Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anbefal meg en bok som ikke "alle" har lest!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-08, 00:05   #21
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en bok som ikke "alle" har lest!

Vil man ha en stillestående, dørgende kjedelig bok er det bare å lese The Lighthouse av Virginia Woolf. Gud hjelpe meg for en døll, DØLL bok.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 09:32   #22
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

"Buzz Aldrin - hvor ble det av deg i alt mylderet", skrevet av Johan Harstad. Vet ikke om "ingen" har lest den, jeg hadde ikke hørt om den da jeg fikk den anbefalt. Den har vært utgitt i bokklubben tror jeg, uten at jeg har inntrykk av at den har vært "hypet" veldig mye.

Eller "Maken" av Gunbritt Sundström.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 09:39   #23
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemte helt å anbefale en av mine favorittbøker, nemlig Kjærlighetsliv av Zeruya Shalev. Den er helt fantastisk, men jeg tror ikke den er videre kjent her i Norge.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 10:16   #24
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Berlinerpoplene er visst bra.

:brisen på rosévin:

Berlinerpoplene er ikke bra!

:finnes ikke nok rosevin i verden til å gjøre den bra heller:

Ulysses er forøvrig nokså stillestående.

Gammel 30-05-08, 10:35   #25
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nick Hornby "fritt fall".

Tror ikke alle har lest den...

Gammel 30-05-08, 11:42   #26
Slingshot
Nybegynner

Slingshot sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Slingshot har et hav av muligheter foran seg
Standard

"Vernon God Littel" av DBC Pierre. Vet ikke om den er oversatt til nosrk, men den bør definitivt leses på engelsk - de språklige virkemidelene er sentrale. Veldig god, veldig trist, veldig spennende og skremmende aktuell.
En anmeldelse kan finnes her: http://www.dagbladet.no/kultur/2003/11/25/384395.html

Gammel 30-05-08, 14:39   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

"Buzz Aldrin - hvor ble det av deg i alt mylderet", skrevet av Johan Harstad. Vet ikke om "ingen" har lest den, jeg hadde ikke hørt om den da jeg fikk den anbefalt. Den har vært utgitt i bokklubben tror jeg, uten at jeg har inntrykk av at den har vært "hypet" veldig mye.

Jeg anser den for å være ei bok som mange har lest. Fin er den i alle fall.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 15:12   #28
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ginger2

Vet ikke om dette er en bok "alle" har lest, men jeg anbefaler Boktyven av Markus Zusak.

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg har lest og vil legge til at den egentlig er en ungdomsbok.

Dette er kun delvis rett. Av de 30 landene som har gitt ut boken har halvparten gitt den ut som en voksenbok, de andre som en ungdomsbok.

Markus Zusak befinner seg forøvrig i Norge i disse dager.

Gammel 30-05-08, 15:59   #29
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

"Gjøre godt" av Trude Marstein, som vel er en blanding av stillstand og hendelser. Alt skjer i løpet av en dag, og hun har 118 fortellerstemmer. Spennende prosjekt! Jeg brukte tid på den, leste litt og litt, og det fungerte bra, jeg likte den veldig godt.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 16:08   #30
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

"Gjøre godt" av Trude Marstein, som vel er en blanding av stillstand og hendelser. Alt skjer i løpet av en dag, og hun har 118 fortellerstemmer. Spennende prosjekt! Jeg brukte tid på den, leste litt og litt, og det fungerte bra, jeg likte den veldig godt.

Jeg holder på med den nå. Liker vanligvis Marstein godt, men er litt spent på hvordan jeg vil takle denne. Den er litt tung foreløpig, synes jeg.

Ellers er jeg enig med Berglijot på begge punkter når det gjelder Buzz Aldrin.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 16:42   #31
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Den ligger på vent på nattbordet mitt nå. Gleder meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 15:48   #32
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Herr Drømme av Robert Pinget
og
Onkels drøm av Dostojevskji

Gammel 07-06-08, 16:04   #33
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Madame Bovary av Gustave Flaubert. Av og til omtalt som "verdens kjedeligste bok" (men jeg liker den veldig godt likevel).

Hva? Den er jo nydelig!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 16:08   #34
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så må jeg forresten slå et slag for Av måneskinn gror det ingenting, også.

Har mange lest Barbara av Jörgen Franz-Jacobsen? Den er i alle fall nydelig!
Allis sønn, av Magnhild Haalke (tror jeg).
Vet ikke hvor "utbredt" Norwegian wood av Haruka Murakami er, men bra er det i alle fall.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 19:11   #35
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

En merkelig bok jeg leste for lenge siden: "Livet bruksanvisning", husker ikke forfatter, og boka mi er pakket unna så jeg får ikke sjekka. Tror ikke det regnes som en typisk bestseller, tjukk er den, og som sagt litt rar.

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 20:06   #36
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Pölsan av Torgny Lindgren såklart!! Ingen over ingen ved sida av. Du berre MÅ lese ho!

Her er forresten ein tråd om denne boka:
http://www.foreldreportalen.no/forum...light=P%F6lsan

Sist redigert av Møøse : 07-06-08 kl 20:15.
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 20:16   #37
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Om du absolutt skal ha ei stilleståande bok kan du jo lese Still life av A.S. Byatt

Gammel 07-06-08, 20:47   #38
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Om du absolutt skal ha ei stilleståande bok kan du jo lese Still life av A.S. Byatt

Åh guri, er det den kjedelige som kom i bokklubben for noen år siden? Husker ikke (norsk) tittel, men den ga jeg opp.

Bisettelsen har funnet sted av Jens M. Johansson.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 20:57   #39
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sannelig ikke helt sikker på hvilke av tipsene deres jeg skal ta på alvor?

Gammel 07-06-08, 21:16   #40
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Insektsommer av Knut Faldbakken
En amerikansk tragedie av Teodore Dreiser
Gutten på passbildet av Espen Håvardsholm
Mor og fars historie av Edvard Hoem

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.