Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FP - en venninneklubb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-08, 09:50   #181
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er ingenting galt med tråden, og det kommer frem mye som det er nyttig at kommer frem. Det er sunt at folk sier hva de opplever som problematisk, og det kan være veldig bra for nykommere å få tilbakemeldinger på hva som forventes og ikke forventes av dem, og å få høre hvordan andre /(både gamle og nye) opplever forumet. Ikke minst er det viktig å få med seg at man ikke er den eneste nykommeren og at alle andre er en tett sammensveiset gjeng med helt homogene meninger og oppfatninger.

Absolutt. Som nykommer har man alltid inntrykk av at alle andre kjenner hverandre bedre enn de gjør, tror jeg. Det handler ofte bare om å bli litt varm i trøya.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 09:57   #182
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da har du trolig kjipere venninner enn meg. For meg er venneklubb og venninneklubb akkurat like positivt ladet.

Jepp.

Gammel 16-06-08, 10:10   #183
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Mine erfaringer med FP er både gode og mindre gode.

De negative erfaringene stammer fra innlegg der jeg får en følelse av forventning om at jeg skal kjenne til relasjonene mellom dere, deres personlige historie (som dere har skrevet innlegg om) og i det hele tatt være oppdatert på alle innleggene deres. For min del har jeg ikke noe ønske om å vite alt om alle (les: hvert innlegg hver og en av dere har skrevet). Jeg har fått pepper fordi jeg ikke har vært oppdatert, noe som for så vidt er helt greit hvis det viser tilbake til svar tidligere i tråden, men ikke like greit hvis det er uttrykk for forventninger om å "bo" her på FP, å vite "alt". Jeg MÅ selvsagt ikke være her på FP, men jeg liker meg også! Ellers ville jeg trukket meg unna og ikke skrevet dette innlegget.

Mine positive erfaringer dreier seg om hyggelige kommentarer, råd og tips jeg har fått. Og det er godt når det er lov å være "dum" uten å bli sett ned på eller få det trykket opp i ansiktet. Det er godt når takhøyden er stor og uttalelser ikke blir dratt ut av proporsjoner og gjort til noe mer enn det er, når meningene ikke blir tatt som personlige angrep. Og det er hyggelig å få grønne prikker med kommentarer som forklarer hva den likte med innlegget.

Jeg liker også godt den saklige tonen og høyttenkningen, at folk ofte vet hva de snakker om. Har et inntrykk av at folk generelt har høyere utdannelse og er gjennomtenkte (for den som lurer: ja, man kan være gjennomtenkt og oppegående uten høyere utdannelse). Synd når slike innlegg tar helt av fordi noen ikke føler seg inkludert eller tar innholdet personlig selv om det ikke er rettet mot spesielle personer.

Hvis noen nå lurer på hvilke innlegg jeg sikter til så er svaret at det ikke er spesielle innlegg, men et samlet inntrykk jeg har gjennom min tid på FP.

Jeg har lest litt i tråden, men velger å bare legge inn et svar direkte på det du tok opp jeg.

Jeg er på mange måter enig i at det du beskriver er FP. Det er slik det er her - all den tid at det dette er et nettbasert "venneforum". For meg symboliserer FP nettvenner slik jeg definerer de - de kjenner man ikke personlig, de omgås man ikke, men man støtter de, spør de om råd og kan flåse litt med de. Jeg er ikke blant de som deler så veldig mye - legger ikke ut bilder av barna og gir egentlig veldig få personlige opplysninger.

Selv er jeg sånn passe aktiv - skriver vel i snitt noen få innlegg hver dag og starter en tråd i ny og ne. Men jeg har ikke tid til å være her så veldig mye. Dermed blir man ikke veldig synlig heller.

Jeg tror du må bare velge selv hvor aktiv du vil være. Hvis det er et sånn passe aktivt medlemskap, så må du nesten finne deg i at det vil herske noen interne kommentarer blant de mest aktive og at de mest aktive blir mer synliggjort enn andre.

Forhåpentligvis vil du etterhvert synes at balansen her inne egentlig er veldig god mellom det "interne" og det åpne forumet. Og - det er rom for alle fra de mest aktive til de minst aktive.

Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 10:13   #184
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

(og hvorfor pokker'n var det ingen som sa i fra om denne tråden via sms eller noe? Venninner, lissom. )

Altså, du har vært her hvor lenge?! Og du har ennå ikke skjønt at man alltid skal lese tråder med mer enn 100 innlegg – og særlig hvis overskriften ikke skulle tilsi at diskusjonen ble lang. Nei, du kan jammen skylde deg selv her.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 10:16   #185
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Altså, du har vært her hvor lenge?! Og du har ennå ikke skjønt at man alltid skal lese tråder med mer enn 100 innlegg – og særlig hvis overskriften ikke skulle tilsi at diskusjonen ble lang. Nei, du kan jammen skylde deg selv her.

