Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sånn sykkel til å feste på sykkel

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-08, 20:34   #1
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sånn sykkel til å feste på sykkel

Koster de virkelig 2500,-? Finnes det ingen billigere? Eller har noen andre tips til hvordan jeg kan frakte en 5 åring på sykkel til og fra barnehagen? Hun er lang for alderen, og veier allerede 21 kg, så sete og vogn er utelukket.

Gammel 14-06-08, 20:44   #2
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Sånn sykkel til å feste på sykkel

Kanskje en sånn som dette vil fungere? Noen som har prøvd den?

Gammel 14-06-08, 20:47   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sett på en slik, og den kostet ikke mer enn 1500, mener jeg å huske, så jeg ville sjekket flere steder. Du trenger ikke gir og servostyring, for å si det slik.

Altså: Vi har sett på en "sykkel til å feste på sykkel", ikke sånn stang som på bildet.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 20:51   #4
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Jeg aner jo ikke hva de heter, så det eneste stedet jeg kom på å se var på spinn.no. Og der kostet det 2500,-. Men det var med gir og hele pakka. Jeg vil jo helst ha en komplett greie, så om de ikke "koster mer" får jeg kanskje råd til det over sommeren? Men hvor skal jeg se? Og hva heter de?

Gammel 14-06-08, 21:02   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener det var på XXL vi så den vi kikket på i fjor. Det ble ikke til at vi kjøpte da, men i år skal vi ha.

Jeg aner ikke hva det heter, jeg heller, men jeg tror de fleste gode sykkelbutikker har slike eller kan skaffe dem.

Gammel 14-06-08, 21:04   #6
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Super G har ikke(jeg har spurt), jeg finner ikke noe på xxl.no. Men jeg leter videre, for jeg må jo få henne i barnehagen.

Gammel 14-06-08, 21:04   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Nå ser jeg at Syklistenes landsforening kaller det "påhengssykkel", og at de selger en modell med seks gir for 4500 kroner. Sikkert fint for dem som liker slikt. :lete på andre butikker:

Gammel 14-06-08, 21:07   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Se her, for eksempel. Og her.

Gammel 14-06-08, 21:15   #9
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Tusen, tusen takk!!!!

Gammel 14-06-08, 21:33   #10
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Du trenger ikke gir. VI har brukt vår til to barn så jeg føler at jeg snakker av erfaring. Det du derimot trenger er skjerm til bakhjulet, med mindre du er glad i å vaske tøy. Anbefaler at dere lar poden prøve den (tenker på styrets høyde).
Vi kjøpte vår på Oslo sportslager. Innimellom er de på finn også.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 21:35   #11
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

OBS har sånn sykkel til 499. Kvaliteten vet jeg ikke noe om.

Gammel 14-06-08, 21:43   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Den stangen, er det noen som har prøvd den? Kunne tenkt meg å kjøpe en sånn men jeg syns at 999 kr for stang er litt dyrt når man får påhengssykkel ned i 499. Fungerer den på større barnesykler? Eller er det bare de med de små hjulene?

Gammel 14-06-08, 22:37   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nå ser jeg at Syklistenes landsforening kaller det "påhengssykkel", og at de selger en modell med seks gir for 4500 kroner. Sikkert fint for dem som liker slikt. :lete på andre butikker:

Den skal vi kjøpe, fordi det er den eneste som fester over bakhjulet og ikke på setestanga. Visstnok gir de på setestanga mye større vinglefare hvis den bakerste lille passasjeren er av den aktive typen. Og det er min lille passasjer

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.