lå trangt når Oda satt oppå).
Når bare setet er på så er det ikke noe problem, det er når vekten kommer på søskensetet.

Vognen er genial. Vi er veldig glade for at vi kjøpte den.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 07:49   #5
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Ja.
Når hun skal være med og hente lillesøster i barnehagen tre km. unna, med kryssing av ganske trafikkerte veier.

Er det greit?

Forstår deg godt jeg.

Når mannen går og leverer i barnehagen så sitter Oda stort sett i vogna.
Fordi tiden ofte er knapp, og fordi Oda ofte er trøtt.

Gammel 01-06-08, 09:34   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ja.

Er det greit?

Ok da

Var bare litt nysgjerrig for ungene mine har ikke brukt noe særlig vogn etter fyllte 2 år.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 09:37   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

den nye T&P er bare kjempefin!

Gammel 01-06-08, 21:46   #8
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Standard

Nå har vi vært og sett på P&T Sport, og Aurora kan visst ikke bruke søskensetet, det går bare opp til 33 lbs., og hun veier nå 35 lbs. Men Hannah kan kanskje sove i søskensetet når det er montert bak og glidelåsen er trukket ned? Noen som har erfaring med det?

Gammel 01-06-08, 21:49   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det med vektgrensene er bare tull. I utlandet er setet godkjent for 25 kg når det er montert oppå vogna og 15 når det er montert under. I Norge kun 15 begge steder. Forklar meg hvorfor?! Storebror veier over 15 og bruker setet på toppen nå. Når setet plasseres under skal det letteste barnet uansett sitte bakerst så da er det ikke noe problem.

Når det gjelder beinplass synes jeg også det er litt skummelt med at beina potensielt kan bli klemt når den store setter seg oppå. Det har aldri skjedd, men jeg ser at muligheten er der. Bortsett fra det er vogna helt genial .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 21:51   #10
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå har vi vært og sett på P&T Sport, og Aurora kan visst ikke bruke søskensetet, det går bare opp til 33 lbs., og hun veier nå 35 lbs. Men Hannah kan kanskje sove i søskensetet når det er montert bak og glidelåsen er trukket ned? Noen som har erfaring med det?

Vi bruker den kun slik. Lillesøster sover helt fint i den i den hvilestillingen.
Kan se om jeg finner bilde.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 21:52   #11
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Når det gjelder beinplass synes jeg også det er litt skummelt med at beina potensielt kan bli klemt når den store setter seg oppå. Det har aldri skjedd, men jeg ser at muligheten er der. Bortsett fra det er vogna helt genial .

Derfor bruker vi den knapt sånn som dette.

Gammel 01-06-08, 21:53   #12
Nå også i farger

Standard

På vår vogn stod det 25 kg på søskensete.

Gammel 01-06-08, 21:56   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Derfor bruker vi den knapt sånn som dette.

Eneste valgmulighet for oss så liten som lillesøster er

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

På vår vogn stod det 25 kg på søskensete.

Ja det var det jeg også sa i butikken. Men de hevdet noe annet, og da de sjekket med importøren sa de også at setet kun er godkjent for 15kg uansett posisjon.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 22:04   #14
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Standard

Eneste valgmulighet for oss så liten som lillesøster er

Ja, såklart. Siktet ikke til deg

Jeg hadde nok ikke syntes det hadde vært like stort problem om lillesøster var yngre og mindre. Vanskelig å si.
Men sånn som de er nå så syns jeg ikke det fungerer så bra.

Gammel 01-06-08, 22:06   #15
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Standard

Her er lillesøster sovende i søskensete bak. Hun sitter ganske bra og sov godt.

Storesøster kan ikke sove i søskensetet, pga den stangen øverst.

Gammel 01-06-08, 22:54   #16
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Storesøster kan ikke sove i søskensetet, pga den stangen øverst.

Toer´n her har lenge vært for lang til å sitte i hvilestilling i søskensetet. Straks 17 mnd.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 22:58   #17
Left
Passiv

Standard

Vi har bare hatt E3 med søskensete, men storebror sov helt greit i ekstrasetet han i hvert fall. Blir de trøtte nok så sover de jo hvor som helst
Veldig greit å kunne tjore dem fast i vogn av og til. Som Majsa sier - når man er på tur alene, det er masssse folk osv - jepp. DEKK!

Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 23:06   #18
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Soving i Phil&Teds med søskensete oppå

jeap! jeg skal til Oslo og blir der noen dager alene med guttene, Daniel sove mye frendeles og vis han blir trøtt sove han hvor som helst. settene har litt liggestilling i up-rigth position so de sove god.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 00:08   #19
Nå også i farger

Standard

Ja det var det jeg også sa i butikken. Men de hevdet noe annet, og da de sjekket med importøren sa de også at setet kun er godkjent for 15kg uansett posisjon.

Hos oss så står det i bruksanvisningen som fulgte med vogna.
Tror jammen det står på setet også jeg ...

*løper og sjekker*

Gammel 02-06-08, 05:54   #20
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Standard

Tusen takk for alle svarene, og bilde, til og med! Ser bra ut, det der. Hun sover jo uten problemer i bilstolen, og den er mindre komfortabel enn det setet.

Hvor lang er lillesøster, Lykketrollet?

Mannen falt forresten for vogna han også, så nå må jeg bare skynde meg å få solgt de andre vognene, så jeg kan løpe og kjøpe. Hm, kanskje jeg skulle gi dem bort ...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.