Jeg var ikke på nett. Derfor sms-varsling. Leser du ikke innleggene mine, Teofelia?

TBM: Det er utvilsomt en del som omgås IRL også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 10:17   #186
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var ikke på nett. Derfor sms-varsling. Leser du ikke innleggene mine, Teofelia?

Jeg har jo vært her inne, jo. :unnskyld:

Gammel 16-06-08, 10:17   #187
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er de ikke ekte nettvenner. Tsk.

Gammel 16-06-08, 10:22   #188
TBM
Passiv

Standard

Ja da - det er ikke noe problem det! Men da er man kanskje mer venner enn nettvenner?

Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 10:25   #189
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Da er de ikke ekte nettvenner. Tsk.

Når går man egentlig over fra å være nettvenn til venn? Min biologiske mor er ganske tvilende til alle disse nettbekjentskapene som jeg er på besøk hos hele tiden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 10:25   #190
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Ja da - det er ikke noe problem det! Men da er man kanskje mer venner enn nettvenner?

Jeg er enig med TBM, mange her inne har nok passert grensen mellom nettvenner og venner. Og jeg synes også det er fint og flott - det er da vel ikke noe som er bedre enn at folk blir venner? Men da blir det også ganske selvsagt at en "vanlig" forumbruker, en nettvenn og en virkelig venn får forskjellig behandling.

Men man skal selvfølgelig ikke plage de som er nye, gjøre narr av dem eller himle med øynene når de "tråkker i salaten" fordi de er uerfarne. Men det synes ikke jeg det er så mye av. Og hvis noen opplever det, vær så snill å si ifra! Både dere som er erfarne og dere som er nykommere.

Gammel 16-06-08, 10:26   #191
BonusMor
Forumamatør i lære

BonusMor sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
BonusMor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Laaaaang tråd. Men veldig bra!

Jeg fikk jo sjokket mitt på Barnepizza-tråden, og jeg kjenner nok at den sitter i. Har lest mest etter at jeg skrev den. Det er vanskelig å få et bein innenfor her, men jeg har ikke gitt opp.

Har desverre ikke flere timer om dagen å sitte her og formulere kloke eller mindre kloke innlegg, så det får bli som det blir!

BonusMor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 10:37   #192
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av BonusMor, her.

Laaaaang tråd. Men veldig bra!

Jeg fikk jo sjokket mitt på Barnepizza-tråden, og jeg kjenner nok at den sitter i. Har lest mest etter at jeg skrev den. Det er vanskelig å få et bein innenfor her, men jeg har ikke gitt opp.

Har desverre ikke flere timer om dagen å sitte her og formulere kloke eller mindre kloke innlegg, så det får bli som det blir!

Måtte nesten sjekke barnepizzatråden jeg nå da. Og sånn som jeg leser den så er den en helt vanlig FP-diskusjonstråd. Jeg synes du argumenterte godt og det gjorde mange andre, også de som ikke var enige.

Jeg synes altså at den tråden var svært typisk FP, og skjønner ikke helt hvorfor du fikk sjokk. I mange andre forum så er det enten jatting eller fullstendig hysterisk sinne, her er det saklige, direkte argumenter, som går på at man tror at den man diskuterer med er en voksen person som tåler argumenter. Det er svært vanskelig å finne steder på nettet hvor man har mer saklige diskusjoner enn dette altså (jeg har lett). Jeg håper jo at du fortsetter å være her, og så tror jeg at om du leser denne tråden igjen om et halvt år eller så, så kommer du ikke til å synes den var så ille lenger.

Gammel 16-06-08, 10:40   #193
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Måtte nesten sjekke barnepizzatråden jeg nå da. Og sånn som jeg leser den så er den en helt vanlig FP-diskusjonstråd. Jeg synes du argumenterte godt og det gjorde mange andre, også de som ikke var enige.

Jeg gjorde nettopp det samme, og hadde samme inntrykk som deg.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 10:42   #194
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven

Hjelpes, så trangsynt uttalelse. Hva vet du om andres aktive liv?
Jeg har full jobb, 3 barn, mann, enebolig, hund, er aktiv i FAU, idrettslag og fagforening. Jeg har et reint og ryddig hus (uten å ha vaskehjelp), jeg leser, strikker, har stor, relativt velstelt hage og trener på helsestudio 2-3 ganger pr. uke. Livet er ganske så travelt, det er sjelden jeg setter meg ned før til 21-nyhetene.
Likevel har jeg (etter snart 2 års medlemskap) mer enn 4000 innlegg. Jeg ser ikke på Hotell Cesar (eller på TV generelt, kun nyheter), så den tiden andre bruker på TV (min. 1 time hver dag, vil jeg tro), bruker jeg på forumet. Man rekker noen innlegg på en time. Enkelt-penkelt. Er man aktiv, så har man tid og overskudd til mye.

