Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når invitere til barnebursdag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-08, 22:39   #21
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Sv: Når invitere til barnebursdag?

Kipt med så korte frister, men jeg må innrømme at jeg har gjort det selv en gang, ble noen endringer i planene ellers, så da passet det plutselig bare om 2 dager for oss.

Tips til gaver på kort tid:
Rull sammen en femtilapp, stikk den inni en ballong, blås opp en ballongen, skriv en hilsen utenpå, eller la barnet ditt tegne på den.
Rull en femtilapp inn i en smell-bon-bon.

Hvis du kan komme innom en bensinstasjon:
Et par tegneserieblader

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:41   #22
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Minst en uke før synes jeg invitasjonene bør sendes ut.

Poden var med avdelingen sin hjemme hos en gutt på bursdagen hans for en måned eller to siden, og sa selv til oss at han da ikke skulle ha med gave. Men det viste seg at alle de andre hadde med gave, og det syntes han nok var litt dumt, så vi kjøpte og tok med gave dagen etter og overleverte i barnehagen.

Det er akkurat derfor jeg synes det hele blir litt dumt. Andungen kan jo ikke gi bort en kake, synes jeg?!

Forøvrig er jeg glad det ikke bare er meg som er litt surmaget i dag - og at dere er flere som synes det var både tidlig og kort frist. Men det ordner seg jo på et vis.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:42   #23
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Jeg spurte assistenten da jeg hentet, og svaret var "ja, men ikke noe fancy, sleng sammen en sjokoladekake eller noe".

En kake i bursdagsgave? Det hørtes merkelig ut. Det måtte da i så fall være noe som ble avtalt med bursdagsbarnets foreldre - jeg antar de har tenkt å servere ett eller annet?

Gammel 16-06-08, 22:45   #24
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En kake i bursdagsgave? Det hørtes merkelig ut. Det måtte da i så fall være noe som ble avtalt med bursdagsbarnets foreldre - jeg antar de har tenkt å servere ett eller annet?

Tiden vil vise, jeg er bare litt oppgitt.

(Og om jeg hadde sendt med Andungen en kake i gave, er jeg ikke 100 % overbevist om at kaken hadde kommet trygt frem...)

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 13:55   #25
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jentungen har bursdag midt i fellesferien og jeg tenkte å sende ut invitasjon 2 uker i forveien.
Egentlig synes jeg 2 uker er riktig uansett tid på året.
Foreldre trenger å planlegge og jo nærmere datoen man sender ut invitasjon jo mindre sjanse er det jo for at ungen kan komme.

Gammel 17-06-08, 14:15   #26
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg inviterer minst to uker før.

Storebror sin barnehage dro hjem til en av barna for å feire bursdag for en stund tilbake. Dette fikk vi vite om før i ettertid, så da fikk bursdagsbarnet ingen gaver. Foreldrene hadde syntes at dette var en grei måte å gjøre det på - litt mindre styr for dem, samtidig som barnet hadde det gøy, og han tok det ikke tungt å gå glipp av noen gaver.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 14:31   #27
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når barn i barnehagen blir invitert hjem i barnehagetiden, så har vi tatt penger fra foreldrekassa og gitt 1 presang fra hele avdelingen.

Det går ann å gi penger, ca kr50,- så kan foreldrene kjøpe noe som de syns passer. (da trenger du ikke dra rundt for å finne gave heller).

Kan du spørre om foreldrene har mulighet til å ta med barnet ditt hjem, når de henter sin egen? Om de bor like ved barnehagen, så kan de jo gå, så slippes hele styret med sete.

Det er hvertfall det mest vanlige her, eller å ta det etter at barnehagen er stengt.

Gammel 17-06-08, 14:46   #28
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi sender ut en uke i forveien, seinest mandag hvis det er helgebursdag. Sånn har vi stort sett opplevd at alle andre også gjør.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 15:27   #29
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har feiret to barnebursdager denne måneden og har da sendt ut invitasjonene uka før bursdagene skulle være på torsdag. Jeg irriterer meg selv over kort varsel på slike begivenheter, så jeg prøver å ikke synde slik selv.

Gammel 17-06-08, 16:34   #30
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har også fått noen slike korte varsler, og synes ikke noe om det. Jeg har alltid sendt ut invitasjonene minst en uke i forveien jeg. Nå har mellomste bursdag i juli, og jeg tenkte å få ut invitasjonene i løpet av neste uke jeg.

Gammel 17-06-08, 16:44   #31
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man bør minst beregne en uke før bursdagen synes jeg. Hvis det kommer bursdager med kort varsel så gir jeg rett og slett bare penger jeg - kan ikke spurte rundt i butikkene på så kort varsel.

Har aldri opplevd at hele barnehagen har dratt hjem til noen i bursdag..

Gammel 17-06-08, 16:45   #32
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fullstendig oppgitt over de korte fristene, og kommer til å ta det opp på foreldremøte til høsten. I hele vår har det regnet inn med bursdaginnbydelser på tre dagers varsel.

Gammel 17-06-08, 16:49   #33
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enn så lenge har vi bare 1 barn og har så langt bare vært i 1 bursdag (til nabogutten), og da var det helt greit med et par dagers frist (pluss muntlig advarsel et par dager før det igjen). Når vi etter hvert har 2 barnehagebarn så vil vi nok trenge litt mer tid på oss, men jeg kan ikke forestille meg at vi noensinne vil bli så "busy" at vi trenger mer enn 1 ukes frist. Bursdager kl. 16 hadde ikke vært aktuelt. Bursdager kl. 17 rekker vi akkurat hvis det er i kort avstand fra hjemmet. Ellers vil vi nok foretrekke bursdagsselskap i helgene.

Gammel 17-06-08, 17:42   #34
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Hvor lenge i forveien sender du invitasjon?

Vi har levert invitasjoner i dag. Bursdagen er på lørdag.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.