Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

4129 kr

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-08, 18:53   #21
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: 4129 kr

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Det er vel ikke et spørsmål om å samarbeide eller ikke her?. Hvis man ødelegger andres eiendom er det en selvfølge at man gjør opp for seg. Noe annet er direkte frekt!

Uttrykte meg litt klønete. Poenget mitt var at jeg var irritert på folk som kjøper SUV fordi de gjør det, fordi dette i seg selv var en asosial handling og noe som kan irritere meg uavhengig av om de er hyggelige naboer eller har andre gode egenskaper.
Så jeg er helt enig i at man skal betale for seg om man ved et uhell skader andres eiendom. Selvsagt. Resten var bare en bekjennelse av at jeg ikke er et perfekt menneske og der jeg er i tvil har lettere for å oppføre meg fra min beste side ovenfor folk som oppfører seg med synlig omtanke for andre enn ovenfor folk som jeg ikke kjenner noe annet til enn at de demonstrerer en hang til det motsatte ved å kjøre SUV for eksempel.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 18:57   #22
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Godt med ærlige mennesker.
(Har selv et avslappet forhold til riper i lakken -en bil er en bruksgjenstand- men synes det er riktig å si fra da ikke alle har den samme holdningen. Med mindre det var en stor, jævlig SUV. Da hadde jeg bedt femåringen prøve en gang til.)

Jeg er en sånn stor jævlig SUVeier ...håper ikke dine barn er i nærheten av min bil ...

Elsker slike ærlige mennesker som deg Tuneland!!

Det er dyrt med lakkering ja, og barn
Hva med reiseforsikringen? Den dekker ganske mye man ikke tenker på
Min stesøster fikk slått ut flere tenner under russefeiring for to år siden (var helt edru da det skjedde, snublet og falt)
Der dettet reiseforsikringen ganske mange tusen.

Gammel 11-06-08, 19:36   #23
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg er en sånn stor jævlig SUVeier ...håper ikke dine barn er i nærheten av min bil ...

Det er sikkert lurt av deg, selv om jeg faktisk er en patologisk ærlig sjel vanligvis. Dersom jeg sniker på T-banen av nødvendighet (glemt kortet e.l.) stempler jeg for eksempel dobbelt dagen etter.
Men av nyskjerrighet; Hva slags bil og hvorfor?

Gammel 11-06-08, 20:06   #24
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Elsker slike ærlige mennesker som deg Tuneland!!

Det er dyrt med lakkering ja, og barn
Hva med reiseforsikringen? Den dekker ganske mye man ikke tenker på
Min stesøster fikk slått ut flere tenner under russefeiring for to år siden (var helt edru da det skjedde, snublet og falt)
Der dettet reiseforsikringen ganske mange tusen.

Nei, den dekket ikke sånt. Vi kunne tatt det på vår bilforsikring, men da hadde mannen gått ned fra 75% til 40% bonus, så vi tar av feriepengene.

Ellers greier jeg ikke helt å tro at Ulvefar mener så veldig alvorlig det han sier om SUV-eiere, tror det er bare tanker han har som han ikke vil greie å gjennomføre i praksis. Am I right?

Gammel 11-06-08, 20:17   #25
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Ellers greier jeg ikke helt å tro at Ulvefar mener så veldig alvorlig det han sier om SUV-eiere, tror det er bare tanker han har som han ikke vil greie å gjennomføre i praksis. Am I right?

Ikke helt sikker på hva du mener. Om jeg har gitt inntrykk av at jeg pleier å gå rundt å sabotere SUVer så har du rett; det blir for det meste med tanken. Om du mener å unngå å kjøpe SUV selv, og argumentere for at andre også burde la være, så gjennomfører jeg stort sett det i praksis.

Gammel 11-06-08, 20:28   #26
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Ikke helt sikker på hva du mener. Om jeg har gitt inntrykk av at jeg pleier å gå rundt å sabotere SUVer så har du rett; det blir for det meste med tanken. Om du mener å unngå å kjøpe SUV selv, og argumentere for at andre også burde la være, så gjennomfører jeg stort sett det i praksis.

Nei, nei, nei, jeg mener ikke at du vil kjøpe deg SUV, det var tanken om å sabotere SUVer jeg tenkte på. At du ikke vil kjøpe deg det, det tror jeg på.

Gammel 11-06-08, 21:24   #27
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Ulvefar: Er du like irritert på de som kjører rundt i gamle biler som spyr ut ufiltrert og ukatalysert eksos??

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 21:53   #28
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Ulvefar: Er du like irritert på de som kjører rundt i gamle biler som spyr ut ufiltrert og ukatalysert eksos??

Nei, av to grunner:
1) Det er ofte et økonomisk element inne i bildet. Ikke alle har råd til å kjøpe nye biler.
2) Biler forurenser ikke bare når de kjører, men også når de lages. Så det å kjøre ferdig en eldre bil er ikke bare av det onde, og det er grenser etter hvert for hva selv en gammel bil får lov å slippe ut i Norge.

Det er blant annet det å ha penger til å kjøpe ny bil i øvre prisklasse og, i stedet for å bruke den anledningen til å kjøpe det ytterste man kan innen lavuslippsteknologi (noe som også driver teknologiutviklingen) kline til med en ordentlig bytraktor, som ikke er en særlig sjarmerende handling i mine øyne.

