Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om mannen som skal bli mor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-08, 07:38   #21
Left
Passiv

Standard

Sv: Hva synes dere om mannen som skal bli mor?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Akkurat dette tenker jeg også på, dette blir litt sånn "sirkus-freak"-greier. Og det er jo ganske teit at avisene faktisk fremstiller dette som om det er en vaskeekte mann som er blitt gravid.

Det var i forhold til barnet jeg tenkte også. Hvordan det vil bli for det når det vokser opp.

Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 07:45   #22
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det var i forhold til barnet jeg tenkte også. Hvordan det vil bli for det når det vokser opp.

Det er vel akkurat de argumentene enkelt bruker for å nekte homofile å adoptere også. At barn med 2 mødre eller 2 fedre vil bli mobbet?

Det er ting som er værre enn å være ønsket av 2 foreldre. Retningen på vedkommendes tiss er vel ikke det vesentligste. Kanskje ikke så greit med så mye presse og oppmerksomhet, men kanskje det var eneste mulighet å dekke legeregninger osv på?

Jeg har kjent en håndfull kjønnsopererte i min tid, har ikke hatt mye problemer med å akseptere dem for det kjønnet de har valgt (om det er et valg). Problemet her ligger i andre menneskers fordommer.

Vi leste vel for bare få dager siden om hvor mange barn som blir født med usikkert kjønn hvert eneste år. Og hvor mange av dem som vokser opp med at feil "valg" ble tatt for dem.

Når kona ikke kunne bære frem et barn forstår jeg og aksepterer deres valg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 07:48   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det er vel akkurat de argumentene enkelt bruker for å nekte homofile å adoptere også. At barn med 2 mødre eller 2 fedre vil bli mobbet?

Det er ikke DET jeg bekymrer meg mest over, for jeg tenkte også på sammenligningen av dette og barn av homofile foreldre. Jeg tenker mest på mediedekningen dette får, at han blir vist frem som en sirkus-freak i avisene og at barnet også sikkert vil bli vist frem på den måten. Ja, om noen år er det sikkert heelt vanlig osv, men jeg synes bare det er litt kjipt med denne typen mediadekning.
Men sånn generelt sett så er ikke dette noe jeg tenker over, annet enn at jeg syns det er latterlig at media fremstiller ham som en vaskeekte mann som er gravid.

Gammel 10-06-08, 07:52   #24
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er ikke DET jeg bekymrer meg mest over, for jeg tenkte også på sammenligningen av dette og barn av homofile foreldre. Jeg tenker mest på mediedekningen dette får, at han blir vist frem som en sirkus-freak i avisene og at barnet også sikkert vil bli vist frem på den måten. Ja, om noen år er det sikkert heelt vanlig osv, men jeg synes bare det er litt kjipt med denne typen mediadekning.
Men sånn generelt sett så er ikke dette noe jeg tenker over, annet enn at jeg syns det er latterlig at media fremstiller ham som en vaskeekte mann som er gravid.

Jeg er enig med mediadekningen, men bær i minne at det kanskje har vært en nødvendighet for å takle kostnadene med dette. Slikt koster flesk og jeg tviler på at noen helseforsikring dekker det. Mulig de har fått en lege og sykehus til å hjelpe dem, mot å stille opp.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 07:58   #25
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Dette har vi vel diskutert tidligere her på FP, og da tror jeg at jeg sa noe sånt som at det var modig gjort av ham, og en edel handling, å sette sin kjønnsidenditet på spill en periode for kona og familiens skyld.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 08:10   #26
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns det hele er veldig rørende, jeg.

Men barnet må vel være født nå? Lenge siden jeg så et bilde av han der han så relativt høygravid ut.

Gammel 10-06-08, 11:27   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke hvorfor man ønsker å være en mann, kle seg som en, opptre som en, men samtidig ha et sterkt ønske om å bli gravid og føde egne barn.

Gammel 10-06-08, 11:33   #28
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor man ønsker å være en mann, kle seg som en, opptre som en, men samtidig ha et sterkt ønske om å bli gravid og føde egne barn.

Nå har jeg ikke akkurat lest så nøye om det, men etter det jeg forstod så kunne ikke kona få barn etter mye prøving, og de kom til å få problemer med å adoptere, så det var visst mer ut av nødvendighet enn ønske.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.