Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FP - en venninneklubb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-08, 22:42   #81
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg har full jobb, 3 barn, mann, enebolig, hund, er aktiv i FAU, idrettslag og fagforening. Jeg har et reint og ryddig hus (uten å ha vaskehjelp), jeg leser, strikker, har stor, relativt velstelt hage og trener på helsestudio 2-3 ganger pr. uke. Livet er ganske så travelt, det er sjelden jeg setter meg ned før til 21-nyhetene.
Likevel har jeg (etter snart 2 års medlemskap) mer enn 4000 innlegg. Jeg ser ikke på Hotell Cesar (eller på TV generelt, kun nyheter), så den tiden andre bruker på TV (min. 1 time hver dag, vil jeg tro), bruker jeg på forumet. Man rekker noen innlegg på en time. Enkelt-penkelt. Er man aktiv, så har man tid og overskudd til mye.

Kjære snille deg, kan du vennligst fortelle meg hvordan du får det til?
Dette er ikke ironisk ment, men tvert om en nesegrus beundring og snev av misunnelse.

Gammel 14-06-08, 22:46   #82
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I kveld: Mannen ser fotball, jeg surfer her. Og siden jeg er lynrask i hodet og fingrene blir det kjapt en 10-15 innlegg.

For eksempel.

Gammel 14-06-08, 22:47   #83
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg mener å huske at det var diskusjon om dette med ironi tidligere og der det var enighet om at ironi skulle markeres med at det var ironi i en parantes.... eller tar jeg feil?

Det må nok ha vært ironi.

Gammel 14-06-08, 22:48   #84
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Man trenger bare være litt rask i hodet og litt rask i fingrene.

Gammel 14-06-08, 22:49   #85
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Der sa du det.

Gammel 14-06-08, 22:50   #86
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det må nok ha vært ironi.

Jeg er sabla kjapp i fingrene men ganske treig i hodet, det forklarer vel mye tenker jeg.

Gammel 14-06-08, 22:50   #87
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er ikke ironisk ment, men tvert om en nesegrus beundring og snev av misunnelse.

Ikke litt ironisk en gang?
Jeg bruker det meste av dagen (06.16 - 21.00) på jobb, barn, trening, hus, hage, aktiviteter, venner, lag og organisasjoner. Det hender jeg er innom FP om dagen (i fritimer o.l), og ofte står laptopen åpen på kjøkkenet når jeg lager middag. Jeg røyker ikke, så det hender jeg tar en "røykepause" med kaffekoppen forran dataen en til flere ganger om dagen.
Mannen min er huslig og flink, og sammen holder vi huset reint og ryddig. Hund og 3 katter krever daglig støvsuging, og heldigvis er 14-åringen flink å støvsuge.
Kvelden tilbringes ofte i sofaen med laptop i fanget, et halvt blikk på TV og strikketøy i hendene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 22:51   #88
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Hmmmmm......dette må jo bety at jeg er treg i enten hodet eller fingrene....la meg nå se......(tester, tar tiden....)

Neida. Beklager forsøk på trådkupp Ullmor! La diskusjonen fortsette.

Gammel 14-06-08, 22:51   #89
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Hjelpes, så trangsynt uttalelse. Hva vet du om andres aktive liv?
Jeg har full jobb, 3 barn, mann, enebolig, hund, er aktiv i FAU, idrettslag og fagforening. Jeg har et reint og ryddig hus (uten å ha vaskehjelp), jeg leser, strikker, har stor, relativt velstelt hage og trener på helsestudio 2-3 ganger pr. uke. Livet er ganske så travelt, det er sjelden jeg setter meg ned før til 21-nyhetene.
Likevel har jeg (etter snart 2 års medlemskap) mer enn 4000 innlegg. Jeg ser ikke på Hotell Cesar (eller på TV generelt, kun nyheter), så den tiden andre bruker på TV (min. 1 time hver dag, vil jeg tro), bruker jeg på forumet. Man rekker noen innlegg på en time. Enkelt-penkelt. Er man aktiv, så har man tid og overskudd til mye.

Akkurat!

Man trenger ikke sitte døgnet rundt for å få et høyt antall innlegg. Det går rimelig kjapt faktisk.

Jeg har, på et annet forum, nærmere 30 000 innlegg nå. Himmelhøy ja, men jeg har alikevel ikke vært der til alle døgnets tider. Det går fort å skrive, og hvis man går inn på innleggene, så vil man se at mange er veldig korte.

Så man skal ikke dømme folk ut fra antall innlegg. (det har jo vært gjort ved flere anledninger på et annet forum...)

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 22:52   #90
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Så enkelt kan det også sies.

Gammel 14-06-08, 22:53   #91
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Standard

Kvelden tilbringes ofte i sofaen med laptop i fanget, et halvt blikk på TV og strikketøy i hendene.

Sikker på at du ikke sykler OG kniper bekkenmuskler samtidig??

og NÅ er jeg VIRKELIG ferdig med trådkuppingen altså

Gammel 14-06-08, 22:53   #92
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nå jeg ikke skal være spydig mtp at du er nykommer og faktisk oppriktig lurer på noe, sant?

