|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Perfekte mødre"
Dersom man kritiserer andre for å gi et spedbarn smak av en is, krisemaksimerer det opp, og kommer med ting som "jeg forstår ikke hvorfor man ikke bare kan la være å la barnet smake is når man vet at det trigger allergier", og dessuten ikke selv følger alle anbefalinger og tar de forhåndsregler som er, ja da bør ma absolutt gå litt i seg selv ja... for som jeg tidligere sa, jeg nekter å tro at alle følger alle anbefalinger og tar alle forhåndsregler. Så perfekte er ingen, og derfor blir det hele hysterisk og dobbeltmoralistisk. For meg. Man må ikke komme med formaninger og kritikk av andre dersom man ikke er noe bedre selv.
![]() |
#2 |
flisespikker
|
OK. Det skjønner jeg. Og nå synes du sikkert jeg flisespikker igjen, og det gjør jeg jo, men det er sånn jeg er, og det er sikkert genetisk, så det kan jeg ikke for, så jeg spør likevel: Det jeg altså ikke forstod, var hvorfor man spesifikt skulle ta selvkritikk dersom man fikk et barn med astma eller allergi? Det var nemlig akkurat der jeg stoppet opp i argumentasjonen din, ser du. Jeg forstår at du mener man ikke skal kritisere andre om man ikke gjør alt riktig selv, men det gjelder jo enten barna blir friske eller ikke.
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 14-11-06 kl 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Administrator
|
Hvis jeg skriver at "jeg forstår ikke ..." så betyr det ganske enkelt at jeg ikke forstår. Jeg setter pris på at noen forklarer meg hvorfor, hvis det finnes en forklaring for å gjøre ting som man vet har negative konsekvenser.
Hvis noen spør: Hva gjør du? Så svarer jeg hva jeg gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
Slik tror jeg de fleste har det. Jeg spiser ikke alltid så sunt som jeg burde, jeg trener altfor lite og sitter for sent oppe om kveldene. Men det diskvalifiserer meg jo ikke fra å komme med vurderinger eller innspill i en diskusjon om hvordan det er sunt å leve. (Jeg burde nok kanskje passe meg for å bli for personlig i min kritikk av andres levesett. Men det synes jeg jo egentlig man kan passe seg for uansett.)
![]() |
#5 |
Administrator
|
Det kan være et retorisk grept, men om jeg skulle bruke det som det så er jeg fortsatt ute etter hvorfor. Jeg er av typen som liker å vite hvorfor, jeg liker å forstå hva som driver folk. Mennesker er spennende. Det er litt som med eksempelet ditt om bilkjøring. Det er farlig, kjempefarlig å kjøre bil. Men det er en risiko vi er villig til å ta, og jeg tror de fleste av oss kan forklare hvorfor vi tar den risikoen. De færreste vi svare at det er "fordi det er så kult". |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() |
|
|