Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dusjer du, hunden og barna dine hver dag?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-08, 21:38   #81
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dusjer du, hunden og barna dine hver dag?

Jeg er glad jeg ikke er den eneste som ikke bader barnet mitt hver dag. Jeg tror heller ikke det er sunt for sart barnehud. Jeg dusjer hver dag selv, jeg må det for å føle at jeg er våken.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 22:10   #82
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg tror egentlig jeg skal avstå fra å svare, i fare for å bli sett veldig rart på. Men grundig klutvask på ungene både morgen og kveld i tillegg til 2-3 ganger i dusjen per uke? Det høres veldig mye ut i mine ører...

da er jeg litt rar jeg og...
Jeg har ikke vokst opp med klut morgen og kveld, og aldri hatt plager her eller der, og vi er dessuten sjelden syke. Så for meg så virker det litt mye. Her i huset har vi iallefall ikke det behovet. Men selvsagt, hvis en synes det må til så får folk vaske så seg mye de vil.

Forrige uke trente jeg 4 dager på rad, og syntes huden og håret var helt utvasket fjerde dagen...

Jeg tror vi skal skaffe akvarium, så får husdyra badet hver dag iallefall...

Gammel 26-05-08, 22:49   #83
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Jeg dusjer omtrent hver andre dag. Snuppene dusjes ca. 2 ganger i uka. Oftere ved behov. God klutvask morgen og kveld.
Mannen prøver jeg å jage i dusjen hver kveld. Han svetter mye.

Hund har vi (heldigvis) ikke.

Gammel 26-05-08, 23:35   #84
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg dusjer hver morgen, både for å våkne og fordi håret mitt ikke vil oppføre seg om det ikke blir vasket hver morgen.

Gubben tror jeg nok ikke dusjer hver dag, har ikke spurt. Snuppa som fortsatt er bleiebarn setter rompa over vasken hver morgen og kveld for å skylle bort dagens og nattens etterlatenskaper. Hun bader 2-3 ganger per uke.

Gammel 26-05-08, 23:48   #85
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg leser overskriften ser jeg for meg hele familien med hund i dusjen samtidig, og lurer på hvordan man kan bli ren da.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 01:31   #86
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

da er jeg litt rar jeg og...
Jeg har ikke vokst opp med klut morgen og kveld, og aldri hatt plager her eller der, og vi er dessuten sjelden syke. Så for meg så virker det litt mye. Her i huset har vi iallefall ikke det behovet. Men selvsagt, hvis en synes det må til så får folk vaske så seg mye de vil.

Det kreves ganske lite renslighet til for å holde seg frisk. Bading hver lørdag var vel normen i Norge i mange år, og selv det er trolig langt over det som egentlig kreves.

I dagens samfunn er det vel heller kroppslukt og utseende som styrer minimumskravet for hvor ofte man bør dusje. Heldigvis er det ganske stort slakk der også, så om man dusjer hver dag, hver tredje dag eller en gang i uka er opp til en selv og hva man liker best.

Sitat:

Forrige uke trente jeg 4 dager på rad, og syntes huden og håret var helt utvasket fjerde dagen...

Det er en vanesak hvor mye vasking huden og håret tåler. Jeg har dusjet og vasket håret hver dag siden tenårene, og håret mitt blir fett og hodebunnen begynner å klø etter halvannet døgn uten en hårvask. Jeg føler meg veldig utilpass og skitten hvis jeg ikke har dusjet i løpet av dagen.

Har man andre rutiner, har kroppen og håret andre behov. Hvis man er vant til at det går flere dager mellom hver hårvask, vil håret tilpasse seg deretter, og man vil føle seg uttørket hvis man dusjer oftere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 13:39   #87
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi dusjer alle hver dag.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 20:25   #88
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her dusjes det hver dag på alle fire.

Gammel 12-06-08, 18:28   #89
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Yngste og Mellomste dusjer hver gang de har trent/spilt kamp, Eldste når hun syns hun trenger det, vanligvis 3-4 ganger pr uke, sjeldent mer. Både Kjæresten og jeg dusjer ca 3 ganger pr uke om vi ikke er spesielt møkkete. Oftere dusj gjør huden min tørr og håret oppfører seg duste enten jeg dusjer ofte eller sjeldent. Unntak er bade-i-saltvann-sesongen. Da dusjer jeg på kvelden og bruker litervis med fuktighetskrem .

Ingen av oss lukter, er syke, ser møkkete ut eller noe slikt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.