Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Haga går av

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-08, 11:38   #21
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haga går av

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Regjeringen krever inn og forvalter skattepenger fra befolkningen. Hva slags signal sender det når regjeringsmedlemmer snor seg unna skatt?

Om de ikke er mønsterborgere, krever jeg at de følger de lovene de selv har vært med på å lage for andre.

Det går jo ikke an å argumentere mot det, jeg skjønner godt hva du mener og er selvsagt ikke uenig. Men jeg har nå en bismak med denne saken likevel.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 11:44   #22
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, så synd! Hun er så sjarmerende, flink og karismatisk. Ganske skammelig av norsk presse, synes jeg, å jage og jage og jage på en sånn inhuman og hensynsløs måte. Klart hun har gjort feil, hver av feilene er liten, men i sum blir det jo mye tull.

Errare humanum est.

Gammel 19-06-08, 12:01   #23
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg syns det er merkelig at folk som blir rikspolitikere ikke tenker over om de har noen saker som kan bli belastende for dem og rydder opp, før det oppdages av pressen. Dette kunne hun fint ha ryddet opp i uten noe særlig fuzz.

Har man mange svin på skogen (pun intended), er det kanskje ikke så enkelt å huske alle sakene man må rydde opp i.

Men jeg er veldig enig med deg i at denne saken kunne vært ryddet opp i. Folk gjør feil, men når man blir tatt med buksene nede, er det bare å legge sin arrogante holdning til side, beklage og ta imot den kjeften som kommer. Hun kunne kommet unna med å ha et lemfeldig forhold til både kommunal saksgang og innrapportering til skattemyndighetene. Det er utrolig hva man slipper med når man kommer med frasene "det beror på en misforståelse", "jeg har dessverre ikke vært klar over at" osv osv. Haga hadde overlevd som statsråd, dog sterkt svekket, om hun hadde valgt denne løsningen. I stedet velger hun å gjøre som Ramin-Osmundsen, og unnlater å fortelle alt med én gang, og lyver om det etterpå. Når en statsråd holder pressekonferanse om kritikkverdige personlige handlinger, men lar være å fortelle alt, da har man i praksis levert inn sin avskjedssøknad. Løgn fra en statsråd er det ingen som kan leve med. Ikke i en slik sak.

Jeg synes Stoltenberg burde ha en opprydning blant rådgiverne i regjeringen. Regjeringen selv er jo sin verste fiende - de er overhodet ikke i stand til å takle mediepresset når journalistene lukter blod. Ved å legge alle kort på bordet med én gang ville fremdeles Ramin-Osmundsen og Haga sittet i regjering. Dette er bare pinlig å se på.

Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 12:01   #24
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg ikke kunnet følge noen av disse sakene (Ramin Osmundsen, Huitfeldt, Haga) på nært hold, kun via nettaviser. Allikevel så slår det meg at norske aviser nærmest driver heksejakt på kvinnelige politikere nå om dagen. Eller er det virkelig slik?

Jeg liker Haga. Synd det måtte ende slik, hun er en flott kvinne og har vært en flott og tydelig politiker selv om jeg ikke er enig i alt hun representerer politisk sett.

Gammel 19-06-08, 12:13   #25
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Nå har jeg ikke kunnet følge noen av disse sakene (Ramin Osmundsen, Huitfeldt, Haga) på nært hold, kun via nettaviser. Allikevel så slår det meg at norske aviser nærmest driver heksejakt på kvinnelige politikere nå om dagen. Eller er det virkelig slik?

Husker du hvordan pressen behandlet Tønne, Rugaas, Norman, Rød-Larsen og Jagland? Ingen av disse fremstår som særlig feminine.

Og med tanke på at journalister i stor grad har sosialistiske sympatier, er det verdt å legge merke til at pressen ikke har noen betenkeligheter mot å gå mot "sine egne". Hvorvidt reaksjonen fra pressen i mange tilfeller er for kraftig er en annen sak, men jeg synes det virker opplagt at pressen verken bryr seg om partitilhørighet eller kjønn - som seg hør og bør.

Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 12:22   #26
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Dette syns jeg er trist. Forferdelig at media skal ha slik påvirkning i en sak. .

Jeg syns det er flott at media er med på å avdekke juks og fanteri!

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det har hun jo gjort. Jeg synes dette blir som fillesaker å regne, hvertfall når de så åpenbart har signalisert at det skal ryddes opp i.

