Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Flere med partner som ikke leser?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-08, 19:32   #41
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere med partner som ikke leser?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Du mener ja, men lenge han ikke mener det så skjønner jeg ikke at det skal være et tema i det hele tatt.

At min samboer ikke leser plager da ikke meg. Han gjør da mye annet som jeg ikke gjør. Han leser for ungene da.

det er vel nettopp det jeg sier, at det ikke er et tema. Men jeg kunne tenkt meg at han leste, at han dermed kunne sette seg ned og slappe av med en bok. OG at vi kunne snakket om bøker vi leste etterpå. Men som sagt før, han synes ikke noe om det, og da lager jeg ikke tema av det. Selv om jeg kunne tenkt meg at han likte å lese innimellom.

Gammel 03-06-08, 21:20   #42
yt1300
Fullverdig medlem

yt1300 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
yt1300 er litt kul
Standard

Jeg er en mann som ikke leser bøker lenger. Desverre. Jeg leste uhorvelige mengder frem til jeg var omlag 20 år, og praktiserte en slags mild variant av "superlesing" (er det ikke det det heter når du bare raser gjennom en bok, slik som Data i Next Generation). Jeg leste ofte ei bok i løpet av en kveld.

Men ikke nå lenger. Jeg trenger ro og fred for å komme i gang, og jeg hater intenst å bli avbrutt når jeg har kommet til side 56 eller deromkring. Da har jeg store vansker med å komme i gang igjen, og legger heller fra meg boka.
Hvis jeg først leser noe, så er det helst noe faglitteratur-aktig. Gjerne noe med andre verdenskrig. De to siste bøkene jeg har lest var "the body of the super secret", om NSA og "The meaning of Hitler" (som jeg forøvrig anbefaler på det varmeste til de som trodde at de hadde forstått Hitler).

Men hvorofr skal jeg lese skjønnlitteratur igrunn? Her er et sitat fra bokkilden.no angående Isabel Allendes siste bok,SUmmen av dagene: Alle hennes gamle og nye lesere vil fryde seg over dette oppkommet av fortellerkunst, selv om mylderet av slekt og venner og tilhørende anekdoter kan gjøre noen hver tummelumsk iblant. Her får vi vite at hun satte alle inntektene fra Paulai et fond for barn i u-land, slik at ingen skulle si at hun skrev en bok for å tjene penger på sin datters død. Her blir leseren kjent med den nye storfamilien i USA, mannen Willie og hans to sønner, hans datter Jennifer, som har stoffproblemer, og Isabels sønn Nico, som lider av det samme som Paula døde av.
I en strøm av anekdoter, glitrende fortalt, slik vi er vant til i Allendes romaner, møter vi i denne medrivende selvbiografien de mest utrolige skikkelser, der den fargerike moren og den minst like eksentriske agenten hennes i Spania, foruten en synsk dame, spiller viktige roller. Å være kort av vekst og å bli eldre er også noe av det hun setter muntert-kloke ord på. Og på en interessant måte viser hun linjene mellom levd og diktet liv. Alt i alt et frydefullt innblikk i et overdådig forfatterverksted.

Jeg er jaggu ikke sikker på om jeg går glipp av noe.

Men jeg leser for ungene nesten hver kveld. Det skal jeg ha.

Gammel 04-06-08, 12:36   #43
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

det er vel nettopp det jeg sier, at det ikke er et tema. Men jeg kunne tenkt meg at han leste, at han dermed kunne sette seg ned og slappe av med en bok. OG at vi kunne snakket om bøker vi leste etterpå. Men som sagt før, han synes ikke noe om det, og da lager jeg ikke tema av det. Selv om jeg kunne tenkt meg at han likte å lese innimellom.

Jeg hang med opp i at du ikke lagde noe stort tema av det.

Gammel 05-06-08, 00:54   #44
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

nei, jeg lager definitivt ikke noe stort tema av det!

Gammel 05-06-08, 01:05   #45
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg har en mann som kun leser på nett. Han leser aldri bøker, blader eller tidskrifter. Jeg har egentlig aldri tenkt at det gjør meg noe.

Gammel 05-06-08, 07:44   #46
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen min leser ikke. Ikke jeg heller.

Gammel 05-06-08, 11:11   #47
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

min mann leser heller ikke, han leser ikke bøker, en sjelden gang blar han igjennom vg og dagbladet, utenom det: nada.

Jeg leser selv bøker, magasiner og aviser.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 12:38   #48
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en mann som ikke leser bøker.

Gammel 06-06-08, 10:32   #49
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mannen leser, men ikke så mye som meg. Han leser Douglas Adams,Harry Potter, Ringenes Herre, biografier om band og musikkblader...

Men her om dagen sa han at sjefen hans hadde lest tusen strålende soler, så han vurderte å lese den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19.