|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Passiv
|
![]() Sv: FP - en venninneklubb?
Jeg har observert mye av det Ullmor sier og oppfatter forumet som mer internt etter at bloggene kom. Ser rett som det er at det referes til blogger og at en del av brukerne tydeligvis vet ting om hverandre som er informert om og diskutert i bloggene. Pga bloggene merker man bedre hvem som er inne og hvem som er ute. |
![]() |
![]() |
#43 |
Introvert textrovert
|
Til og med i den lille barselgruppen min på NM opplevde vi det.
![]() |
#44 |
© All rights reserved
|
Og hvem skrev den?
Hvorfor er du redd for å plumpe ut i det? Er du redd for at det blir hengende ved deg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Vaklende
|
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Jeg synes ullmor har gode poeng, samtidig som jeg ser at dette også er med på å gjøre FP spennende. Som nykommer ble jeg litt trist da alle ignorerte mitt første innlegg, jeg hadde vel en slags naiv tro på at noen skulle svare eller kommentere siden jeg forsøkte å bidra selv om det lyste et patetisk 1-tall på "Innlegg". Jeg kjenner ingen IRL, og er for sjenert og lat til å finne ut av bloggene. Derfor føler jeg meg utenfor rett som det er. Jeg synes bloggene er litt ekskluderende. Men jeg tar det ikke så tungt, det er vitterlig ingen som har bedt meg forlate FP ennå. Nå ser det til og med ut til at noen legger merke til meg innimellom |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Jeg driver ennå å blir kjent jeg... det kan ta sin tid. Jeg trives veldig godt her inne og begynner å "forstå" tonen her.
![]() |
#48 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Jeg er gammel traver her, har vært med fra starten av. Jeg kan nok skjønne at man lett får inntrykk av at det er en "venninneklubb." Når man har hengt på dette forumet lenge nok, får man etterhvert en egen omgangstone, man kjenner litt til tidligere innlegg, man vet hvem som heier på hvilke fotballag og hvilke lag man helst bør sky som pesten f.eks.
![]() |
#49 |
Pauset
|
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Jeg har også vært intern her. Min historie er spesiell og de som har vært her en stund kjenner den. Jeg vil ikke mase om den i det evindelige så jeg bare forteller om gledelige ting som skjer. Men dersom noen lurer så er de velkommen til å spørre meg :-) Sist redigert av Jessica : 13-06-08 kl 23:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Jeg er ennå i "bli-kjent-fasen", og skjønner absolutt hva ullmor mener, uten at jeg dermed syns det er noe problem. Jeg er på et annet knøttlite superinternt venninneforum i tillegg, så jeg får min dose internsnakk der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Live and let live
|
Jeg er ikke nødvendigvis så sikker på at det er tonen man skal se på. I mine øyne er tonen forsåvidt grei slik man snakker sammen, men man kan godt være flinkere til å svare nykommere.
Jeg savner endel av tonen som har blitt flyttet jeg også. Ikke ha alt for dere selv i bloggene da. Drypp litt på oss andre også.
![]() |
#52 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Skjønner også godt hva du mener, Ullmor.
![]() |
#53 |
Bedreviter
|
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Når det gjelder det å føle seg utenfor, så er min erfaring at folk flest blir mye fortere og mye mer lagt merke til enn de selv tror. Jeg kan knapt huske at noen har kommentert at "det er sikkert ingen som vet hvem jeg er" uten at det har vist seg aldeles feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Jeg kjenner ingen her IRL, ikke som jeg vet om i allefall, og noen ganger har jeg nok følt meg litt utenfor her inne, selv om jeg har vært her en god stund nå, men har vært litt til og fra noen ganger da. Men jeg liker meg stort sett godt her, og har vel alltid fått svar da jeg har startet en tråd, så jeg føler meg ikke helt oversett
![]() |
#55 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Jeg skjønner godt hva Ullmor mener. Det skal litt til før man blir tatt inn i klubben. Jeg synes det har blitt mye mer internt her den senere tid, noe som merkes når nye medlemmer kommer hit og prøver å være aktive. Noen ganger har det nesten vært tendenser til å dumme ut eller fryse ut brukere, noe jeg synes er forkastelig. Jeg får nesten tenåringsvibber av det. At noen begynner å si noe litt ekkelt, så følger det flere på, og så er det i gang. Husker spesielt en episode om ei som var koselig og ville hjelpe medlemmer her å komme seg billig inn på Tusenfryd....
![]() |
#56 |
Sånn passe sane
|
Som den sjarte (og til tider litt perfeksjonistiske) sjelen jeg er liker jeg vel bare ikke å få pepper for at jeg ikke har "fulgt med i timen"
Der tror jeg du har et godt poeng ja. Hvorvidt man får respons eller ikke er veldig avgjørende for om man opplever et forum som verdifullt for en selv. Og ingen liker vel å bli oversett.
![]() |
#57 |
Vaklende
|
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Jeg opplever det veldig nyttig med tråder som dette. Denne minnet meg på at jeg etterhvert er husvarm her, og har et ansvar for at nykommere blir sett og svart. Det var interessant å se at Tove, Alexy og flere kjente nick opplevde FP som de gjorde. Det satte også ord på noe jeg har observert uten å tenke over det: En del her kjenner hverandre og bekrefter hverandre dermed mer. Det er også mange av oss som deltar fordi vi har glede av det, uten å være en del av et RL-nettverk. Når man legger dette sammen i en tråd synes jeg dette balanserer FP godt. OG for sikkerhets skyld, jeg føler meg ikke oversett lenger, men jeg føler et ansvar for å (forsøke å) skrive noe med substans. Når jeg gjør det får jeg som regel alltid respons med fornuftige, tankevekkende og nyttige svar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Travelt opptatt
|
Det er nok det DM nevner om å bli diskutert med og lagt merke til jeg mener med å "bli med i gjengen". Uff, det hørtes veldig sutrete ut, det er ikke for min egen del jeg mener det, men jeg ser at det ikke alltid er de beste innleggene som får den største responsen. Klart jeg skjønner at det er kjekkest å diskutere med vennene sine, men for å få en god debatt i et internettforum tror jeg det er viktig å prøve å være litt nøytral når man leser, og gi ris/ros ut fra kvaliteten på innholdet i et innlegg, ikke personen som står bak.
![]() |
#59 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Jeg er en av de gamle traverne og har vært med fra nesten starten. De fleste vet hvem jeg er p.g.a. historien min. Har møtt veldig mange på forskjellige treff. Noen kjenner jeg bedre enn andre.
![]() |
#60 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FP - en venninneklubb?Interessant diskusjon. Jeg er av den typen som ofte leser svarene på innlegg uten å merke meg hvem som har skrevet hva. Dette i seg selv gjør det jo umulig for meg å helt og fullt delta i det interne. Men det er nok heller ikke derfor jeg er her. Noen ganger kan jeg kjenne at jeg gjerne skulle vært en større forum-hit eller referanseperson som noen så treffende sa, men så vet jeg at jeg overhodet ikke orker å invistere så mye tid og energi her inne.
![]() |
Emneord |
klassiker |
|
|