|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
lykkelig
|
Din beste tapasoppskrift?Jeg skal på jentetreff på fredag og alle skal stille opp med en tapasrett. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Din beste tapas oppskrift?Alle skryter av baconsurrede dadler. Jeg har ikke smakt det selv, men jeg har til dags dato ikke hørt om ETT menneske som ikke har blitt helt forgapt i det etter å ha smakt det. Det skal jeg ha på tapas-bordet mitt i dåpen.
|
|
|
#4 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Din beste tapas oppskrift?Du kan jo snike litt i disse trådene: |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Din beste tapas oppskrift?Jeg lager tapas ofte men er ikke så flink med sjømat. Sist jeg skulle servere tapas fant jeg noen innbakte reker (en stor pose) i frysedisken til ICA. Serverte disse (måtte ha de 20 min i ovnen) med chillisaus. Var utrolig populært og fatet ble tømt fort. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Din beste tapas oppskrift?Sweet chilisaus er en av mine favorittsauser/dipper. Jeg serverer alltid det til hjemmelagde vårruller, av og til blander jeg noe av chilisausen med rømme.
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Din beste tapas oppskrift?Går ikke de fleste småretter inn under tapas da? Er det egentlig noen regler for hva som kan kalles tapas når det gjelder småretter? Tapas betyr vel bare "småretter", gjør det ikke? Jeg vil absolutt si at sånne lefser er ypperlig tapasmat.
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Sv: Din beste tapas oppskrift?Små kjøttboller og tomatsaus ved siden av er jo veldig godt. Eller en tomat- og mozzarella-salat med frisk basillikum. Eller små saltkokte poteter med aioli.
|
|
|
#12 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Din beste tapasoppskrift?hvitløk kjøtttboller med bacon rund på "tannpirker"
|
|
|
|
#13 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Din beste tapasoppskrift?Lime- og koriandermarinerte reker (ca 8 pers):
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Din beste tapasoppskrift?Dadler med bacon rundt (eller spekeskinke, enda bedre) er aller best med blåmuggost inni. Ta ut steinen og fyll med ost. Surr med bacon. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
*_*
|
Sv: Din beste tapasoppskrift?
Og hvis du får ånden over deg: Dryss litt parmesan over scampien, surr god spekeskinke rundt (serrano, eller rett og slett stranda spekeskinke - billigere) før du griller de i ovnen. Veldig godt.
|
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Din beste tapasoppskrift?Takk for scampitips! Sweet chilisauce i tillegg, eller bare parmesan oppå? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
*_*
|
Sv: Din beste tapasoppskrift?
Det blir nok ikke akkurat noen usmak av at de marineres i chilisaus først. Selv har jeg ikke brukt det, men tror jaggu jeg må prøve det og en gang.
|
|
|
|
#20 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Din beste tapasoppskrift?Hvis du ikke gidder lage noe er de ferdig marinerte og stekte kyllingvingene/-klubbene fra Prior ( ?) veldig gode. |
|
|
|
![]() |
|
|