Se der ja- nå er jeg oppe i 78! Du har rett-det var enkelt
Men jeg ser ikke helt sammenhengen med min uttalelse og det å bli beskyldt for å være trangsynt? Har det ganske likt som deg vil jeg tro
(- 1.stk barn, den velstelte hagen og så hunden da) Ser bare TV om tirsdager og fredager, men leser en del bøker og aviser, det går nok på bekostning av surfingen vil jeg tro. Men FP i fritimene? Hvilken skole jobber du på Liven? Vurderer å søke om overføring.

Sist redigert av DM : 16-06-08 kl 11:25. Årsak: Fikset quoten
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 10:43   #195
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søren-fikk ikke til å "quote"

Gammel 16-06-08, 10:47   #196
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hjelpes, så trangsynt uttalelse. Hva vet du om andres aktive liv?
Jeg har full jobb, 3 barn, mann, enebolig, hund, er aktiv i FAU, idrettslag og fagforening. Jeg har et reint og ryddig hus (uten å ha vaskehjelp), jeg leser, strikker, har stor, relativt velstelt hage og trener på helsestudio 2-3 ganger pr. uke. Livet er ganske så travelt, det er sjelden jeg setter meg ned før til 21-nyhetene.
Likevel har jeg (etter snart 2 års medlemskap) mer enn 4000 innlegg. Jeg ser ikke på Hotell Cesar (eller på TV generelt, kun nyheter), så den tiden andre bruker på TV (min. 1 time hver dag, vil jeg tro), bruker jeg på forumet. Man rekker noen innlegg på en time. Enkelt-penkelt. Er man aktiv, så har man tid og overskudd til mye.

Se der ja- nå er jeg oppe i 78! Du har rett-det var enkelt
Men jeg ser ikke helt sammenhengen med min uttalelse og det å bli beskyldt for å være trangsynt? Har det ganske likt som deg vil jeg tro
(- 1.stk barn, den velstelte hagen og så hunden da) Ser bare TV om tirsdager og fredager, men leser en del bøker og aviser, det går nok på bekostning av surfingen vil jeg tro. Men FP i fritimene? Hvilken skole jobber du på Liven? Vurderer å søke om overføring.

Jeg tenker det var dette som slang deg i trangsyntboksen:

Sitat:

Apropos: Hvordan i alle dager greier folk å skrive 4000 innlegg el. noe på ett år??? Den berømte "tidsklemma" kan umulig eksistere for brorparten av medlemmene her inne iallfall)

Om det ikke er trangsynt, så er det i det minste temmelig arrogant.

Gammel 16-06-08, 10:48   #197
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Nå har jeg tenkt meg litt om, og jeg finner det både trangsynt og arrogant. Faktisk.

Gammel 16-06-08, 10:57   #198
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå har jeg tenkt meg litt om, og jeg finner det både trangsynt og arrogant. Faktisk.

Da må jeg bare beklage hvis noen tok det ille opp, 4000 var bare et tall altså, det var ikke ment som et angrep på alle som har så mange innlegg. Har absolutt ikke oversikt over innleggstallet til hver enkelt her inne.
Arrogant er greit, det har jeg blitt beskyldt for før, men trangsynt, nei det mener jeg virkelig ikke at jeg er....

Gammel 16-06-08, 11:13   #199
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Da må jeg bare beklage hvis noen tok det ille opp, 4000 var bare et tall altså, det var ikke ment som et angrep på alle som har så mange innlegg. Har absolutt ikke oversikt over innleggstallet til hver enkelt her inne.
Arrogant er greit, det har jeg blitt beskyldt for før, men trangsynt, nei det mener jeg virkelig ikke at jeg er....

Jeg tror ikke det har så mye å si akkurat antallet, det var vel mer at innlegget ditt kunne leses som at "dere som bruker så mye tid her inne, dere må da leve innholdsløse liv/forsake andre og viktigere ting". Argumentet har blitt brukt mange ganger før, og mange av oss har lav terskel for å irritere oss når det kommer opp.

Du trykket på "Hva!? Kaller du meg en dårlig mor?!"-knappen, rett og slett, og det er temmelig fy! her inne.

(Se: jeg informerer og forklarer på saklig vis for et nytt medlem. Jeg kan også lære. )

Gammel 16-06-08, 11:16   #200
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Det Teofelia sa. Ikke aner jeg hvor mange innlegg pr år jeg skriver heller.

Emneord
klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.