Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva du og partneren gjør og deler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør dere?
Åpner hverandres post 85 40,67%
Gjør husarbeid sammen 180 86,12%
Låner plagg av hverandre 70 33,49%
Bruker hverandres VISA-kort 156 74,64%
Tømmer spybøtta for hverandre 113 54,07%
Har (noen?) kontoer felles 156 74,64%
Har felles lån 178 85,17%
Går ut på byen sammen 161 77,03%
Handler klær sammen 137 65,55%
Leser sms-meldingene til hverandre 77 36,84%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-08, 22:59   #1
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva du og partneren gjør og deler

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å gudbedre! Der traff du grensa mi, ja.

Min også. Litt over, til og med.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 23:01   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt sammen. Nå er det ikke sånn at vi alltid åpner hverandres post eller leser hverandres sms, men det forekommer hvis det passer sånn.

Mannen har tømt spybøtta mi mange, mange ganger. Han gjør det glatt. Jeg har aldri tømt hans. Han pleier ikke være så sjuk, og jeg må innrømme at det nok hadde bydd meg temmelig imot.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 23:49   #3
F!reF|y
Fullverdig medlem

F!reF|y sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Akershus
F!reF|y har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mine stemmer:
Åpner hverandres post
Gjør husarbeid sammen
Bruker hverandres VISA-kort
Har felles lån
Går ut på byen sammen
Handler klær sammen
Leser sms-meldingene til hverandre

F!reF|y er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 09:49   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Alt utenom felles lån.

Gammel 11-06-08, 09:18   #5
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Åpner hverandres post - Nei. Bare hvis vi blir bedt om det.

Gjør husarbeid sammen - Tja, spørs hva definisjonen på husarbeid er. Han kan godt ta kjøkkenet (etter frokost/middag) mens jeg vasker huset.

Låner plagg av hverandre - Nei. Det er helt umulig. Jeg kan ikke bytte plagg med hans 14 år gamle datter heller; hennes er for store til meg.

Bruker hverandres VISA-kort - Ja. Men vi spør først.

Tømmer spybøtta for hverandre - NEI! Det nekter jeg!!

Har (noen?) kontoer felles - Vi har felles matkonto.

Har felles lån - Ja.

Går ut på byen sammen - Det hender ja.

Handler klær sammen - Ja.

Leser sms-meldingene til hverandre - Nei.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 23:50   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å gudbedre! Der traff du grensa mi, ja.

Min også, og vel så det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 00:22   #7
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Vi leser ikke hverandres sms eller brev, kun når den ene blir bedt om det. Vi har ikke felles gjeld og bruker ikke hverandres Visakort. Har ett felleskort hvor vi setter over en mnd sum, og den dekker alt av felles ting. Dersom det er slunket på felleskortet, bruker vi våre egne og det går opp i opp tilslutt uansett (kommer aldri med kvitteringer med tanke på å få tilbake penger).
Jeg elsker å bruke hans skjorter på søndagsmorgenen, men han bruker aldri noen av mine klær
Tømme spybøtter er en selvfølge, men det skjer svært sjelden (heldigvis). Husarbeid tar vi sammen med barna, og vi handler klær sammen. Det er ikke så ofte vi er på byn, men når det skjer er vi stort sett alltid sammen.

Og da har jeg vel dekket alle spm!

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 23:19   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

han både tømmer spybøtta mi og vasker tøybindene mine.

Der er min intimsone, ja. Nettopp der.

Men hver sin lyst. :tållerang og raus:

Jeg er ingen trøste- og bæreperson, jeg er dårlig på pleie og kroppsvæsker og alt som er ekkelt.

Gammel 10-06-08, 16:20   #9
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Der er min intimsone, ja. Nettopp der.

Men hver sin lyst. :tållerang og raus:

Jeg er ingen trøste- og bæreperson, jeg er dårlig på pleie og kroppsvæsker og alt som er ekkelt.

Hadde engang tenkt å bli lege/sykepleier, og jobbet på ambulanse. Det har aldri blitt produsert eklere ting på hjemmefronten enn jeg liksom hadde vent meg til fra før.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 19:46   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Hadde engang tenkt å bli lege/sykepleier, og jobbet på ambulanse. Det har aldri blitt produsert eklere ting på hjemmefronten enn jeg liksom hadde vent meg til fra før.

