|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Personalansvar, taushetsplikt og såntJeg synes denne personen snarest må få beskjed via sin leder om at han ikke har noe personalansvar og at den eneste riktige kommentar til slike saker er: Dette vet ikke jeg noe om, det er "bina" som er din leder. |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Personalansvar, taushetsplikt og såntJeg tror ikke en vanlig ansatt uten personalansvar nødvendigvis legger det samme i uttrykket "personalsak" som de av dere som har personalansvar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Originala
|
![]() Sv: Personalansvar, taushetsplikt og såntDet var galt av ham å si at han har taushetsplikt p.g.a. at det er en personalsak når det faktisk ikke er tilfelle. Sist redigert av Fadese : 11-06-08 kl 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Personalansvar, taushetsplikt og såntDette blir jo litt teoretisk da, ettersom vi ikke helt vet hva som skjedd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ustabil
|
![]() Sv: Personalansvar, taushetsplikt og sånt
Vedkommende er å regne som en teamleder, ja, men en faglig leder, ikke med personalansvar. Fordi han jobber nært med den andre personen gikk "utenforstående" til han og spurte hva som foregikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ustabil
|
Jeg tenker også at han rent juridisk ikke har taushetsplikt, men at han av lojalitetshensyn og moralsk plikt likevel burde holdt kjeft. Men problemet er jo at han tror han har holdt kjeft. Han skjønner ikke at det han sa var galt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ustabil
|
Som leder er jeg opptatt av lojalitet internt på avdelingen, og i dette tilfellet er saken svært alvorlig. Derfor syns jeg at selv om han har fått vite dette opprinnelig fra kilder utenfor arbeidsplassen, så burde han holdt kjeft om at det var blitt personalsak ut av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ustabil
|
Jeg er leder med personalansvar for begge de to, både den som personalsaken gjelder, og den "løse kanonen". Han er nok litt av en "løs kanon", ja. Han er litt snar til å bruke store ord, og har mer enn en gang blandet seg inn i saker han ikke har noe med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Personalansvar, taushetsplikt og såntI min verden er en personalsak er ikke noen stor sak - bare en sak mellom en arbeidsgiver og en ansatt, uten at det behøver å bety noe som helst. Jeg ville ikke nødvendigvis oppfattet det som noe som bidro til spekulasjoner, en personalsak kan være en ufarlig prinsippsak, men det kan være anderledes i andre bedrifter og bransjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|