Det betyr ikke at jeg ikke ser problemene med gamle biler, tregheten i teknologiutnyttelsen osv. Men spørsmålet var om det irriterte meg like mye, og det gjør det altså ikke.

Gammel 12-06-08, 00:13   #29
Nebbia
Passiv

Standard

(noe som også driver teknologiutviklingen)

Teknologiutviklingen er i høyeste grad pengestyrt, og det er ingenting som driver bilteknologi raskere enn dyre biler.

Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 00:32   #30
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med mindre det var en stor, jævlig SUV. Da hadde jeg bedt femåringen prøve en gang til.)

Hadde noen kommet til meg og fortalt at deres femåring hadde vært uheldig hadde jeg sagt takk - og glem det. Uhell kan alle ha og jeg er forsikret selv.

Så det å ha en jævlig SUV er ikke ensbetydende med å være en jævlig person. Og den jævlige SUVen er utrolig fin å ha til og fra kjerreveiene til hytten om vinteren. Faktisk.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 15:29   #31
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Så det å ha en jævlig SUV er ikke ensbetydende med å være en jævlig person. Og den jævlige SUVen er utrolig fin å ha til og fra kjerreveiene til hytten om vinteren. Faktisk.

Nå er det vel få ting jeg har sagt i tråden flere ganger enn at jeg ikke mener at det å ha en jævlig SUV er ensbetydende med å være en gjennomført jævlig person.

Jeg er for eksempel helt sikker på at du har bedre sider ved deg enn bilen din.

Sist redigert av Ulvefar : 15-06-08 kl 16:39.
Gammel 15-06-08, 15:52   #32
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er glad jeg ikke bor i nærheten av ulvefar..

Vi kjører ikke verdens største suv, og den slipper ut mindre gasser en en volvo 850 som det er millioner av i norge.

Og jeg kjøre suv for 1. vi bor på fjellet med 2km lang bakke opp hit til boliområde,
2.og det kjører masse trailere på "hovedveien" her.
Så jeg føler at om jeg havner utfor autoværnet og ned dalen her, som er 5 km lang på det lengste så forhåpentligvis overlever vo, og om vi blir ned kjørt av en trailer så for håpentligvis dør vi ikke da heller

Gammel 15-06-08, 16:12   #33
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg er glad jeg ikke bor i nærheten av ulvefar..

Vi kjører ikke verdens største suv, og den slipper ut mindre gasser en en volvo 850 som det er millioner av i norge.

Og jeg kjøre suv for 1. vi bor på fjellet med 2km lang bakke opp hit til boliområde,
2.og det kjører masse trailere på "hovedveien" her.
Så jeg føler at om jeg havner utfor autoværnet og ned dalen her, som er 5 km lang på det lengste så forhåpentligvis overlever vo, og om vi blir ned kjørt av en trailer så for håpentligvis dør vi ikke da heller

Som nevnt over (igjen!) saboterer jeg vanligvis ikke SUVer. (Går jeg av skaftet er det nok dessuten på de største typene, ikke de minste som ofte er en rent semantisk forskjell fra stasjonsvogn.)

Jeg har tilogmed sagt at det finnes bo/ jobbsituasjoner som krever terrengkjøretøy. (Hallo, jeg er biolog og vet at det enn så lenge fremdeles finnes steder uten asfalt).

Men når det gjelder å overleve utforkjøringer er sjansene statistisk sett vistnok dårligere med SUV. Vet ikke om det gjelder akkurat deres modell riktignok. Dersom den, som du sier, ikke er av de aller største er nok sjansene for å stå over en trailer nok i praksis de samme som med alminnelig personbil.

Så, for å gjenta meg selv: Det er ikke hva bilen kalles, men hva den slipper ut og hvordan den er i trafikken i forhold til hva som er det reelle behovet til brukeren.

Det er alt for mange velstandsvorter i trafikken i dag (det er ikke blitt så mye mindre asfalt siden 1970 at flere trenger terrengbiler). Hvis du benekter det hadde det nok blitt interessant om vi måtte møtes i oppkjørselen hver dag, men ellers skulle det nok gå uten blodsutgytelse fra min side.

Sist redigert av Ulvefar : 15-06-08 kl 17:04.
Gammel 15-06-08, 16:15   #34
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Teknologiutviklingen er i høyeste grad pengestyrt, og det er ingenting som driver bilteknologi raskere enn dyre biler.

Godt poeng. Så for hver stor dyr bil som selges som er en SUV er den negative effekten større enn for hver alminnelige bil som selges, i stedet for å bidra til å drive teknologien mot mindre biler med lavere utslipp og alternative teknologier som hybridteknologi.

Sist redigert av Ulvefar : 15-06-08 kl 16:39.
Gammel 15-06-08, 17:06   #35
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Noen av de som kjører SUV kjører den faktisk fordi det er den eneste bilen de kan kjøre/komme seg inn i. Bare til info.

Når det er sagt, tror jeg jeg(om jeg hadde hatt bil)hadde gjort som Miss Norway. Uhell kan skje den beste.

Gammel 15-06-08, 17:11   #36
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hadde noen kommet til meg og fortalt at deres femåring hadde vært uheldig hadde jeg sagt takk - og glem det. Uhell kan alle ha og jeg er forsikret selv.

Helt enig med deg, hadde gjort det samme om et barn hadde vært uheldig med min bil .

Jeg kjører SUV fordi jeg har behov for en slik i dagliglivet mitt. Enkelt og greit.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.