|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Whatever, never mind
|
Utedress til 1-åring?Til høsten begynner Lillebror hos dagmamma og når han er ca 1,5 år begynner han i barnehage. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Utedress til 1-åring?Hannah var 1 år da hun begynte i barnehage, i august 2006. Da hadde jeg Name it dress til henne. Den hadde ikke fôr inni, men det var en vinterdress. De er jo ikke SÅ mye ute den tiden, både fordi de sover - og fordi de er såpass små.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Utedress til 1-åring?ReimaTec har fine dresser til så små. De veier omtrent ingen ting, og er vind og vanntette. Kan fint brukes med ulltøy under. |
|
|
|
#4 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Utedress til 1-åring?
Reflex er også et godt alternativ ja.
|
|
|
#5 |
|
Hertuginne
|
Sv: Utedress til 1-åring?Lillesøster fikk en Ticketdress da hun begynte i barnehagen, jeg valgte den fremfor en Reima fordi den virket mye mer slitesterk. Hun brukte den i et helt år, og den finnes ikke slitt. Den kunne sikkert blitt brukt som vinterdress også, da med en ulldress inni, f.eks. Refleks sin ulldresss, men vi var så heldige å få låne en Reima vinterdress, så da brukte hun den da det var snø.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Utedress til 1-åring?Jeg opplever sjelden at barn mellom 1-2 år sliter dressene sine.
|
|
|
#7 |
|
Hertuginne
|
Sv: Utedress til 1-åring?
Det har du sikkert rett i, men ikke mine unger, der er liksom ikke helt skapt for å sitte i ro. Storebror slet ut sin Reimadress, men da var det brukt konstant i 1,5 år. Lillesøster er av samme ulla, hun har fått tittelen "den skitneste ungen i barnehagen" av de ansatte. Og de har helt rett.
|
|
|
#8 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Utedress til 1-åring?Vi har alltid brukt Reima Tec dresser og er veldig fornøyde. De er veldig lette, og vind- og vanntette, og slitesterke. Vi bruker Reima Tec høst/vår dressen som regntøy, for den puster og er lett og god, og helt vanntett, så slipper man ekkelt, klamt regntøy. Også har vi i tillegg hatt Reima Tec vinterdresser om vinteren. Men noen sier at det holder med vår/høst dressene om vinteren også, med nok ull under. Vi har ikke forsøkt det fordi vi har litt kalde unger, men de som har mer varmblodige unger sier at det er mer enn nok.
|
![]() |
|
|