Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tiggere

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-08, 10:50   #21
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tiggere

Jeg syns det rareste var at hun ba deg jage dem ut. Jeg hadde iallefall blitt temmelig nervøs om jeg fikk i oppgave å jage folk ut av kirken. Ja, for de er nå engang folk da, selv om de tigger. Selv har jeg aldri jaget et menneske i hele mitt liv, så det ville vært en absurd situasjon for meg å begynne med sånt på ordre fra en kirketjener.

Også at hun mente tiggerne også var troendes til å stjele vogna med barn oppi. Det er jo kjemperart å bli advart mot noe sånt.

Jeg skjønner godt at du syns situasjonen var merkelig.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 11:37   #22
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Selv om denne kirketjeneren hadde hatt negative erfaringer med tiggere, så kunne hun jo ikke vite om en tigger som kom rett etterpå, kom dit for å oppsøke kirkerommet for nærhet til Gud og medmennesker.

Jeg synes det er hårreisende at hun ba dere om å jage dem ut.
Hun burde heller henvise de til kirkeansatte, og si fra at de var velkomne så lenge de ikke de drev med tigging og annen sjenerende virksomhet i kirken. Mange av tiggerne har det sikkert ikke godt,- noen er sikkert tvunget ut i organisert tigging o.l.
Jeg synes kirken har en oppgave overfor disse med å vise nestekjærlighet. Kanskje de kunne arrangere noe en gang i uka med kake og kaffe til tiggerne,- men at tigging selvfølgelig ikke var akseptabelt.

Hadde jeg vært aktiv i denne kirka, og observert noe sånt, hadde jeg gått til presten i menigheten og bedt om en forklaring.

Gammel 18-06-08, 11:59   #23
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tggere tar jo barn med vogn hele tiden, det har dere vel lest i avisa!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:08   #24
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ateist og ikke kristen så jeg føler meg ikke truffet av HI.
Men en kirketjener kan da vel neppe taes til inntekt for synet til Den norske kirken som sådan vel?
Og tiggere er vel velkommen i kirken, selv om jeg synes at det er selvklart at de ikke skal få drive aktiv tigging i kirken, de må også respektere at andre vil ha fred i sin kirketid.

Gammel 18-06-08, 12:10   #25
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det hadde vært mer på sin plass å forsøke å komme til bunns i dette sammen med kirketjeneren først. Dersom det da hadde vist seg at personen hadde begått et overtramp og behandlet folk urett synes jeg det hadde vært rett å kontakte andre, men ikke før.

Bare av nysgjerrighet; Syns du det finnes omstendigheter som gjør det greit at kirketjeneren ber tilfeldige kormedlemmer om å jage folk ut av kirken? Det er jo unektelig en ganske ubehagelig oppgave.

Gammel 18-06-08, 12:14   #26
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kasia: Det er jo opp til kormedlemmene det da, om en person som åpenbart er tigger setter seg ned for å være i fred, så er det jo ingen grunn til å be h*n om å gå. Om de aktivt tigger, så synes jeg det er en god grunn til det.

Gammel 18-06-08, 12:29   #27
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Og Esme... En kirketjener kan være en tilfeldig ansatt i en kommune og kan være ateist for alt jeg vet.

Ikke sant, derfor synes jeg at man ikke skal ta en kirketjeners utsagn som grunnlag for å mene noe om kristne som sådann.
Dette selv om en kirketjener forsåvidt er ansatt, og er en representant for arbeidsplassen sin, og må derfor kunne forventes at h*n viser alminnelig folkeskikk.

Gammel 18-06-08, 13:07   #28
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Må bare poengtere at jeg ikke nødvendigvis syns dette skal ha et etterspill for kirketjeneren. Jeg bare putter det i båsen for rare ting man kan si og oppleve.

Gammel 18-06-08, 16:52   #29
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken lære? Vaktmesterskolen?

Representerer man ikke arbeidsplassen sin også som kirketjener?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.