Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FP - en venninneklubb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-08, 20:15   #121
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hinting kan man gjøre på rommet sitt. Hvem var det som fant opp det uttrykket? Tinetoff?

Det er ett av "Modne mødres ti bud", og det var jeg som foreslo det, men det er ikke jeg som har funnet på det - jeg har lært det av en gammel Usenet-bekjent (som såvidt jeg vet ikke er her på forumet).

Gammel 15-06-08, 20:18   #122
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takker. Det var på MM jeg leste det da.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 20:40   #123
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

En uskreven regel her på forumet (slik jeg oppfatter det) er at man må spørre om tilgang direkte. Hinting kan man gjøre på rommet sitt. Hvem var det som fant opp det uttrykket? Tinetoff?

Er det meg du sikter til her?
Hinter jeg når jeg skriver med liten skrift? Jeg trodde jeg hvisket, men det er godt mulig jeg har missforstått noe igjen da.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:41   #124
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Avsporinger i tråder er typisk for FP og slik skal det være, men når noen blir sure fordi man senere i tråden vender tilbake til spørsmålet som ble stilt i hovedinnlegget (da følger man jo ikke med...) da begynner jeg å lure...

Når det gjelder spørsmålet over om tilgang på blogger hadde det vært fint om det ble kopiert over på "spør og lær". Jeg har et visst behov for å systematisere og gjøre det lett å finne fram, mulig jeg er alene om det.

Har det egentlig noe å si om jeg skriver venninneklubb, venneklubb, syforening eller fiskeklubb?! Poenget kom likevel fram, ser jeg.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:43   #125
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vennindeklubb. Venninnde`s klubb. Veninde klubb.

Gammel 15-06-08, 22:44   #126
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes faktisk det er litt viktig å unngå kjønnsekskluderende overskrifter, for det er en god ting å ha noen fedre her også.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:46   #127
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fedre, fisk og venninde klubb.

Gammel 15-06-08, 22:46   #128
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Avsporinger i tråder er typisk for FP og slik skal det være, men når noen blir sure fordi man senere i tråden vender tilbake til spørsmålet som ble stilt i hovedinnlegget (da følger man jo ikke med...) da begynner jeg å lure...

Hvem er det som har vært sur i denne tråden?

Sitat:

Har det egentlig noe å si om jeg skriver venninneklubb, venneklubb, syforening eller fiskeklubb?! Poenget kom likevel fram, ser jeg.

Selvsagt har det noe å si!

Nå har vi akkurat hatt en hel tråd som hovedsaklig har tatt for seg viktigheten av å få nye brukere til å føle seg inkludert, også spør du om det har noe å si at du kaller det venninneklubb?!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:47   #129
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes faktisk det er litt viktig å unngå kjønnsekskluderende overskrifter, for det er en god ting å ha noen fedre her også.

Det virker ikke som om det er en herreklubb her, så derfor er det mer beskrivende å bruke 'venninneklubb', med fokus på kjønn, vel å merke i dette innlegget.

Gammel 15-06-08, 22:47   #130
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

... vi er til gjengjeld svært lite sensitive for slikt. Vi lar oss nok ikke ekskludere sånn helt uten videre, tipper jeg.

Gammel 15-06-08, 22:47   #131
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig. Det er små ting som skal til for at folk føler seg eksludert, og mennene her er i klart mindretall. Og jeg tror de fleste av oss vil svært gjerne ha flere av dem hit. Jeg synes moddene kan godt modde sånn type overskrifter jeg, også de av type: Liker mannen din peanøtter?

Gammel 15-06-08, 22:48   #132
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Venninndeklubb for venninder og fedre.

Gammel 15-06-08, 22:50   #133
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Fædre, Skremmern, fædre.

Gammel 15-06-08, 22:51   #134
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

... vi er til gjengjeld svært lite sensitive for slikt. Vi lar oss nok ikke ekskludere sånn helt uten videre, tipper jeg.

Men kanskje vi ønsker oss noen myke, sensitive menn også, har du tenkt på det?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:53   #135
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vennindeclub for Venninder og deres Fædre.

Gammel 15-06-08, 22:54   #136
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For girlfriends, boyfriends, fucking good friends and their fathers.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:54   #137
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Standard

Men kanskje vi ønsker oss noen myke, sensitive menn også, har du tenkt på det?

Det er en myte. Den døde på 70-tallet en gang.

Gammel 15-06-08, 22:54   #138
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er enig. Det er små ting som skal til for at folk føler seg eksludert, og mennene her er i klart mindretall. Og jeg tror de fleste av oss vil svært gjerne ha flere av dem hit. Jeg synes moddene kan godt modde sånn type overskrifter jeg, også de av type: Liker mannen din peanøtter?

Det har moderator gjort tidligere, men jeg mener man må se sammenheng mellom overskrift og innhold. Tendensene jeg har tatt tak i på FP er etter min mening jentete, derav overskriften.

"Liker mannen din peanøtter?" er poenget muligens om den du bor sammen med liker peanøtter og ikke kjønnsspesifikt. Dermed kan 'mannen' skiftes ut med den du lever med/samboeren din/kjæresten din osv. Men hvis man hele tiden skal ta høyde for at noen kan bli fornærmet, at noen føler seg ekskludert kan det bli temmelig lange innlegg før man kommer til poenget og det blir kjedelig lesning.

Gammel 15-06-08, 22:55   #139
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Det er en myte. Den døde på 70-tallet en gang.

De døde ikke, de ble nok heller ekskludert bort.

Gammel 15-06-08, 22:56   #140
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

De døde ikke, de ble nok heller ekskludert bort.

Svar

Emneord
klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.