Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Måtte ta imot sitt eige barn på St. Olavs

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-08, 16:58   #21
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte ta imot sitt eige barn på St. Olavs

Teddiken? Det var da et merkelig navn.

Zpezielt, jaffal.

Gammel 03-06-08, 16:59   #22
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det må jo ha vært forferdelig skremmende - og helt absurd, å ta imot sitt eget barn på denne måten, hjelpe meg.

Det må ha vært en mareritt-natt for de fleste som var der - 5 jordmødre og 7 fødestuer på 13 fødende kvinner, hvor to venter tvillinger og en er åtte uker før termin, det høres ut som en komplett umulig oppgave.

Sånn umiddelbart tenker jeg også at det må være tryggere å ligge på gangen eller på obs-post, enn å bli flyttet til en fødestue på en separat avdeling.
Men jeg vet ikke hvor nær hverandre avdelingene er, og om en kan høre alarmen fra den andre avdelingen, f.eks.

Gammel 03-06-08, 17:01   #23
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er altså så drit lei av at alle midler som går til helsetilbud for yngre mennesker stadig blir kuttet ned og flyttet over til 60-80 åringene. Grrr.

Ja, helt enig. De er feite og bortskjemte nok, etterkrigsgenerasjonen. De har skummet fløten av velferdsstaten hele tiden og fått lånene sine spist opp av inflasjon attpå.

Gammel 03-06-08, 17:17   #24
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hørtes jo ikke noe morsomt ut, nei. :grøss:
Men altså; Teddiken ..? Fikk ingen treff på ssb, så det er vel antatt ett unikt/konstruert navn. Litt artig var det jo

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 17:28   #25
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Var i konfirmasjon i helgen der en av de de unge håpefulle het Leviken.

Gammel 03-06-08, 18:26   #26
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg Googlet Teddiken og fikk noen treff fra BiM o.l samt fra nyhetene. Nederst på siden sto det "Mente du å søke etter: Reddiken".
Det blir sikkert et "hyggelig" kallenavn etterhvert: Teddiken Reddiken!

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 18:30   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teddiken Linea.

Gammel 03-06-08, 18:31   #28
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[høy og brautende bergenskdialekt]Tææææææææædikkææææææææn!![/høy og brautende bergenskdialekt]

Gammel 03-06-08, 20:05   #29
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, helt enig. De er feite og bortskjemte nok, etterkrigsgenerasjonen. De har skummet fløten av velferdsstaten hele tiden og fått lånene sine spist opp av inflasjon attpå.

Har du prøvd å si det til en av dem noen gang? Å, du milde! Da skal jeg si det var noen som våknet.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 21:24   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jeg Googlet Teddiken og fikk noen treff fra BiM o.l samt fra nyhetene. Nederst på siden sto det "Mente du å søke etter: Reddiken".
Det blir sikkert et "hyggelig" kallenavn etterhvert: Teddiken Reddiken!

Milde, for et navn ...

Gammel 03-06-08, 21:36   #31
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes også dette er helt tragisk. Det verste synes jeg var at hun ble bedt om å holde igjen pressingen i flere timer!!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 21:38   #32
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Pasient: Jeg må presse NÅ

Jordmor: Jeg hører du sier det, men nå synes jeg du viser lite forståelse for vår situasjon

Gammel 03-06-08, 21:53   #33
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Har du prøvd å si det til en av dem noen gang? Å, du milde! Da skal jeg si det var noen som våknet.

Mine foreldre er frekke nok til å antyde at det er me, vår generasjon, som er dessertgenerasjonen

Gammel 03-06-08, 21:55   #34
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Tragisk.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 21:57   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Pasient: Jeg må presse NÅ

Jordmor: Jeg hører du sier det, men nå synes jeg du viser lite forståelse for vår situasjon

Huff, det er jo helt utrolig. Hold igjen? Hvordan holder man igjen når et barn er på vei ut? Forteller barnet at dersom det ikke venter litt til så får det husarrest til det fyller 18 år?

Gammel 03-06-08, 21:59   #36
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Gruer meg til å føde der!

Jeg også!! Vurderer nesten å reise til en annen by i fødetidspunktet. Jeg er redd nok fra før. Dette gjør meg bare nervøs!!
Stakkar personellet på fødeavdelingene. De får nok gjennomgå !

Gammel 03-06-08, 22:03   #37
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Men jeg vet ikke hvor nær hverandre avdelingene er, og om en kan høre alarmen fra den andre avdelingen, f.eks.

Avdelingene ligger lukket fra hverandre på grunn av den fantastisk moderne arkitektoniske utforminga. Da de bygget kvinne-barn-senteret tenkte de i hovedsak på arkitekturen og det kunstneriske. Man må gå seg ihjel i LAAAANGE ganger for å komme seg til de forskjellige avdelingene. Føde øst og vest ligger separat med lukkede dører og man hører ikke noe fra den ene avdelingen over til den andre. Da jeg lå på barsel gikk jeg meg vill flere ganger

Gammel 03-06-08, 22:10   #38
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Avdelingene ligger lukket fra hverandre på grunn av den fantastisk moderne arkitektoniske utforminga. Da de bygget kvinne-barn-senteret tenkte de i hovedsak på arkitekturen og det kunstneriske. Man må gå seg ihjel i LAAAANGE ganger for å komme seg til de forskjellige avdelingene. Føde øst og vest ligger separat med lukkede dører og man hører ikke noe fra den ene avdelingen over til den andre. Da jeg lå på barsel gikk jeg meg vill flere ganger

gennialt! Nesten som skolen jeg jobbet på hvor det var skyvedører mellom klasserommene. Greit nok det, hvis det ikke var for at det var en god glippe (10-30 cm) både over og under døra. Lærerne måtte avtale hva de skulle undervise i slik at ingen ble forstyrret av hverandre. Høytlesing og matteprøve samtidig gikk f.eks. ikke an

Gammel 03-06-08, 22:28   #39
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Høytlesing og matteprøve samtidig gikk f.eks. ikke an

Det er jo faktisk det samme problemet som har oppstått nå etter kunnskapsløftet ønsket å bryte klasserommene til baser. Men det er nå en annen diskusjon

Håper så inderlig at St.Olav får en løsning før jeg skal føde!!

Gammel 03-06-08, 23:23   #40
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Dere som klager over å måtte føde på St.Olavs: Har dere ikke skjønt det? Dere skal jo føde i arbeidstida! Når folk er på jobb. Det kan da ikke være så vanskelig.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.