Gammel 14-06-08, 22:55   #93
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

og NÅ er jeg VIRKELIG ferdig med trådkuppingen altså

Her på FP er sidespor i hovedsak ganske velkomne. (Var det en sånn nedlatende-ovenfor-nykommere-kommentar kanskje? )

Gammel 14-06-08, 22:55   #94
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Jo visst gjør jeg det. Jeg strikker og har sex samtidig også - det er meg du ser i IKEA-reklamen. ("Kjøp melk og brød - Bonzo er død - jeg er gravid".)

Gammel 14-06-08, 22:57   #95
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er nå jeg ikke skal være spydig mtp at du er nykommer og faktisk oppriktig lurer på noe, sant?

nettopp!! Flinke flinke skremmern

Gammel 15-06-08, 00:51   #96
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia

… irettesette folk fordi de ikke vet at Tinetoff selvsagt alltid har rett når hun uttaler seg om rettskriving og derfor ikke skal motsies av amatører.

Det er helt greit å understreke at Tinetoff alltid har rett når hun uttaler seg om rettskriving, men det virker provoserende og tåpelig hvis man ikke understreker at det er ironi. Som ironi synes jeg det er morsomt, men her blir det tydelig hvem som kjenner hvem. Skal man inkludere nye kan det gjøres enkelt med å understreke ironien som ligger i det (selv om hun selvsagt alltid her rett.... - NÅ var jeg intern...hehe).

Nå forvirrer du meg? Var du i tvil om at innlegget mitt var humoristisk ment? Eller skjønte du ikke at jeg mente å støtte hovedinnlegget ditt med den uttalelsen? Eller misforstår jeg deg helt og du mener noe helt annet? :forvirret:

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Hvis FP skal fortsette å vokse er det nødvendig at de gamle traverne er åpne med nykommerne. Det skal ofte ikke så mye til før vi skjønner langt mer, bare en understrekning av ironien i innlegget eller en parantes som forklarer det store poenget, f.eks når det skrytes av en som lager en fortreffelig posegryterett som vanligvis er superkokk og alltid lager maten fra bunnen kan man skrive dette i parantes.

Sorry, men viktig er det ikke for meg å rekruttere nye medlemmer. Da velger jeg heller å klare meg med de som har tålmodighet til å lese seg opp til de skjønner ironien av seg selv – eller spør direkte.

Så enkelt kan det også sies.

raskt, Liven. Man skal da rekke sin daglige kvote, må vite.

Sist redigert av Teofelia : 15-06-08 kl 00:53. Årsak: Inkluderte mitt eget sitat
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 02:47   #97
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nå måtte jeg jammen lese hva du egentlig hadde skrevet i introduksjonen din. Hvorfor i alle dager ville noen rødprikke deg der?!

Var du en vrang bruker på et annet forum, eller i et tidligere liv?

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Jeg og måtte inn og titte. Nysgjerrig jeg? Så heller ikke noe galt der.

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Jeg også måtte inn å lese. Så heller ikke noe galt der.

Sovna visst etter siste mating. I seng før ti. Amming er sovedop... Oppe igjen!

Var forumjomfru før jeg gikk inn her så ingen negative vedheng nei...
Vet ikke helt hvordan alt henger sammen, men hadde fått noen røde prikker og antok at det ikke var fra de som hadde sendt prikk med positive kommentarer og da var det bare disse to "tomme" prikkene igjen.

Uten å vasse i salaten her: hvordan kan man se det forresten?

Gammel 15-06-08, 09:32   #98
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt for at man skal tenke over mengden interne vitser og referanser, og ikke minst gi ferskinger rom for at de at misforstår slike. Men jeg syns ikke det er så altfor mye av det her inne. De kjente nickene får mer slakk, og det er vanskeligere å være fersk – akkurat slik det er på en arbeidsplass, et fotballlag, eller i andre sosiale settinger. Og er man fersk, så kan man ikke forvente å skjønne alt med en gang, eller bli møtt på samme måte som kjente fjes.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Sorry, men viktig er det ikke for meg å rekruttere nye medlemmer. Da velger jeg heller å klare meg med de som har tålmodighet til å lese seg opp til de skjønner ironien av seg selv – eller spør direkte.

Og her er Teofelia innom en av mine kjepphester: Jeg syns folk må gidde å lese seg litt opp når de er ferske. Det er en drøss med nyttige, interessante og morsomme diskusjoner her inne, og man trenger ikke lese så veldig langt tilbake for å få en viss føling med tonen her eller bli kjent med noen av the usual suspects. I det minste kan man skumlese en uke eller to tilbake, syns jeg. Da tenker jeg ikke på å lese alt, men å bla i de forskjellige forumene og lese nøye noen tråder som ser interessante ut. (Hvis det er for mye jobb kan jeg ikke helt se hvorfor man vil delta i et diskusjonsforum i utgangspunktet.)

Selv er jeg fersk i forhold til de fleste aktive her inne, jeg har vært registrert et halvannnet år snart og postet aktivt i ett år. Jeg leser fortsatt veldig mye mer enn jeg poster (og i enda større grad etter at bloggene tok av).

Nok en kjepphest til slutt: Hvorfor «venninneklubb»? Var det et poeng å ikke bruke det mer kjønnsnøytrale «venneklubb»?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 09:45   #99
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fiskeklubb?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 09:46   #100
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Nok en kjepphest til slutt: Hvorfor «venninneklubb»? Var det et poeng å ikke bruke det mer kjønnsnøytrale «venneklubb»?

Det kunne vært verre. Venninde klubb, f.eks.

Emneord
klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.