Nei, hun har ikke vært ærlig. Hun har løyet flere ganger, og dessverre for henne, blitt tatt i juks. Det er langt fra en fillesak når en stortingsrepresentant snyter på skatten med overlegg.

Hun har dessuten andre svin på skogen som ikke har kommet så tydelig frem i de store avisene, nok til at jeg forlengst har mistet respekten for henne. Jeg er veldig fornøyd med at hun gikk av, og hun hadde i realiteten intet annet valg slik situasjonen er nå.

Gammel 19-06-08, 12:27   #27
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det er flott at media er med på å avdekke juks og fanteri!

Nei, hun har ikke vært ærlig. Hun har løyet flere ganger, og dessverre for henne, blitt tatt i juks. Det er langt fra en fillesak når en stortingsrepresentant snyter på skatten med overlegg.

Hun har dessuten andre svin på skogen som ikke har kommet så tydelig frem i de store avisene, nok til at jeg forlengst har mistet respekten for henne. Jeg er veldig fornøyd med at hun gikk av, og hun hadde i realiteten intet annet valg slik situasjonen er nå.

Jeg er enig i dette, men mener samtidig at media kan være noe mer varsomme i sin fremtreden. Haga har kanskje overlatt mye av det private til sin mann også, ettersom hun har vært veldig opptatt i sitt arbeide.

Tilslutt mener jeg at å leie ut et bosted som ikke er egnet eller godkjent som bolig ikke kan regnes som småtteri. Det synes jeg er den verste forseelsen i saken. En brann kunne fått fatale konsekvenser for leieboeren som ikke hadde noe mulighet til å rømme fra der han/ hun sov. Den biten skjønner jeg ikke at de har tatt sjansen på, de pengene er bare flaue.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 12:30   #28
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Kunne ikke dagt det bedre, ene dagen sa hun at de hadde leid ut siden 2005, dagen etter innrømmet hun 2002. Og nå kom det fram at de hadde leid ut siden 1998 Folk husker da slike ting.

Likedan i Arnstadsaken, først sa hun at hun ikke hadde NOE med Arnstads ansettelse, etterpå kommer det fram at hun hadde brakt hennes navn på bordet først

Sikkert gjort mye bra i tiden som statsråd og partileder, men jeg hadde ikke tillit til henne etter dette. Tror hun skjønte at de fleste ikke hadde det, og skyldte litt på det høye blodtrykket sitt.

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 12:30   #29
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Jeg syns det er rart at mange her syns disse feilene er så små.
Hadde feilene blitt ansett for like små om det var en FrP-er som hadde vært anklaget for å snytt på skatten?

Man kan jo lure.

Gammel 19-06-08, 12:33   #30
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Man kan jo lure.

Siv Jensen sa jo at om FrPs politikk hadde blitt vedtatt hadde ikke dette vært ulovlig.

Hvis en FrPer hadde blitt tatt for dette hadde partiet fått økt oppslutning, politikere fra alle andre parti hadde fått nedgang i oppslutning.

Gammel 19-06-08, 12:48   #31
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns dette er riktig underholdende. Den sittende regjeringen trenger jo ingen fiender. De undergraver jo seg selv i et vannvittig tempo. Og det er jeg jo egentlig glad for.

Det er jo tragisk for Haga som person, og for familien hennes. Men igjen, hun er rikspolitiker, hun må forvente offentlighetens søkelys, hun burde ha visst at svin på skogen har lett for å dukke opp, og hun burde ha visst at man som statsråd ikke kommer unna med løgn.

Jeg syns pressen har gjort en god jobb, og håper de fortsetter å grave i politikerne. Som nasjon syns jeg vi fortjener bedre enn en gjeng med løgnaktige svindlere som tror at statsapparatet er deres private venneklubb.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 12:58   #32
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Men betyr det at vi her inne, hvor det ikke flommer over av Frp-ere, syns det er mer eller mindre galt ut fra hvem som begår feilene.

Hm, interessant, men jeg synes det verste er at hun gang på gang lyver.

Om jeg synes det hadde vært verre med en FrP-politiker som gjorde det samme, vet ikke, men synes det hadde vært like ille når det gjelder å lyve.

Gammel 19-06-08, 13:02   #33
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Siv Jensen sa jo at om FrPs politikk hadde blitt vedtatt hadde ikke dette vært ulovlig.

Hvis en FrPer hadde blitt tatt for dette hadde partiet fått økt oppslutning, politikere fra alle andre parti hadde fått nedgang i oppslutning.

