Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Se på denne, den er litt tøff

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-08, 14:04   #21
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Se på denne, den er litt tøff

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg kom fram til -12.257. Hva var kult med dette? Skjønte ikke denne, jeg.

Da har du kanskje fulgt de riktige regnereglene som Sol snakker om lenger opp her? Siden jeg er elendig i matte og regnet "som det sto" så kom jeg fram til "riktig" svar.

Eller kanskje du er født 12.2.57 f.Kr eller noe? Hva vet jeg?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:06   #22
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Da har du kanskje fulgt de riktige regnereglene som Sol snakker om lenger opp her? Siden jeg er elendig i matte og regnet "som det sto" så kom jeg fram til "riktig" svar.

Eller kanskje du er født 12.2.57 f.Kr eller noe? Hva vet jeg?

OK... jeg er treg... skulle jeg regnet på en spesiell måte her? I såfall hvordan? x-en betyr multiplisere, eller noe annet? Hva er cluet?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:11   #23
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK... jeg er treg... skulle jeg regnet på en spesiell måte her? I såfall hvordan? x-en betyr multiplisere, eller noe annet? Hva er cluet?

Nei, jeg sier at du IKKE skulle ha regnet på en spesiell måte, men derimot regnet "rett frem". x er multiplisere, ja. Prøv på nytt, kanskje du blingset på et tall eller to.

Gammel 19-06-08, 14:12   #24
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Stilig!

Gammel 19-06-08, 14:19   #25
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nei, jeg sier at du IKKE skulle ha regnet på en spesiell måte, men derimot regnet "rett frem". x er multiplisere, ja. Prøv på nytt, kanskje du blingset på et tall eller to.

Æsj, jeg blir sur! Så et er meningen at jeg skal regne feil, for å få det tiltenkte svaret? Sånne oppgaver liker jeg ikke! Men jeg fikk det til nå, takk for hjelpen, er ikke deg jeg er sur på!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:21   #26
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

er ikke deg jeg er sur på!

Gammel 19-06-08, 14:30   #27
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk kastet bort noen minutters arbeidstid, ettersom jeg (godt oppdratt i matte som jeg er), regnet "riktig" først. Jaja...

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:36   #28
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Stilig!!

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:36   #29
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Stemmer ikke på meg hvis det er fødselsdatoen en skal frem til. Regner rett frem som det står.

Gammel 19-06-08, 14:43   #30
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Du regnet riktig, rent matematisk skjønner jeg.

Først skrev jeg den inn på kalkisen med parenteser, så uten og kom fram til samme svar, ja ja, får prøve igjen hvis jeg gidder

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 17:22   #31
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje greit å få med seg det siste leddet også.

Gammel 19-06-08, 17:52   #32
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Se på denne, den er litt tøff

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Litt morro, men man må jo regne helt feil for å få "rett svar".
Upedagogisk, det liker vi ikke.
Regneregler er vikige.

Ja, jeg fikk -12180, før jeg skjønnte at jeg måtte regne feil

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 19:34   #33
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Dæsken!! Jeg er imponert over den eller de som har giddet å finne opp dette regnestykket jeg, da!!

Gammel 19-06-08, 20:58   #34
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Se på denne, den er litt tøff

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Ja, jeg fikk -12180, før jeg skjønnte at jeg måtte regne feil

Med mindre du er født tolvte i attende i år null.

Gammel 19-06-08, 21:06   #35
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Se på denne, den er litt tøff

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Med mindre du er født tolvte i attende i år null.

Jo, ja, det er jo en liten sjanse for det :sjekkerfødselsattesten:

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 21:26   #36
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

De(n) som har laget dette har for lite å gjøre tenker jeg.
Skjønte jo tidlig hvasom skulle komme frem da.

Gammel 19-06-08, 21:28   #37
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Først skrev jeg den inn på kalkisen med parenteser, så uten og kom fram til samme svar, ja ja, får prøve igjen hvis jeg gidder

Du har nok en god kalkulator som har innebygde regneregler.

Gammel 19-06-08, 22:40   #38
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

For oss som regner med smartere kalkiser eller scriptbaserte statistikkprogramvare ...
(((Dag du er født*4 + 13)*25 - 200 + Måned du er født)*2 - 40) *50 + År du er født- 10500

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 23:51   #39
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morsomt. Fikk fødselsdatoen min.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 23:51   #40
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regnet på mobilen jeg. Det enkle er ofte det beste.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.