|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
| Se resultatene: Hva foretrekker du? | |||
| Jeg liker å låne, gratis er bra |
|
17 | 10,56% |
| Jeg foretrekker å kjøpe, har et eieforhold til bøker |
|
74 | 45,96% |
| Jeg kjøper på salg, låner ellers |
|
23 | 14,29% |
| Jeg både låner og kjøper omtrent like mye |
|
46 | 28,57% |
| Jeg leser ikke bøker og går glipp av noe her i verden |
|
1 | 0,62% |
| Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2008
![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelKjøper og låner like mye. Bruker kanskje en uke på en bok, og så god råd har jeg ikke at jeg kan kjøpe nytt hel tiden. Med to unger som også vil ha bøker, er biblioteket en fin ting.
|
|
|
|
#62 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg elsker å lese, men får absolutt ikke lest så mye som jeg gjerne vil for tiden. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg foretrekker å kjøpe, har et eieforhold til bøker! |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg elsker bibliotek, jeg synes det er et fantastisk tilbud. Jeg er en lesehest, men i motsetning til det fleste andre lesehester ønsker jeg ikke å ha bøkene i heimen. Jeg synes kjøp av bøker man leser en gang, en vare man ikke aner kvaliteten på før man har lest den, i mange tilfeller er unødvendig ressursbruk. Jeg kjøper nesten aldri bøker jeg ikke har lest på forhånd, siden jeg ønsker å vite hva jeg kjøper, og jeg ønsker å vite at jeg kommer til å bruke bøkene jeg kjøper flere ganger. Bokhylla mi inneholder dermed mest bøker som ikke er romaner, kanskje 90% slike og 10% romaner. Disse romanene er for det meste romaner jeg har lest / kommer til å lese flere ganger. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelBegge deler. Men biblioteket er jo skattkammeret, da, hvor man kan finne bøker man aldri har hørt om og oppdage helt nye favoritter. Samtidig kjøper jeg en del bøker, da jeg liker å lese bøker flere ganger. Bokklubber holder jeg meg unna, jeg vil ha gleden av å gå i bokhandelen selv.
|
|
|
#67 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandel
Takk for boktips
|
![]() |