Jeg er mer pysete på hjemmefronten enn på jobb jeg, for på jobb har jeg sykehusklær på og tåler alt. Jeg som etter en del år med gastrokirurgi (høres kult ut, men mye av jobben består i å gjøre rektoskopier, yuk) brakk meg da jeg fikk min egen lille nussebaby og måtte bytte bæsj på han. Mannen min synte det var utrolig morsomt, så det var jo godt at noen fikk glede av det.

Gammel 09-06-08, 21:19   #11
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt unntatt å lese sms'er og private brev. Post fra banken o.l er ikke regnet som privat da vi har det meste der felles.

Gammel 09-06-08, 22:26   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt, egentlig. Men spybøtta - da skal han være SJUK, altså.

Og vi går vel egentlig lite på "byen" noen av oss, og når jeg gjør det er det med jobben eller venninner, så den også utgår.

Klær hører til sjeldenhetene, men det skjer, ja.

Husarbeid er det hyggelig å gjøre sammen, og vi utfyller hverandre fint når vi tar en "sjau" sammen.

sms og post er ikke hovedregelen akkurat, men er det noe som gjør at det er praktisk, så er det ikke noe problem å åpne hverandres.

Gammel 09-06-08, 23:05   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk aldri mannen min har kastet opp, så lenge jeg har kjent ham. Jeg har satt frem bøtte til ham et par ganger, men ikke fått bruk for den.

Gammel 09-06-08, 23:15   #14
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten hjulpet mannen med rumpevask, jeg også.
Etter ei ulykke hvor han ble alvorlig skadet, begynte jeg med tømming av urinflaska, avanserte til bistand ved toalettbesøk og da han han omsider kom seg i dusjen hjalp jeg til der også. Egentlig var det JEG som skulle hatt store deler av stykkprisoverføringene sykehuset fikk (hvis de hadde den finansieringsordninga den gangen).

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 23:25   #15
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Gjør det aller meste sammen, men ikke alltid selvfølgelig. Men når det passer seg slik. Og så leser vi ikke hverandres sms/brev, men det hender. Regninger åpner vi, personlig brev åpnes ikke av den andre, med mindre den ene spørr om det. Herregud skulle tro vi levde som en symbiose (er det det det heter?)

Vel, akkurat det med spybøtten er vi vel dårlige på . Da er den ene VELDIG dårlig asså

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 23:27   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husarbeid, felles lån og handler NOEN ganger klær sammen. Ellers ingen av de andre tingene. Dvs, en meget sjelden gang låner vi hverandres VISA.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 23:42   #17
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gjør egentlig det meste, ja.
Han åpner ikke posten i det hele tatt, jeg åpner alt.
Spybøtter har det ikke vært behov for å tømme(jeg spydde i ensomhet, i do :synssyndpåmegselv.

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

................
Og husarbeidet gjør enten den ene, eller den andre (hvor skulle vi i så fall gjort av barna, om vi gjorde det sammen og samtidig?)

Husarbeidet har vi satt bort, og når vi gjør det(gjorde), er det ikke noe problem å gjøre det sammen. Ungene hjelper til, eller leker. Den ene tar hovedansvar for rengjøring, den andre for unger. Det går veldig bra.

Gammel 10-06-08, 01:37   #18
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har (noen?) kontoer felles

det var den eneste jeg IKKE trykket på. Ellers deler vi alt. Selv tannbørste, om vi må.

Gammel 10-06-08, 10:03   #19
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

(Åpner hverandres post - kun regninger og sånt åpnes, ikke andre private brev, derfor krysset jeg ikke av på den.)
Gjør husarbeid sammen - Vi er et effektivt team.
Bruker hverandres VISA-kort - Har jo samme konto.
Tømmer spybøtta for hverandre - Det har vi gjort endel ja.
Har (noen?) kontoer felles - Tre stykker ja.
Har felles lån - Det også ja.
Handler klær sammen - det er så koselig.

Gammel 10-06-08, 13:01   #20
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Kunne svare ja til alt. privat post og sms åpner vi bare hvis vi gir den andre beskjed om det.
Han tømmer spybøtta mi, og jeg bruker visan hans

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.