Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva du og partneren gjør og deler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør dere?
Åpner hverandres post 85 40,67%
Gjør husarbeid sammen 180 86,12%
Låner plagg av hverandre 70 33,49%
Bruker hverandres VISA-kort 156 74,64%
Tømmer spybøtta for hverandre 113 54,07%
Har (noen?) kontoer felles 156 74,64%
Har felles lån 178 85,17%
Går ut på byen sammen 161 77,03%
Handler klær sammen 137 65,55%
Leser sms-meldingene til hverandre 77 36,84%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-08, 13:43   #61
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva du og partneren gjør og deler

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dette var en grei fordeling, synes jeg.

Det synes jeg også.

Gammel 10-06-08, 15:39   #62
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

At jeg/vi kunne krysse av på SMS og brev handler nok mer om at vi ikke får noe hemmelig eller personlig der, så hvem som leser det spiller ingen rolle. Som regel har vi hver vår mobil og svarer på den, men hvis vi venter beskjeder eller ber den andre lese, så gjør vi jo det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 16:20   #63
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Der er min intimsone, ja. Nettopp der.

Men hver sin lyst. :tållerang og raus:

Jeg er ingen trøste- og bæreperson, jeg er dårlig på pleie og kroppsvæsker og alt som er ekkelt.

Hadde engang tenkt å bli lege/sykepleier, og jobbet på ambulanse. Det har aldri blitt produsert eklere ting på hjemmefronten enn jeg liksom hadde vent meg til fra før.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 19:11   #64
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kan gjøre alt det der. Men vi låner sjelden klær av hverandre, går sjelden ut for tiden og shopper sjelden sammen
Men vi har gjort det, og kommer nok til å gjøre det også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 19:27   #65
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Greit å vite at vi er jevnt over vanlige utifra foreløpig pollresultat...

Gammel 10-06-08, 19:46   #66
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Hadde engang tenkt å bli lege/sykepleier, og jobbet på ambulanse. Det har aldri blitt produsert eklere ting på hjemmefronten enn jeg liksom hadde vent meg til fra før.

Jeg er mer pysete på hjemmefronten enn på jobb jeg, for på jobb har jeg sykehusklær på og tåler alt. Jeg som etter en del år med gastrokirurgi (høres kult ut, men mye av jobben består i å gjøre rektoskopier, yuk) brakk meg da jeg fikk min egen lille nussebaby og måtte bytte bæsj på han. Mannen min synte det var utrolig morsomt, så det var jo godt at noen fikk glede av det.

Gammel 10-06-08, 20:04   #67
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er mer pysete på hjemmefronten enn på jobb jeg, for på jobb har jeg sykehusklær på og tåler alt. Jeg som etter en del år med gastrokirurgi (høres kult ut, men mye av jobben består i å gjøre rektoskopier, yuk) brakk meg da jeg fikk min egen lille nussebaby og måtte bytte bæsj på han. Mannen min synte det var utrolig morsomt, så det var jo godt at noen fikk glede av det.

Vel, jeg ville ikke gjort meg på ei oprasjonsstue. Husker å komme tilbake fra en uke med mye mineskader, blod & stress, for så å svime av inne i ro og fred på operasjonsstua av å se på en kirurg demonstrere fjerning av åreknuter...

Gammel 10-06-08, 20:05   #68
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Vel, jeg ville ikke gjort meg på ei oprasjonsstue. Husker å komme tilbake fra en uke med mye mineskader, blod & stress, for så å svime av inne i ro og fred på operasjonsstua av å se på en kirurg demonstrere fjerning av åreknuter...

Du hadde ikke svimt av om du skulle gjort operasjonen, da er man så konsentert at man tåler alt.

Gammel 10-06-08, 20:34   #69
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er det håp for mellomsøster her i huset. Vi tuller med at hun godt kunne blitt lege (eller hypokonder...) for hun har en voldsom interesse av kropp og skader og sykdommer og sånt, og er støtt og stadig "doktor" med småfetteren sin. Men så har vi sagt at det nok ikke kan bli noe av: Hun brekker seg nemlig av alt som er "ekkelt", inkludert lukten av sin egen bæsj - det har hun gjort siden hun brukte bleier. DA er man bra fisefin, da!

Gammel 10-06-08, 22:26   #70
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt armen så langt inne i en ku, at det nådde opp til armhulen, men å tørke opp spy etter min egen unge gjør jeg virkelig helst ikke. Da går jeg ut.

Gammel 10-06-08, 22:37   #71
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Uff Mim. Dvs. ÆSJ!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 08:06   #72
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarte på alle, selv om vi aldri faktisk har tømt hverandres spybøtter. Tror det er blitt spydd høyst et par ganger i løpet av vårt forhold, så det behovet har vi ikke hatt. Men jeg ville gladelig gjort det om behovet var der, og det vet jeg at han også ville. Han satte frem spybøtte til meg da jeg var som kvalmest i svangerskapet.

