Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?
Ja, jeg liker den best 11 6,43%
Nei, aldri i livet 22 12,87%
Ja, jeg kjøper i nødtilfeller (en sjelden gang) 59 34,50%
Ja, jeg kjøper den, fordi jeg ikke gidder å lage noe annet 79 46,20%
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-08, 16:01   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Påll

Min mor fikk rett og slett frysninger gjennom telefonen nettopp da jeg fortalte at jeg hadde KJØPT potetsalat til grillingen senere i dag. Med ett gikk det opp for meg at jeg har arvet hennes "lage alt fra bunn av selv"-holdning.
Jeg pleier ikke å gjøre dette, men i dag kjøpte jeg altså potetsalaten. Helt crazy.

Oppdatering:

Sitat:

Nå må jeg bare le. Rett før vi skulle gå å grille kom min mor heseblesende inn dørene med hjemmelaget potetsalat !! :bortskjemt:
Deilig hjemmelaget med lunepoteter, grønne oliven, ruccula, cherry tomater + en oljebassert dressing.

Jajaja. Så da står den ferdigkjøpte i kjøleskapet og venter på mannen. Han vil sikkert ha den.

Sist redigert av Mandarin : 17-06-08 kl 23:51.
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 16:03   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du ferdiglaget potetsalat?

Vi har bare kjøpt det til matpakkeformål. (Mannen fyller matboksen min (ikke nå i permisjonen, dah) og noen dager ligger det en spiseskje med potetsalat til f.eks. kjøttbollepålegg. ) Ellers lager vi potetsalat selv.

Jeg stemte "i nødstilfeller", selv om det heller ikke er helt riktig. "Av praktiske grunner" hadde vært mer riktig. Jeg ser for meg at det er lengre holdbarhet på kjøpt potetsalat sammenlignet med vår hjemmelagede.

Gammel 17-06-08, 16:06   #3
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bare i nødstilfeller. Lager egentlig ikke selv heller - det er godt, men siden det bare er jeg som liker det i familien gidder jeg verken lage eller kjøpe så ofte.

Gammel 17-06-08, 16:06   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men kun fordi mannen vil ha det. Jeg spiser det ikke, ei heller ungene. (heldigvis) Synes det er noe skvip.

Gammel 17-06-08, 16:08   #5
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, men mannen min kjøper. Han liker det, merkelig nok.

Gammel 17-06-08, 16:10   #6
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Er det en sånn mannegreie dette?
Min man elsker italiensk salat !

Gammel 17-06-08, 16:10   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke tenke meg hvilke nødstilfeller som kunne rettferdiggjøre innkjøp av noe som smaker så fælt.

Jeg lager selv, eller spiser noe annet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 16:14   #8
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det kjøpes uhyyyre sjelden.. Lager selv, og må alltid dele ut oppskrift. Nå spiser jeg nesten den samme selv, uten poteter, men med blomkål

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 16:16   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere lage-selv-damer: Oppskrift? :giveittome:

Gammel 17-06-08, 16:17   #10
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Mannen kjøper, jeg kjøper hvis han skal ha og jeg har dårlig tid. Jeg liker egentlig ikke kjøpt potetsalat, men digger min hjemmelagede. Så inviterer vi gjester lager jeg stort sett selv.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 16:17   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det kan nok hende. I fjor hadde vi potetsalat én gang, tror jeg. Det var en ferdigkjøpt variant som jeg spritet opp med litt mer grønnsaker. Jeg synes ferdigkjøpt potetsalat stort sett er godt.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 16:20   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også at ferdigkjøpt potetsalat er helt kurant. Er det noe galt med smaksløkene mine?

Gammel 17-06-08, 16:20   #13
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En sjelden gang, kanskje en gang i året? Da sprites den opp med eplebiter og urter.

Gammel 17-06-08, 16:22   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Dere lage-selv-damer: Oppskrift? :giveittome:

Jeg pleier å lage denne:

Sitat:

Til 6 personer:

10-12 (ca. 1 kg) kokte poteter
3 dl lettrømme
1 pose majones
1/2 dl sylteagurklake
1-2 finhakket løk (egentlig skal det være en purre også, men jeg syns ikke det passer i denne)
2 stk. finhakket sylteagurk
smak til med salt og pepper

Dryss over frisk, hakket gressløk

Men det hender da at jeg kjøper ferdiglaget også selv om den ikke er så god. Hvis vi har dårlig-tid-i-hverdagen-middag er butikklagede karbiser og ferdig-potetsalat absolutt brukt en sjelden gang.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 16:25   #15
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Etter at jeg lærte å lage selv så er det jammen meg ikke mange gangene jeg har kjøpt ferdiglaget. De kan bare ikke sammenlignes. (avd. for selvskryt)

Gammel 17-06-08, 16:27   #16
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøper, ja. Er kresen og liker bare en kjøpetype, husker aldri hvilken. Tror det er noe på D, men ikke denja.

Har aldri fallt meg inn at jeg kan lage selv. :dum:

Gammel 17-06-08, 16:28   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, erru gær'n. Jeg synes potetsalat er bare sådär, og å koke poteter først, la de kjølne, for så å kline dem inn med majones (urk) og whatnot?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 16:32   #18
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Min oppskrift er slik:

Kokte poteter i store biter
1 purre
Majones og rømme
Litt sennep
Salt
Gjerne litt sylteagurk om jeg har (ikke nødvendig)

Ikke så ulik Kaisa sin.

Jeg liker store potetbiter.

Gammel 17-06-08, 16:34   #19
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Jeg kjøper, ja. Er kresen og liker bare en kjøpetype, husker aldri hvilken. Tror det er noe på D, men ikke denja.

Har aldri fallt meg inn at jeg kan lage selv. :dum:

Delikat.

Gammel 17-06-08, 16:39   #20
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, innimellom så gjør jeg det fordi jeg ikke har tid til annet. Godt forberedt grilling inkluderer hjemmelaget potetsalat og div annet hjemmemarinert kjøtt/fugl/fisk. Har vi ikke tid, blir det ferdigkjøpt potetsalat, pølser og lumper.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
hjemmelaget, potoesalat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.