Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Knuser kister for å få jevnere plen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-08, 11:29   #9
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knuser kister for å få jevnere plen

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Jeg kan bare snakke for meg selv. Og for meg er dette en praktisk løsning på et lite og overkommelig problem, som ikke går over noen (annet enn muligens følelseslivet til gravemaskinføreren). Det er jo ikke sånn at kisten knuses og liket skvisjes mens den sørgende forsamlingen står rundt og ser på? Hva er den prinsipielle forskjellen på dette i forhold til at kisten råtner og kollapser av seg selv?

Jeg har absolutt ingen motforestillinger mot at dette blir gjort med min kiste, dersom jeg ikke blir kremert.

Helt enig. Kan ikke skjønne at det skal være noe problem, så lenge det ikke gjøres foran besøkende og sørgende på kirkegården. Det er jo også en arbeidsplass for vedlikeholdsarbeidere, gartenere og maskinførere, og som på alle andre arbeidsplasser søker de praktiske løsninger for å lette jobben.

Når det er sagt: Å arbeide på en gravplass krever litt ekstra med tanke på hensyn til de rundt (og da tenker jeg på de levende). Jeg reagerte på at noen gravere hoppet på kistelokket - den blir for drøy.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.