Sv: Knuser kister for å få jevnere plen
Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.
Jeg kan bare snakke for meg selv. Og for meg er dette en praktisk løsning på et lite og overkommelig problem, som ikke går over noen (annet enn muligens følelseslivet til gravemaskinføreren). Det er jo ikke sånn at kisten knuses og liket skvisjes mens den sørgende forsamlingen står rundt og ser på? Hva er den prinsipielle forskjellen på dette i forhold til at kisten råtner og kollapser av seg selv?
Jeg har absolutt ingen motforestillinger mot at dette blir gjort med min kiste, dersom jeg ikke blir kremert.
Helt enig. Kan ikke skjønne at det skal være noe problem, så lenge det ikke gjøres foran besøkende og sørgende på kirkegården. Det er jo også en arbeidsplass for vedlikeholdsarbeidere, gartenere og maskinførere, og som på alle andre arbeidsplasser søker de praktiske løsninger for å lette jobben.
Når det er sagt: Å arbeide på en gravplass krever litt ekstra med tanke på hensyn til de rundt (og da tenker jeg på de levende). Jeg reagerte på at noen gravere hoppet på kistelokket - den blir for drøy.
|