Det er vel ikke unaturlig at man vurderer sakens alvorlighet ut i fra personens ståsted? For eksempel syns jeg det er verre om en politimann fyllekjører enn om en snekker gjør det. Hvis det du gjør er mot loven, men i tråd med noe du kjemper for at skal bli lovlig, så er det mer forståelig enn om du selv har fordømt slike handlinger. Det siste er dobbeltmoral, og det faller sjelden heldig ut.

Gammel 19-06-08, 13:46   #34
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg syns dette er riktig underholdende. Den sittende regjeringen trenger jo ingen fiender. De undergraver jo seg selv i et vannvittig tempo. Og det er jeg jo egentlig glad for.

Det er jo tragisk for Haga som person, og for familien hennes. Men igjen, hun er rikspolitiker, hun må forvente offentlighetens søkelys, hun burde ha visst at svin på skogen har lett for å dukke opp, og hun burde ha visst at man som statsråd ikke kommer unna med løgn.

Jeg syns pressen har gjort en god jobb, og håper de fortsetter å grave i politikerne. Som nasjon syns jeg vi fortjener bedre enn en gjeng med løgnaktige svindlere som tror at statsapparatet er deres private venneklubb.

bina sa det.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 13:50   #35
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

...det er noe veldig trist over dette. Jeg har beundring for damen uten å være tilhenger av SP. Nå fikk hun enda en stjerne; hun er sterk. Tar konsekvensene av den stressreaksjonen hun har i kroppen og setter de verdiene som betyr mest for henne foran alt.

Tøffe damen.

Det er utrolig bra at hun tar hensyn til kroppen sin! Altfor mange venter for lenge slik at det ender opp med hjerteinfarkt før de kanskje fatter poenget. Det er ikke bare bare å bremse når man VIL mye og er engasjert. Sterkt dame.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:10   #36
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Det er utrolig bra at hun tar hensyn til kroppen sin! Altfor mange venter for lenge slik at det ender opp med hjerteinfarkt før de kanskje fatter poenget. Det er ikke bare bare å bremse når man VIL mye og er engasjert. Sterkt dame.

Jeg skjønner ikke hvorfor hun skal fremstilles som en helt. At hun ble syk skyldtes jo at denne saken kom opp! Det var fordi hun ble tatt med buksa nede at blodtrykket steg og alt ble vanskelig - noe som i seg selv er forståelig. Men hun går jo ikke av etter lengre tids sykedom, hun går av fordi hun ble tatt i løgn og svindel, og at DET var en stor påkjenning. Og dette er over hode ikke helteaktig.

(Amor derimot er en helt i mine øyne, hun er sterk og har min fulle sympati!)

Gammel 19-06-08, 14:16   #37
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Journalistene i de store avisene lager mapper på alle politikere fra fylkesstyrenivå og oppover. I de mappene samles stort og smått av informasjon, nettverk, eierskapsinteresser, alle avvik mellom liv og lære, familie og jobb. Mulige informanter kartlegges og den dagen jeg feks kommer på tinget, får en fremredende lederjobb eller blir statssekretær eller statsråd og gjør en tabbe, så BÆM! der kommer mappen på bordet og sakene velter ut. Hver for seg er det tulleting, men tilsammen er 15-års småtabber kanskje ganske mye.

Gammel 19-06-08, 14:19   #38
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønner ikke hvorfor hun skal fremstilles som en helt. At hun ble syk skyldtes jo at denne saken kom opp! Det var fordi hun ble tatt med buksa nede at blodtrykket steg og alt ble vanskelig - noe som i seg selv er forståelig. Men hun går jo ikke av etter lengre tids sykedom, hun går av fordi hun ble tatt i løgn og svindel, og at DET var en stor påkjenning. Og dette er over hode ikke helteaktig.

(Amor derimot er en helt i mine øyne, hun er sterk og har min fulle sympati!)

Jeg skjønner ikke at Amor er virkelig (bøyer meg i støvet og blir der!), skulle gjerne hatt en smule av hennes energi og mot!

Jeg synes Haga er sterk fordi hun tar konsekvensene av sin helse og hva den krever i stedet for å fortsette å ignorere signalene fra kroppen. Hva som har skapt problemer for henne er en annen sak, som jeg ikke har kommentert.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:48   #39
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Men det at hun lyver og lyver for å omgå sannheten, hva kaller du det da?

Det at en politiker gjør det er mer avgjørende og av betydning for meg i forhold til om jeg kan kalle henne sterk, enn om hun tar hendsyn til helsa si.

Gammel 19-06-08, 14:55   #40
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Godt sagt!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.