Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Perfekte mødre"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-06, 21:27   #301
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Eg leita akkurat etter ein passande smiley, men Kanne fann den mest dekkande av dei alle...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 21:30   #302
Linemix
Aktiv

Medlem siden: Nov 2006
Linemix er populærLinemix er populærLinemix er populærLinemix er populær
Standard

Alfa syns du fant en passende smiley for henne. Jeg skulle gjerne ha bestilt en lignende, takk, men med spørsmålstegn svevende over hodet ... Kanskje denne? Bare at jeg ville gjerne hadde spørsmålstegna svevende og flaksende.

Linemix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 21:32   #303
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Nei, det er ikke i prostaglandinsyntesen at alfa-LA omdannes til EPA og DHA. Det skjer ved hjelp av elongaser og desaturaser, og ikke COX som er et viktig enzym i PG-syntesen. Mye tyder på at det er gustigere å bli tilført EPA og DHA direkte, da enzymsystemene for forlenging og desaturering ofte ikke er effektive nok. Derfor anbefales inntak av de lange omega-3 fiskefettsyrene EPA og DHA.

For meg passer denne utmerket:

Gammel 14-11-06, 21:33   #304
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det er ikke i prostaglandinsyntesen at alfa-LA omdannes til EPA og DHA. Det skjer ved hjelp av elongaser og desaturaser, og ikke COX som er et viktig enzym i PG-syntesen. Mye tyder på at det er gustigere å bli tilført EPA og DHA direkte, da enzymsystemene for forlenging og desaturering ofte ikke er effektive nok. Derfor anbefales inntak av de lange omega-3 fiskefettsyrene EPA og DHA.

Ok. Javel. Er det slik det er ja.

Gammel 14-11-06, 21:33   #305
Linemix
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Den duger for meg også.

Gammel 14-11-06, 21:35   #306
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Linemix, her.

C pluss firkanta u opp ned pluss a pluss c pluss speilvendt N pluss et slags firkanta sekstall, eller en speilvendt liten d med strek over pluss o.

Ingen årsak!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 21:35   #307
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hvorfor i alle dager er du sarkastisk? Det MinaX gjorde var å gi en faglig forklaring på hvorfor det er viktig å få i seg EPA og DHA.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 21:35   #308
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynte da ikke å snakke om fettsyrer helt på egen hånd, jeg kvotet Tutta som igjen quotet Iset.

Personlig synes jeg det var mer interessant å kommentere enn dårlig/perfekt-mor debatten.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 21:37   #309
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MinaX: takk for at du skrev det så mye bedre enn meg hehe. Jeg visste det var slik men klarer ikke helt å uttrykke meg faglig på den måten.

Udos Choice er knallbra den, men jeg ville ikke tatt den på bekostning av fiskeoljer, om man ikke er allergisk eller noe da.

Gammel 14-11-06, 21:37   #310
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor i alle dager er du sarkastisk? Det MinaX gjorde var å gi en faglig forklaring på hvorfor det er viktig å få i seg EPA og DHA.

Jeeeeeeeeeesus! Er da ikke ment å være sarkastisk. Da ser du deg blind på smiley'en!
Jeg er derimot mektig imponert over MinaX som kan alt dette. Jeg skjønner ikke bæret av forklaringen, men det gjør den ikke mindre imponerende.

Gammel 14-11-06, 21:38   #311
Linemix
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ingen årsak!

Neat! !

Modder meg selv:
Nei, du! Nå trodde jeg du var som en Harry Potter eller Hermine Grang her! Jeg fikk opp en masse spørsmålstegn, som ble til "Ingen årsak!" da jeg skulle quote deg ...

Gammel 14-11-06, 21:40   #312
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeeeeeeeeeesus! Er da ikke ment å være sarkastisk. Da ser du deg blind på smiley'en!
Jeg er derimot mektig imponert over MinaX som kan alt dette. Jeg skjønner ikke bæret av forklaringen, men det gjør den ikke mindre imponerende.

He he he........unnskyld at jeg ler, men enda et eksempel på hvordan man misforstår hverandres hensikter. Godt det blir oppklart da

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 21:40   #313
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppfattet den også sarkastisk og skjønte ikke helt hvorfor du skrev som du gjorde. Men godt det bare var en litt malplassert smiley da.

Gammel 14-11-06, 21:42   #314
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beklager, men det var det veldig vanskelig å skjønne ut fra innlegget ditt. Kanskje du kan henge på en annen smiley, som viser bedre hva du mener, neste gang.

Gammel 14-11-06, 21:42   #315
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 21:44   #316
Linemix
Aktiv

Standard

Hei dere eksperter på lange og korte enzymer:
Jeg gir jentene mine det produktet som heter Triomega (tyggekapsler for barn med tutti-frutti-smak). Kjenner dere det? Er det en fullgod erstatning av tran?

Gammel 14-11-06, 21:47   #317
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beklager, men det var det veldig vanskelig å skjønne ut fra innlegget ditt. Kanskje du kan henge på en annen smiley, som viser bedre hva du mener, neste gang.

Vet du hva denne: egentlig heter?

Jeg synes smilyen Elin brukte smiler litt undrende. Og da gjør den det. Fra nå av bør det være underforstått at den betyr :smiler undrende: selv om det står at den himler sarkastisk med øynene.

Gammel 14-11-06, 21:50   #318
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Vet du hva denne: egentlig heter?

Jeg synes smilyen Elin brukte smiler litt undrende. Og da gjør den det. Fra nå av bør det være underforstått at den betyr :smiler undrende: selv om det står at den himler sarkastisk med øynene.

Ja, jeg vet hva den heter, derfor bruker jeg den aldri.

Gammel 14-11-06, 21:51   #319
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I love it when you talk dirty!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 21:51   #320
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg oppfattet den også sarkastisk og skjønte ikke helt hvorfor du skrev som du gjorde. Men godt det bare var en litt malplassert smiley da.

Men kjære vene, det virker som om dere i dag har bestemt dere for at i dag skal Elin taes og misforståes.

Jeg repeterer: Jeg er mektig imponert over MinaX som tydeligvis sitter inne med slik kunnskap!

Om dere ser bare noen få innlegg over mitt, så er det da virkelig flere som ikke forstår bæret av det MinaX skriver her, og hvorfor skulle mitt innlegg være mer sarkastisk enn f.eks. disse:

Opprinnelig lagt inn av Kanne

eller denne:

Opprinnelig lagt inn av Lille*My

eller for den saks skyld denne:

Opprinnelig lagt inn av Linemix

Den duger for meg også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.