Brev og sms åpnes etter at man har spurt, og det er sjelden vi låner hverandres visa-kort, men det har hendt. Vi har felles lån, felles hus og felles økonomi.

Og så bruker vi faktisk samme størrelse i shorts og løse t-skjorter.
(Legg merke til at jeg ikke sa bukser. )

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 08:48   #73
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Kansje det rett og slett er at jeg aldri har hatt noe mentalt skille mellom jobb og privatliv, så ser jeg en spybøtte går jeg i "min pasient, mitt ansvar" samme hvem det dreier seg om...

Du hadde ikke svimt av om du skulle gjort operasjonen, da er man så konsentert at man tåler alt.

Jeg tar litt tvilende ditt ord for det , jeg har aldri operert noen, men på generellt grunnlag er jeg forsåvidt helt enig i at det er mer utpsykende å se på enn å gjøre selv.

Gammel 11-06-08, 09:18   #74
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Åpner hverandres post - Nei. Bare hvis vi blir bedt om det.

Gjør husarbeid sammen - Tja, spørs hva definisjonen på husarbeid er. Han kan godt ta kjøkkenet (etter frokost/middag) mens jeg vasker huset.

Låner plagg av hverandre - Nei. Det er helt umulig. Jeg kan ikke bytte plagg med hans 14 år gamle datter heller; hennes er for store til meg.

Bruker hverandres VISA-kort - Ja. Men vi spør først.

Tømmer spybøtta for hverandre - NEI! Det nekter jeg!!

Har (noen?) kontoer felles - Vi har felles matkonto.

Har felles lån - Ja.

Går ut på byen sammen - Det hender ja.

Handler klær sammen - Ja.

Leser sms-meldingene til hverandre - Nei.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:42   #75
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Vi kan gjøre det meste sammen. Bare jeg slipper å tømme spybøtta hans (eller ungenes). :skrekkoggru: Jeg tåler hva som helst bare ikke spy.

Gammel 11-06-08, 16:52   #76
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også spy er grusomt ekkelt, og bæsjebleier er ikke direkte delikat det heller. Men har man barn så må man jo bare kunne klare å ta hånd om sånt. Jeg hadde aldri funnet meg i det om mannen min ikke "klarte" å ta oppkast etter barnet sitt, så jeg måtte gjøre det hver gang.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 16:55   #77
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi gjør det meste sammen, men åpner ikke hverandres post uten å spørre først. Har heller aldri lest mannens meldinger på mobilen. Vi låner ofte hverandres regnbukser, men ikke andre klær

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 22:48   #78
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg hadde aldri funnet meg i det om mannen min ikke "klarte" å ta oppkast etter barnet sitt, så jeg måtte gjøre det hver gang.

Det hadde også blitt ganske katastrofe her. Når omgangssjuka først slår til, så er det ikke alltid vi får bestemme hvordan. Om kvelden 30.12 ble jeg utslått, og om natta begynte storesøster og lillebror også å spy - i sengene sine. Når du er totalt utslått selv, så må/bør jo den andre gjøre sitt. Mannen vaska, skifta og ordna. Vi lå hele 31.12. 1.januar var det mannen sin tur, og da ordna jeg. Vi løper ikke på do, men ligger pal med bøtte ved siden av.

Nå er vi blitt 5, og får vi noe igjen så må man jo bare ordne det. Jeg synes mer synd i unger og mann enn jeg synes det er ekkelt egentlig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 18:16   #79
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man blir jo herdet etter hvert. Når man har våknet av at et barn står ved siden av sengen din og kaster opp i ansiktet ditt, så tåler man vel det meste.

Ellers så er det ting som ikke står på listen her: Jeg liker IKKE å ha selskap på badet når jeg er på do, og da blir alle, også mannen, kastet ut. Og jeg liker ikke å være på badet når han skal på do heller. Om det nå er det ene eller det andre.

Gammel 12-06-08, 18:45   #80
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Alt, utenom spybøtta.

Visa-kortene våre er til samme konto, men siden det er mannen som står som "eier" av kontoen og jeg står som disponent, så er det bare hans kort som kan registreres som "vertified by visa", og dermed må jeg ofte låne hans kort for å betale når jeg shopper på nettet. Vi vurderer å bare bytte kort da.

Ellers er det ikke vanlig at vi leser hverandres sms eller post, men det hender. Sånn hvis jeg vet hva posten er, eller han ikke selv kan åpne sms der og da, og vi venter på et svar fra noen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.