Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan bli handy?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-08, 17:50   #21
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Bli alene.

*ser på huset mitt å sukker litt tungt, hjelp hva har jeg gjort liskom*

Gammel 02-06-08, 19:08   #22
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Bli alene.

Misteri, jeg har ikke blitt alene, men mannen min kan ikke gjøre handyting. Så da er vi på en måte i samme båt, du får øve deg litt på boring du også!

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg måtte dobbeltsjekke at jeg ikke hadde skrevet "ikke øv deg på noen du er glad i"

Lykke til med drilltestingen, Pingis! Du skal se at det er så lett som bare det når du bare kommer i gang. Neste trinn er å sjekke hva slags bor du har (trebor til å bore i tre, murbor til mur).

Jeg leste da vitterlig noen. Syntes egentlig det var et godt råd.

Jeg vet faktisk hvilket bor jeg har! En hyggelig jerniamann hjalp meg med det. Jeg føler at jeg kan bli superhandy hvilken dag som helst.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 19:24   #23
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Man må bare prøve og feile. Og tørre å gjøre det. Og gjerne spørre folk du vet er flink om tips istedenfor å spørre om hjelp.

En stor feil er å tro at man ikke klarer det. Alle klarer.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 20:15   #24
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pass på å ha håret i strikk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 21:03   #25
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg leste da vitterlig noen. Syntes egentlig det var et godt råd.

Jeg vet faktisk hvilket bor jeg har! En hyggelig jerniamann hjalp meg med det. Jeg føler at jeg kan bli superhandy hvilken dag som helst.

Ja, det var vel i grunnen det.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Pass på å ha håret i strikk.

Mens vi er inne på gode råd nå som du skal bli handy, dersom du avanserer til vinkelsliper og skal kutte gjengestenger, eller egentlig hva som helst av metall, ha på deg langbukser og ikke shorts.

Sist redigert av Miromurr : 03-06-08 kl 09:50.
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 21:40   #26
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Ulvefars ti bud:

1. Prøv deg fram på egen hånd.
  2. Ha plaster og gasbind på badet i tilfelle du tar punktet over for bokstavelig.
  3. Få en leksjon av noen som kan det før du bruker motorsag eller båndsag for første gang. Spikk i retning fra deg og alle du er glad i.
  4. Har det to håndtak er det meningen man skal holde i begge. Dette gjelder spesielt for maskinhøvler, sirkelsager, vinkelslipere og motorsager. Se under.
  5. Bruk skrutvinger slik at ting du sager / sliper sitter ordentlig fast. Se over. Ting som derimot ikke bør bli sittende fast er løse klær og hår. Tjor slikt unna alt som beveger seg.
  6. Er du i tvil, slå av hovedkrana og/eller sikringene først. Å bore inn i en strømførende ledning bør ungås, og hovedkrana tar utrolig lang tid å finne hvis vannspruten står i veggen mens man leter.
  7. Ta vare på skruer, plankestubber, skrutrekkere, gjengetape og underlige metallbeslag i bokser så du kan finne det igjen. Det meste kan fikses med det man ikke visste man kom til å trenge, og Maxbo er dyrt. Men husk at sponplater er djevelens verk.
  8. Bruk fantasien. Eller lag arbeidstegning. Gjerne begge deler.
  9. Ha godt mot. Så jævlig vansklig er det ikke.
  10. Når du betviler det 9. bud: Ikke gi opp likevel.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 21:59   #27
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ulvefar hadde et veldig fint svar her synes jeg.

Jeg har ikke noe tips å komme med, det er medfødt.

Gammel 02-06-08, 22:42   #28
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Ulvefar sier masse klokt her ja!

Som sagt, jeg ble alene så jeg er pøkka nødt å bli handy. Sitter med hus fra 1900 tallet og ja, trenger vel ikke si mer.

I dag har jeg til og med vært i en stige høyt oppunder taket. Har vasket hus utvendig.

Gammel 03-06-08, 01:28   #29
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke helt enig i den med øvelse gjør mester.
Jeg øver og øver når det gjelder husarbeid, men har vel egentlig ikke blitt noe bedre en jeg var sånn omtrent i 6 års alderen...

Drill, elektrisk skrutrekker, hammer osv da går alt lett som en plett.

Gammel 03-06-08, 04:05   #30
tvillingmamma83
høyt og lavt

tvillingmamma83 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

kjøp deg er rosa metallkoffert med all slags rosa verktøy.

Gammel 03-06-08, 08:47   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enda en tråd hvor jeg bare kan signere Ulvefar.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 09:02   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan få en 10% av min handyman.. han har litt i overkant

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 10:48   #33
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg trenger å bli litt mer handy. What to do? Hvor lærer man seg egentlig å bruke en drill?

Googler!

http://www.doityourself.com/scat/handywomen

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.