Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Måtte ta imot sitt eige barn på St. Olavs

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-08, 23:36   #41
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Måtte ta imot sitt eige barn på St. Olavs

Jeg blir så lei meg når jeg leser slikt. Det holdt på å skje meg for 3 år siden. INGEN skal oppleve slikt ved norske sykehus. Stakkars jente.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 23:45   #42
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Dere som klager over å måtte føde på St.Olavs: Har dere ikke skjønt det? Dere skal jo føde i arbeidstida! Når folk er på jobb. Det kan da ikke være så vanskelig.

Nei, det er jo bare til å ikke presse som Malin hadde fått beskjed om.
Får prøve å presse litt ekstra mellom 8-16 og holde tilbake og sove godt gjennom natta før hanen galer

Gammel 03-06-08, 23:59   #43
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fødte på St.Olavs første gang, i 2005 (gammel avd.) Var fornøyd da.
Fødte på Levanger nå med Peder, fornøyd der og

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 00:18   #44
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan jo forstå at det er fryktelig vanskelig å fordele midlene når ressursene er alt for knappe, men samtidig er det rått når unge kvinner i en så sårbar situasjon (for det er man virkelig i forbindelse med fødsel) skal ta en (uforholdsmessig, mener jeg) stor del av regninga. Jeg synes jeg ser at andre pasienter skulle ha ligget med så store smerter under slike forhold. Jeg skulle gjerne visst bakgrunnen for denne prioriteringa. Er det fordi fødsel ikke er en livstruende sykdom? Men det hender jo stadig at uforutsette ting oppstår. Er det fordi de har vært så overbemannet/-kvinnet og hatt så mye ledig kapasitet det aller meste av tida at de mente det ville være ukomplisert? Men ut fra hva jeg har forstått, stemmer ikke det heller. Jeg har hørt om flere tilfeller der det ikke har vært ledige fødestuer.

Vi burde sjølsagt tatt en vi nekter å bli gravide-kampanje, men det er vanskelig å sette tilside ønske om et barn til fordel for en politisk/prinsippiell sak.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 00:26   #45
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Fødte på St.Olavs første gang, i 2005 (gammel avd.) Var fornøyd da.
Fødte på Levanger nå med Peder, fornøyd der og

Jeg har inntrykk av at de aller fleste er fornøyde med behandlinga ved St. Olav. Problemet er at St. Olav har en skakkjørt økonomi som følge av flere årsaker (slapp økonomistyring, etter hva jeg har forstått, økt kostnad ved å måtte drive både nytt og gammelt sykehus og lavere statlige overføringer per pasient sammenligna med en del andre større sykehus (særlig de i Oslo-området)). Å fordele de knappe ressursene og gjøre alle parter fornøyde er sikkert en umulighet, men det kan jo kanskje virke som om det er lett å bruke sparekniven på tilbud som går ut over unge kvinner? Jeg vet ikke hvordan det har vært i forhold til gyn. generelt, men fertilitetsklinikken ble foreslått nedlagt for ikke så lenge siden. Sengetun ble stengt på fødeavdelinga. Det er jo litt betenkelig.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 00:46   #46
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Lurer på hva som hadde skjedd om de hadde vedtatt like drastiske kutt i hjertemedisin, som er typisk mannsdominert.

Gammel 07-06-08, 01:13   #47
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Lurer på hva som hadde skjedd om de hadde vedtatt like drastiske kutt i hjertemedisin, som er typisk mannsdominert.

"Olav, 58, måtte operere sitt eget hjerte". Nope, ikke samme schwung over det...

Gammel 07-06-08, 01:42   #48
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Det var nok ingen god fødselsopplevelse nei.
Har aldri hørt navnet Teddiken før, men etter å ha lest det noen ganger i denne tråden så har det blitt litt fint synes jeg.

Gammel 07-06-08, 01:59   #49
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Da hadde pasienter dødd, noe jeg synes er et par hakk verre enn at en pasient får en skremmende og ubehagelig fødselsopplevelse.

Jeg har født en gang på gamle RiT og en gang på St. Olavs og var strålende fornøyd begge gangene. Men så klart, jeg hadde vett nok til å føde i arbeidstiden, jeg da.

Og Teddiken Linea …?!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 09:16   #50
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Dere som klager over å måtte føde på St.Olavs: Har dere ikke skjønt det? Dere skal jo føde i arbeidstida! Når folk er på jobb. Det kan da ikke være så vanskelig.

Jeg har en tendens til å føde om natta (gjort det fire av fire ganger), så jeg drar heller til Orkdal. Har selvfølgelig passet på å ikke ha termin i sommer da de skal holde stengt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.